Apples of Apple-advies: update na 3 jaar (op blz. 16)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: appels of appels advies



Bericht door de Jonckheer »

Als je steeds zit te klooien doe je iets niet goed. Wij hebben hier 3 Samsung telefoons, allang de duurste niet en 2 Windows 10 pc's. Daar hoef ik nooit aan te klooien, alles werkt gewoon dus dat afzeiken van andere systemen dan appel mag wat mij betreft wel stoppen, moe wordt je daarvan. Niet voor niks zijn én Android én Windows groter dan appel en dat is niet omdat het rotzooi is. Heilig verklaren heb ik een hekel aan ongeacht of dat een mens, een auto of een telefoon betreft, slaat nergens op.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: appels of appels advies



Bericht door Bob Diesel »

DiffRental schreef:
za 12 dec 2020, 19:43
Bob Diesel schreef:
za 12 dec 2020, 19:08
de echte meerwaarde heb ik echter nog niet kunnen ontdekken
behalve dat iedereen denkt te moeten mee doen aan de ratrace en de winst van apple sky high jaagt :bang:
Dat heb ik ook altijd gezegd/gedacht, nu sinds 1 jaar een iPhone en iPad..............


Voorbeeld, heb hier een draadloze netwerk printer nooit werkend gekregen met mijn verschillende android telefoons. (moet wel zeggen dat ik het na een 10 minuten klooien opgeef) De Samsung van mijn vrouw lukte wel maar vaak wel ff puzzelen.

Tja, het is gewoon te duur maar het werkt wel goed
Dat eerste is iets , zelf dus net overgestapt
dat 2 e ,sinds ik verhuisd ben ,krijg ik mijn epson printer ook niet meer draadloos aan de gang :-B :thumbdown:
DiffRental schreef:
za 12 dec 2020, 19:59
veetee schreef:
za 12 dec 2020, 19:51
Tja, je kan het ook omdraaien: het andere is te goedkoop, en daarom werkt 't niet goed... :wink:
Bedoel eigenlijk dat al die moderne gadgets (te) duur zijn.
De nieuwe Samsung van mijn vrouw zit in de prijsklasse van de iPhone, ook te duur maar wel met een betere camera, de software is niet zo stabiel.
Dat schreef ik ook ,mn de betere tablets zijn tegen woordig ook niet goedkoop meer
de phone,s dus ook ::S

En Nico :thumbup: dat zeg ik :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: appels of appels advies



Bericht door DiffRental »

Nergens is geschreven dat andere apparaten rotzooi zijn.
Ik heb nu zelf sinds 1 jaar ervaren dat het gewoon beter werkt.
Dat er mensen zich aangevallen voelen over hun keus ............................... jammer dan.
Groeten Peter
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: appels of appels advies



Bericht door veetee »

de Jonckheer schreef:
za 12 dec 2020, 20:23
Als je steeds zit te klooien doe je iets niet goed. Wij hebben hier 3 Samsung telefoons, allang de duurste niet en 2 Windows 10 pc's. Daar hoef ik nooit aan te klooien, alles werkt gewoon dus dat afzeiken van andere systemen dan appel mag wat mij betreft wel stoppen, moe wordt je daarvan. Niet voor niks zijn én Android én Windows groter dan appel en dat is niet omdat het rotzooi is. Heilig verklaren heb ik een hekel aan ongeacht of dat een mens, een auto of een telefoon betreft, slaat nergens op.
Ach, ik heb pas 38 jaar ervaring met zowel Apple als Windows, niet alleen privé maar ook in een hoog geautomatiseerde IT omgeving (vrij complexe real time data-aquisitie), en de hoeveelheid tijd en moeite die in ondersteuning van beide omgevingen moet worden gestoken om de boel up to date en veilig draaiend te houden is toch heel verschillend...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: appels of appels advies



Bericht door Bob Diesel »

DiffRental schreef:
za 12 dec 2020, 20:32
Nergens is geschreven dat andere apparaten rotzooi zijn.
Ik heb nu zelf sinds 1 jaar ervaren dat het gewoon beter werkt.
Dat er mensen zich aangevallen voelen over hun keus ............................... jammer dan.
Ik niet hoor :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: appels of appels advies



Bericht door johan1950 »

Mijn Alldocube Iplay 7T begin dit jaar gekocht voor € 60.
Igo Nextgen, Campercontact en Stellplatz Radar geinstalleerd, universele houder voor een dashbordsteun er achter op geplakt.
Werkt perfect als navigatie.
Geen geklooi om iedere keer van het dashbord te halen omdat ik iets anders wil doen. Daar hebben we twee Dell Windows 10 tablets voor.
I.v.m. teleurstellingen met Apple apparatuur 15 jaar geleden overgestapt naar Windows/Linux. absoluut geen spijt van.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: appels of appels advies



Bericht door Bob Diesel »

ook gespot ,
https://bitspeed.nl/tablets/android/all ... smartphone

Maar heb je daar een android update op gehad :?:

En in 15 jaar is in de techwereld veel veranderd :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: appels of appels advies



Bericht door johan1950 »

