Externe SSD schijf

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Externe SSD schijf



Bericht door TestCase »

Totdat je die test hierboven genoemd gaat draaien, zul je zien dat het fake is. Het werkt nl. zo. Er zit bijv. slechts 128G in en voor alles daarboven wordt diezelfde 128G steeds opnieuw gebruikt en overschrijf je dus de vorige. Die 128G is een voorbeeld. Je vorige opslag is weg en alleen de nieuwe staat er nog. De test duurt wel erg lang.
Ze zijn wel zo slim om Windows te laten denken dat het echt is met een slim trucje, ook formatteren gaat prima en meldt geen probleem. Formatteer je deze met Android dan gaat het direct al fout, althans bij mij.

Zegt Kees die het uitgeprobeerd heeft en zijn geld terug kreeg.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Externe SSD schijf



Bericht door albertrietjens »

Ja ook hier slechte ervaringen met grote capaciteiten voor weinig.

Wat ik zelf als eerste doe is het gehele geheugen vol schrijven met bekende data. En dan zien, steekproefsgewijs, of ik het kan terug lezen. Gaat het fout wordt ook vaak de geheugen omvang steeds kleiner.

Een test programma is dan misschien handiger.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Externe SSD schijf



Bericht door eef van baal »

getest tot de batterij leeg was, wat ik niet in de gaten had.
gekeken wat er zoal gesaved was en dat bij elkaar was al 500 Gb.
maar inderdaad het programma is erg traag zo dat ik ff de batterij niet meer onder controle had, maar ik ga het ge woon proberen met onbelangrijke data b.v. muziek daar heb ik nog wel ergens 4Tb van zitten.

maar windows ziet dus 2 Tb zitten
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Externe SSD schijf



Bericht door TestCase »

Tuurlijk ziet windows 2TB, zo slim zijn ze wel en niet moeilijk te realizeren.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Externe SSD schijf



Bericht door albertrietjens »

Belangrijkste is dat je die 2TB ook terug kunt vinden :-B Dat schrijven lukt wel.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Externe SSD schijf



Bericht door eef van baal »

ik ben de schijf even flink met data aan het vullen geweest, en inderdaad de naam van de hoofd map laat hij mooi staan maar eerst gevult en dan opeens is het een lege map.
dit stinkt naar bedrog maar wat kun je er tegen doen?
als ik ga reclameren bij Wish zal ik mijn geld wel terug krijgen, maar wie doet dat, en zo worden ze dan rijk.
het gebeurd wel vaker dat er wat te koop staat bij verschillende verkopers het is dan het zelfde product maar ze hebben allemaal verschillende specs .

oké we zijn gewaarschuwd dus we trappen er nu niet meer in hopen we dan maar.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Externe SSD schijf



Bericht door kampo »

Ondertussen is de lijst met bekende problemen rond het maken van back ups en schijven steeds langer aan het worden...
Je moet dus minder tijd steken in het maken van backups en meer tijd spenderen aan het controleren van de inhoud van de gemaakte backup.

Verder verbaasd het mij dat hier zo weinig melding is over het opslagen en maken van backups in de "cloud" en de daar bij behorende problemen.
Ben ik dan de enige die op meerdere toestellen werk ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Externe SSD schijf



Bericht door DynaDetty »

Nee hoor Kampo, ik werk al jaren prima met Dropbox, zowel met Apple als ook met Microsoft apparatuur. Ook mijn NAS synchroniseert ermee. Nooit problemen.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Externe SSD schijf



Bericht door albertrietjens »

Ik maak gebruik van 3 opslag locaties:

1. 3 TB in de desktop Data HDD extra naast de C-schijf
2. 3 TB in de NAS
3. 3 TB in een externe portable HDD

ad 1. De desktop is mijn hoofd HDD
ad 2. Back-up naar de NAS betekent dat de bestanden overschreven worden die gewijzigd zijn en nieuwe worden bijgeschreven. Gewiste en hernoemde bestanden blijven bestaan op de NAS. De NAS gaat naar mijn zus wanneer we op reis gaan.
ad 3. Een-op-een kopie van de desktop HDD. Deze gaat mee op reis en wordt dan naast de laptop gebruikt en bij thuiskomst gesynchroniseerd

Om die data te synchroniseren gebruik ik freefilesync waar verschillende sets gemaakt kunnen worden al naar behoefte. Dat synchroniseren start ik wanneer mij dat uit komt, maar bijv. altijd voordat ik een kaartje van een van mijn camera's wis. Aangezien voor mij de belangrijkste data mijn fotomateriaal is vormt dat een vierde back-up zolang ze nog op het kaartje in de camera staan. Wissen doe ik ook alleen maar wanneer een schijfje nagenoeg vol is of vlak voor we op reis gaan. Tussendoor haal ik dan ook alleen de nieuwe opnames van het kaartje.

