Welk VPN?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welk VPN?



Bericht door appellover »

Zoals bekend is er een geoblok voor bv Videoland en Netflix.
Ik gebruik nu Tunnelbear als vpn om geoblok op te heffen.
Maar het is soms te traag,dus wil sneller.
Is SURFSHARK een snellere vpn ?
Welke vpn is snel en voordelig ?
Gebruikte voorheen ook gratis Hola uit Israel maar was niet zo veilig,na verloop van tijd vreemde mailtjes,dan maar liever paar euri.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Welk VPN?



Bericht door JaapB »

Geen antwoord op je vraag maar ik kan gewoon overal Netflix kijken hoor.
Jaap.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Welk VPN?



Bericht door veetee »

Het aanbod aan content is niet in elk land hetzelfde.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Welk VPN?



Bericht door JohnCurly »

Dat probleem met netflix kennen we. Wij gebruiken NordVpn tijdens de download, en kijken dan in vliegtuigstand naar de resultaten incl. de gewenste ondertitels.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welk VPN?



Bericht door appellover »

Bij Netflix kun je paar weken ( vakantie) ook in buitenland Nederlandse netflix kijken.
Maar bij langere tijd ( overwinteren) krijg je problemen omdat je ip adres buiten Nederland is.
Natuurlijk kun je naar Portugese of Spaanse Netflix kijken maar dan is ondertiteling het probleem.
Ook kun je bestaande series of films downloaden in Nederland ( geen grote bundel nodig) maar om voor halfjaar downloaden heb je flinke harddisk nodig.
Maar het is eenvoudiger met 3 of 4 G en VPN en kun je recente afleveringen bekijken.
Het probleem is,als de verbinding goed is toch bufferen optreedt door de vpn vertraging vandaar vraag naar snelle vpn.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Welk VPN?



Bericht door Camperic »

Voor Netflix (nog?) wel, maar bedenk dat VPN niet voor alle apps een oplossing is. Het is ook mogelijk (Ziggo dacht ik?) dat locatievoorzieningen een vereiste en dus zo geografische controle.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welk VPN?



Bericht door appellover »

Ziggo via androidtv app geeft problemen maar via de ios app en dan chromcast lukt het wel.
Heb de app op de tv er maar afgehaald,want dat werkt alleen als je op dezelfde ziggo wifi zit.
Kijk hier in Spanje ook regelmatig Ziggo ( eurosport)met chromcast ,die zit dan weer ingebouwd in de tv.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Welk VPN?



Bericht door Ahjwinth »

Wij hebben een fritzbox modem/router deze ondersteunt ook een VPN verbinding van buitenaf. Als ik in het buitenland ben voor het werk maak ik de verbinding naar onze fritzbox en kan ik Netflix kijken net als thuis. ICM met de 100/100 glasvezel verbinding merk ik geen verschil of ik VPN gebruik of niet. Mischien een optie om te kijken of jullie modem dit ook ondersteunt of van een kennis.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Welk VPN?



Bericht door Nugget1 »

kijk eens naar Goosevpn.com.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Welk VPN?



Bericht door Don Esteban »

Ik gebruik Private Internet Access. 2,50€ p.m. als je 2 jaar afsluit. Ik laat er vaker Speedtest.net van Ookla op los en constateer meestal minimaal snelheidsverschil met of zonder VPN. Het werkt op diverse devices tegelijkertijd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Welk VPN?



Bericht door GeMa »

appellover schreef:
ma 01 feb 2021, 16:29
Zoals bekend is er een geoblok voor bv Videoland en Netflix.
Ik gebruik nu Tunnelbear als vpn om geoblok op te heffen.
Maar het is soms te traag,dus wil sneller.
Is SURFSHARK een snellere vpn ?
Welke vpn is snel en voordelig ?
Gebruikte voorheen ook gratis Hola uit Israel maar was niet zo veilig,na verloop van tijd vreemde mailtjes,dan maar liever paar euri.
Gr.Ron.
Ron,

NordVPN is één van de betere. Weliswaar betaald, maar goede snelheden, betrouwbaar, op meerdere apparaten te gebruiken en je kunt zelf je (fictieve) locatie instellen.

Uiteraard natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van de verbinding. Wij gebruiken een 4/5G automotive MiFi van Teltonika (RUT 850) met externe antenne's.

Een deel van de app's (NLziet, XS4all TV etc. etc.) geeft al aan ook in de EU te gebruiken te zijn, maar sommigen zijn inderdaad "gelokaliseerd". Een VPN kan dat oplossen. Bovendien geeft een VPN je extra veiligheid als je op een publiek WiFi netwerk zit en wordt je privacy goed afgeschermd.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welk VPN?



Bericht door appellover »

Allen bedankt voor meedenken en ga proberen met Nordpvn.
NL ziet geeft geen probleem ook zonder pvn,je krijgt wel mailtje dat je ingelogd bent op bv iphone in Spanje. Big Brother ...?Ze weten waar je zit.
Ook Canal D geeft geen probleem,probleem is Netflix en Videoland.
In de camper gebruik ik naast de schotel,mijn iphone hotspot en MI tvstick waar CD ,Netflix,NLziet en Videoland als app te gebruiken zijn,je gewone tv is smart tv met ingebouwd chromcast.
Thuis heb ik glasvezel dat is snel genoeg.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Welk VPN?



Bericht door Gino608D »

Ahjwinth schreef:
ma 01 feb 2021, 22:35
Wij hebben een fritzbox modem/router deze ondersteunt ook een VPN verbinding van buitenaf. Als ik in het buitenland ben voor het werk maak ik de verbinding naar onze fritzbox en kan ik Netflix kijken net als thuis. ICM met de 100/100 glasvezel verbinding merk ik geen verschil of ik VPN gebruik of niet. Mischien een optie om te kijken of jullie modem dit ook ondersteunt of van een kennis.
Zo doe ik het ook en hoef je niet te vertrouwen op allerlei vage VPN diensten. Je dient thuis wel een redelijke upload te hebben. Ik heb zelf ook een Fritzbox, maar er zijn vast meer routers die dit ondersteunen. Ik heb ook nog een Synolgy NAS staan waarop ik een VPN server kan draaien, maar voor de meeste mensen gaat het dan te complex worden, omdat je op je firewall port forwarding aan moet gaan zetten.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Welk VPN?



Bericht door r3mco »

Ik had op mijn Synology ook een vpn draaien. Dat gaat echter niet met mijn IPhone die ik sinds kort heb.
Daar ik toch HomeAssistant heb draaien op een RapberryPi heb ik als vpn Wireguard er bij geïnstalleerd, is super snel.
Groet,
Remco.
Plaats reactie