Mijn Alldocube draait op Android 10.
Valt best mee wat er veranderd is. De basis is nog hetzelfde en de meeste veranderingen betreffen details waar een hoop over gezeurd wordt. De grootste veranderingen betreffen processor snelheid en opslagcapaciteit.
Ik ben nog steeds blij met mijn Windows machines waar een Apple nog niet tegen op kan.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: appels of appels advies



Bericht door Bob Diesel »

Das mooi
voor navigatie roep ik het al jaren
een goedkoop 7 inch tablet , doet het zelfde als een dure domdom

Echter voor een ,,compleet,, tablet graag iets groter scherm en meer mogelijkheden

die zaak uit mijn link heeft voor de grotere de prijs verhoogd vandaag
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: appels of appels advies



Bericht door Camperic »

de Jonckheer schreef:
za 12 dec 2020, 20:23
dus dat afzeiken van andere systemen dan appel mag wat mij betreft wel stoppen, moe wordt je daarvan.
De pot verwijt de ketel ..... :roll:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: appels of appels advies



Bericht door jielus »

Schermafbeelding 2020-12-13 om 10.21.06.png
Schermafbeelding 2020-12-13 om 10.21.06.png (149.33 KiB) 130 keer bekeken
Schermafbeelding 2020-12-13 om 10.21.26.png
Schermafbeelding 2020-12-13 om 10.21.26.png (166.19 KiB) 130 keer bekeken
Beide zijn compressors en blazen lucht. Het verschil? Het beoogde gebruik!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: appels of appels advies



Bericht door TestCase »

Zelf maak ik mij niet zoveel zorgen over gebruik van tablet met niet meer ondersteunde Android versie, wordt het echt te gek dan koop ik een nieuwe voor €150,-. Kan ik 3 maal een nieuwe kopen voor dezelfde? prijs als eenmaal een duurdere. Heb dan ook 3 maal een nieuwe accu. Help veel mensen met tablets en nog nooit een 'gehacked gevalletje' gehad. Voor navigatie doeleinden is de gebruikte versie helemaal niet belangrijk, zolang die navigatie maar werkt.
Voor Windows is dit weer wat anders!
Wanneer de tablet 'niet meer goed werkt' even terug naar fabrieksinstellingen. Dit laatste zit trouwens vaak tussen de oren of is een gebruikersfout is mijn ervaring.
Maar iedereen is zijn mening en de aanschaf van een nieuwe 'goed praten' gegund.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: appels of appels advies



Bericht door Mickel Moen »

Nou vooruit. Toch maar een reactie van mij, omdat ik in de discussie iets mis.

Ik heb MS-dos overgeslagen. Van de Atari ST overgestapt op de eerste iMac, de Bondi Blue. Van menigeen kreeg ik daarop lacherige reacties. Want Microsoft en de PC waren leidend. En Apple was daarvoor op sterven na dood geweest.

Toch kon het intuïtieve van Apple, gevoed door de ervaringen met de Atari, mij meer bekoren. Microsoft was behelpen. Later toen Office voor de Mac verscheen, bleef dat. Werkte makkelijker dan Office op de PC, waar ik met mijn werk mee te maken had. Zit het verschil in de systemen? Altijd natuurlijk, maar het zit vooral in jezelf.
Toen al zeiden ze, Windows is voor boekhouders en Apple voor creatievelingen. Dat klopte vaak ook letterlijk, aangezien Apple groot was in de creatieve sector. Nu hoor ik bij de laatste categorie mensen.Ik ben meer creatief dan boekhouder. Op mijn werk werk ik met Windows en nog steeds na al die jaren blijf ik het een systeem vinden met rare keuzes die niet bij mij passen.

Ik blijf dus bij de filosofie die er achter de Apple producten zit. De samenhang in de verschillende devices is voor mij nu bepalend. Omdat het voor mij logisch werkt, makkelijk is en bij mij past.

Daarom, hoe goed bedoeld ook. Al die adviezen over prijs, techniek, mogelijkheden enz., je hebt er niet zoveel aan. Als je blauw prettiger dan rood vindt, heb je niets aan adviezen over rood.

Je moet kiezen wat bij jou past. Want hoe raar ook, het is niet alleen techniek, het is ook emotie. Wat we bij auto’s heel normaal vinden. De reacties hier bevestigen dat alleen maar.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: appels of appels advies



Bericht door Zadowolony »

Ik kreeg mijn ouders van destijds 75+ Windows niet bijgebracht, maar op de iPad waren ze in no-time volop bezig. Konden ze ook niet veel fout doen, met Windows wel. iPad doet het gewoon altijd.
Mijn moeder is inmiddels 91 en is de iPad is haar lifeline naar de buitenwereld, zeker nu in corona tijd. Idem voor mijn dochter met VG.

Zelf als (bedrijfskundige) IT-er heb ik allerlei OS gebruikt. (Ook in allerlei talen geprogrammeerd in de jaren 80).
Apple was in de jaren 80 /90 toch een beetje not done in de IT, behalve voor de afdeling marketing.
Maar inmiddels ben ik helemaal om, juist door het gebruikersgemak.
Gebruik nog steeds wel Windows, makkelijker in gebruik met mijn synology NAS. En zo nog wat technische programma’s. Echter wel op een Microsoft Surface, want het oog wil ook wat en licht in gewicht op reis.

Dus kijk gewoon hoe je je apparatuur gebruikt en stem daarop je keuze af.
Plaats reactie