Welk navigatiesysteem?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
PeterC1972
Berichten: 18
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 10:18
Locatie: Sneek

Welk navigatiesysteem?



Bericht door PeterC1972 »

Wij zijn op zoek naar een goed navigatie en camerasysteem voor onze nieuwe camper. Gister had ik al naar ervaringen gevraagd naar de Zenec navigatie, echter deze is duur en van Chinese kwaliteit.

Hebben jullie tips voor ons, en waar kan ik zoiets laten inbouwen
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door macfocus »

Ik zweer zelf bij een Android 2 din systeem.
Daarop Tom Tom go voor het gewone werk en waze of google maps als je naar dingen wilt, waarbij zoeken op naam handig is. (Dan heb je wel internet nodig)
Achteruitrij camera kan er ook op, scheelt weer een extra scherm
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door Kroppie »

ik denk dat alle navigatieapparatuur van chinese herkomst is, de kwaliteit kan per merk wel verschillen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door dieseltje+ »

Hier ook Android toestel, dan single din. Zal het verschil niet zijn.
Alles op 1 scherm, radio, achteruitrijcamera, en navigatie. Meerdere navi apps, gebruiken eigenlijk alleen maar google maps. Wel internet nodig, gaat prima met de gsm als hotspot.
Iets vinden zonder chinese invloed zal lastig worden vermoed ik.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door macfocus »

Precies, je TomTom wordt ook gewoon in China gemakt evenals je iPhone. In China is het simpel, jij krijgt waar je voor betaald.

Dus even je Hollandse verstand gebruiken met uitzoeken. Voor de android radios geldt wel, koop er een met het meest recente Android Os versie ( nu 10) en voldoende RAM en Opslagruimte (4GB/ 64 Gb)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
PeterC1972
Berichten: 18
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 10:18
Locatie: Sneek

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door PeterC1972 »

ik begrijp dat je dan een internet verbinding nodig hebt... heb je dan constant data verbruik?
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door dieseltje+ »

Hoe het precies zit met data verbruik weet ik te weinig van. Data is met mijn/ons abonnement ook geen probleem. Wel gehad dat de route bepaald was via google maps op het android toestel, bleek later dat de gsm was uit gevallen, dus hotspot eigenlijk weg. Niks van gemerkt. Navi ging gewoon door.

Het inbouwen is doorgaans geen lastige klus. Als je je woonplaats vermeld bij je profiel is er miss wel iemand in de buurt die daarmee kan helpen.
Woonplaats vermelden is sowieso handig. Voordat je een inbouw adres krijgt in zuid limburg terwijl je in Groningen woont.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
PeterC1972
Berichten: 18
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 10:18
Locatie: Sneek

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door PeterC1972 »

Goeie tip! ik zal m'n profiel bijwerken

We komen uit Sneek
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door Toemke »

Jullie hebben het over Tomtom, Waze, Google maps.. allemaal goed hoor maar je kan daar geen camperafmetingen invoeren, gebruiken jullie die niet dan?
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door macfocus »

Het data verbruik is minimaal, maar als je geen internet hebt en wat wilt opzoeken...., dat lukt dan niet. Ook geen verkeersinfo en zo.
Daar heeft de TomTom Go app geen last van, die werkt puur op de eigen database en GPS.

Over camperafmetingen, nee. Gezond verstand gebruiken en ip borden letten. Anders mis je veel te veel leuke weggetjes. En ik heb altijd een goede wegenkaart bij me. Bv, ivm hellingspercentages in de bergen en zo.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door dieseltje+ »

@Toemke
Ik/wij niet. Weet de maten uit me hoofd, en staan tevens op de binnenkant van de zonneklep.
Komt bij...je komt dan op de leukere plekken.
De grotere wegen hebben toch geen beperkingen.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 17 jan 2021, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door macfocus »

Exact dat. En voor het geval je naar Engeland gaat, de maten ook in inches en feet opschrijven.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door dieseltje+ »

kan niet wachten dat ik inch en feet nodig heb :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Welke navigatiesysteem



Bericht door Toemke »

De maten ken ik wel uit mn hoofd maar in grote steden net als in kleine dorpjes heb ik toch graag de campernavigatie erbij om niet in (te) smalle steegjes terecht te komen. Vooral met Waze alleen zouden we al goed prijs gehad hebben, die durft al eens rare voorstellen qua volgweg doen.
Maar ik zie wat jullie bedoelen, met gezond verstand en bij de pinken blijven kom je al een heel end.
Papieren kaarten hebben we ook nog altijd mee. Niks leukers dan routeplanning op kaart :thumbup:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Plaats reactie