Op die 3TB is plaats voor al mijn data (nu 80% gevuld). Dus geen extra (kleinere) schijven voor specifieke data. Raakt de schijf vol stap ik over op een grotere schijf. Bij aanschaf van een nieuwe (desktop) computer wordt deze data-schijf overgezet in de nieuwe PC. Daardoor direct, op de vertrouwde plek, de data weer beschikbaar.

Ik maak geen gebruik van de cloud. Mijn uitgangspunt is dat ik zelf verantwoordelijk wil zijn voor mijn data, dat geeft de meeste controle. Verder is de hoeveelheid data zo groot dat dat wel kostbaar zou worden. Ook hebben we alleen (prepaid) mobiel internet wanneer we op reis zijn. Daardoor neemt het nut van de cloud ook al af.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Externe SSD schijf



Bericht door gsm »

Hier idem, geen icloud om de zelfde reden en een 1TB externe hdd die ik mee neem op vakantie en een dagelijkse backup op mijn NAS waar ook een 1TB hdd in zit
NAS is van buiten te bereiken dus ingeval van nood kan ik er altijd bij
Ik gebruik back4sure die dagelijks een backup maakt maar dan worden alleen de nieuwe en gewijzigde geschreven
Ééns in de zoveel tijd maak ik een totaal nieuwe backup en dan wordt alles verwijderd wat vervallen is en is het weer een copy van mijn externe hdd
C schijf is alleen voor W10 en software


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javader
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 18:26
Locatie: Velsen

Re: Externe SSD schijf



Bericht door javader »

Heb dus ook een paar van die sticks besteld, moeten nog binnenkomen.
Zijn ze helemaal onbruikbaar of kunnen ze geformateerd worden (misschien speciaal) en komt dan een kleinere bruikbare capaciteit tevoorschijn ? :crazy:
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Externe SSD schijf



Bericht door TestCase »

Opnieuw formateren helpt niet zoals ik ergens hierboven schreef. Wanneer je precies weet hoeveel opslag wel goed is kun je daar een partitie maken van die grootte. Die partitie natuurlijk formateren en dat werkt wel, hetzij een heel stuk kleiner.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Externe SSD schijf



Bericht door CaradoT135 »

Mijn PC heeft geen HDD voor opslag, ik sla op mijn PC in principe ook geen belangrijke data.
Dan heb ik een NAS met 2x3TB voor opslag en voor het benaderen van mijn data, waar ter wereld ik ben.
Een NAS met 4x2TB voor lokale opslag
Een 3TB HDD als Back-up schijf
Dropbox met 1GB aan opslag
Met Onedrive 1TB waarvan 1GB gebruikt.
Daarnaast heb ik alle oude HDD's variërend van 160GB tot 164GB waar alle data welke ik in de loop van de jaren heb verzameld in de la liggen.
Wil ik bv mijn mail uit 2012 bekijken hang ik een oude schijf aan mijn PC en laad ik het bewuste pst bestand in Outlook.

Maar als iemand zich gelukkig voelt om zijn data op een USB stick of SSD te parkeren, mijn zegen heeft hij.
Laatst gewijzigd door CaradoT135 op do 15 apr 2021, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Externe SSD schijf



Bericht door TestCase »

Over backups maken schreef ik al eerder minstens 2 backups. 'Een ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een Paasei!'
Je hoeft deze ICT'er niets uit te leggen over backups maken, heb het zo vaak fout zien gaan.
Zelf maak ik ook geen gebruik van de cloud voor backups wel voor bestanden die ik vanaf overal wil kunnen benaderen. Cloud is traag, mijn internet is 'traag', en voor de jaarprijs van het abbo heb ik een harde schijf.
Één backup staat altijd bij mijn zoon.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie