MapsMe 2.0 en de Iphone

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Noflik
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 dec 2018, 21:22

MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Noflik »

Deze week de nieuwe MAPSME gekregen. De 2.0 update in het vertrouwen dat de gegevens van de eerdere versies meegenomen worden.
Wat blijkt. Alle bladwijzers zijn verdwenen. Ook kun je ze niet meer terugvinden vanuit de backup. Ook oudere kmz bestanden zijn niet meer te importeren.
Het opstarten van de nieuwe, verbeterde MAPSME duurt op mijn IPhone se 2020 bijna 30 seconden. Ook blijft de app vaak hangen tijdens een proces wat je laat uitvoeren.
Heb de app al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen verbeteringen.
Hebben jullie deze ervaringen ook? Of zijn er al oplossingen bedacht.
“Als je niet weet waar je heen gaat, zul je ook niet verdwalen.”
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: MAPSME 2.0 en de Iphone



Bericht door JohnCurly »

Ik heb 10.2.3.0
Lijkt niet op 2.0
Dus begrijp ik niet helemaal waar je op duidt
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Marco Polo »

Ze adverteren het als Maps.me 2.0.
Marketingkreet.

Is in werkelijkheid versie 11.0.0
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Marco Polo »

Geen problemen met opstarten.
Wel het het openen van routefiles.
Maps.me staat niet meer in het rijtje met voorkeursprogramma’s.

Ze hebben een goede helpdesk.
Misschien eens een mailtje aan wagen?
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door NAWM »

Hier geen problemen.
Op mijn iPad heb ik versie 10.2.3.0
met data versie 200920
Deze werken gewoon, zoals altijd.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door JohnCurly »

Bedankt voor de aanvulling en de indirecte waarschuwing; voorlopig nog maar even niet updaten hier !
Noflik
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 dec 2018, 21:22

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Noflik »

Dit vond ik op hhof.nl
Deze schrijf de handleidingen voor MAPSME.
Geen opbeurend nieuws:

De app Maps.Me is met de laatste update totaal veranderd (en helaas niet beter geworden)
Als je Maps.Me upload, krijg je vanaf 19 december 2020 de nieuwe versie 2.0 van Maps.Me.
In de praktijk kan dit soms ook iets later het geval zijn, met name bij android versies.
Bij het uploaden wordt de huidige versie van Maps.Me op je toestel overschreven.
De veranderingen zijn ingrijpend. Het is een totaal ander programma geworden, met name voor wandelaars en fietsers. Het is ook niet meer mogelijk routes te importeren vanaf je PC of laptop, of te exporteren. Er wordt geen gebruik meer gemaakt van de landkaarten van OpenStreet Maps maar van de veel minder gedetailleerde van MapBox.

Als je het uploaden nog kunt tegenhouden, is dit zeker aan te raden. Je kunt in de "oude" Maps.Me app bij Instellingen aangeven dat je automatisch downloaden wilt uitschakelen.
Als op je huidige toestel op dit moment nog de oude versie van Maps.Me staat en je hebt de beschikking over een ander toestel (waar Maps.Me niet op staat, of niet meer gebruikt wordt), kun je de nieuwe versie misschien beter eerst proberen op dit andere toestel.
Het is op dit moment niet bekend hoe de ontwikkeling van de app in de toekomst is. Als je meer wilt weten, of opmerkingen hebt, kun je eventueel (in het Engels) kontakt opnemen met de uitgever, support@maps.me

Ik heb ondertussen een mail gestuurd. Uiteraard nog geen reactie. Ik laat het weten.
“Als je niet weet waar je heen gaat, zul je ook niet verdwalen.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Marco Polo »

Versie 12.0.0 (IOS) is sinds een dag of wat online.
Een van de bugfixes zijn de bookmarks.
Bij mij zijn ze weer terug.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door marchugo »

Maps.me is in november 2020 doorverkocht aan het Zuidkoreaanse betaalplatform Daegu Ltd. Dat wil via de kaartenapp zijn betaaldiensten opdringen aan de miljoenen gebruikers van Maps.me.

De app werd overigens afgelopen jaren al diverse keren eerder als handelswaar doorverkocht.

De oorspronkelijke ontwerpers van de app hebben hun software eerder al als open source software openbaar toegankelijk gemaakt. Er is nu een nieuw initiatief om hiermee de app van de grond af aan weer op te bouwen:

https://mapsme.substack.com/p/coming-soon

Ze geven ook een nieuwsbrief uit.

Zal wel enige tijd duren. Wie het gerommel met de app niet aanstaat, en zijn bookmarks niet wil blootstellen aan de grillen van de nieuwe exploitant, kan wellicht het beste eventjes geen updates installeren, ook al lijken de nieuwe eigenaren hun veranderingen in de software al snel weer te hebben teruggedraaid.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Noflik
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 dec 2018, 21:22

Re: MapsMe 2.0 en de Iphone



Bericht door Noflik »

Goed nieuws!!!
De nieuwe app-beheerder heeft een stormvloed aan kritiek gekregen. Uit Nederland, maar ook vanuit andere landen.
Niet alleen de slechte werking van de app werd genoemd, maar ook het missen van de eigen bladwijzers met backup-functie was een item.

De beheerder is snel tot inkeer gekomen. Hij heeft de zaak weer teruggezet naar de eerdere versies. Wel wat aan de Lau-put verandert. Maar we hebben het oude vertrouwde weer terug. Ik heb al mijn bladwijzers er weer in staan. Zie de huisnummers weer. Etc.
En nu hopen dat het zo blijft.

Jullie allemaal een goede reis toegewenst voor 2021. Een jaar zonder Corona-beperkingen.
“Als je niet weet waar je heen gaat, zul je ook niet verdwalen.”
Plaats reactie