GPS tracker

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: GPS tracker



Bericht door seth_space »

Die vrouw kan ik me voorstellen.. maar je kinderen....... :crazy:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: GPS tracker



Bericht door veetee »

De vrouw vindt het, de kinderen zijn het bewijs... :lol3:
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS tracker



Bericht door gsm »

Zo is het Veetee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: GPS tracker



Bericht door DynaDetty »

Een tip, wij hebben in de camper een Globaltrace G260 ingebouwd die ook werkt met commando’s per SMS. Voor die SMS’jes gebruiken wij de app TapTapSend, heel erg handig.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS tracker



Bericht door travelscout »

Vraag ik me toch af of op die Invoxia een monitor functie zit.
Lijkt me toch lastig zonder gsm.
Paul.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: GPS tracker



Bericht door TestCase »

Wanneer je met monitorfunctie meeluisteren bedoelt dan nee. Het LoRa netwerk ondersteund geen realtime functies/communicatie.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: GPS tracker



Bericht door jackentiny »

Mijn GF 07 afgelopen weken een paar keer getest,
ik krijg verschillende coördinaten door terwijl het apparaat niet van zijn plaats is geweest,
dus dat werkt voor geen kilometer!
Bijna al het andere ook duurdere spul vraagt een permanente voeding.
Ik denk eraan om simpelweg een afgedankte gsm te gaan gebruiken die ik met de google optie "vind mijn apparaat" kan traceren, dat werkt wel altijd en ook voor een meter :wink:

Groet,
Jack
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: GPS tracker



Bericht door pwhooftman »

De GF07 is dan ook zo nep als het maar kan. Google maar op 'fake GF-07' . Er zit geen gps ontvanger in; hij geeft coördinaten door op basis van de zendmasten waarmee hij verbonden is. Kan zomaar honderden meters afwijken. Wordt veel mee geadverteerd op Facebook, alles wat op Facebook adverteert is voor mij bij voorbaat verdacht.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: GPS tracker



Bericht door kampo »

Nog even zitten opzoeken. Je hebt ondertussen verschillende aanbieders van GPS trackers via Lora en Sigfox...

Hierbij een paar bevindingen ook uit reviews die toch wel een ander licht werpen op het gebruik van een GPS tracker zoals hierboven soms eenzijdig geschreven.

Lora (Sigfox) of gps tracker INVOXIA:
Accu capaciteit van 1 tot 6 maand met 1 positie om de 10 minuten dus 1x per maand laden. (praktijktest geeft 9 weken)
Verzend signaal als accu op 20% gekomen is.
Eerder een handtas versie als een voertuigversie.
Interne herlaadbare accu van ??? Ah middels USB micro USB kabel, niet ideaal voor voertuig.
Meldingen komen traag door.
Schiet in gang bij trillingen indien modus 1 om de 10 minuten en bij modus 2 om de 5 minuten een signaal. Anders zonder trillingen is het om de 4 uur.
Laden gaat in 1,5h
Precisie voldoende om een voertuig te vinden (ca 10 à15m binnen in een gebouw).
Klein verborgen schakelaartje om aan/uit te zetten en signaal geforceerd door te sturen.
Sigfox netwerk met nog grote gaten en in 72 landen (dus niet Lora netwerk van KPN en Proximus)
Werkt iets beter met IOS als met Android.
Prijs 99 euro inclusief 3 jaar, daarna 9,99 € per jaar
Samengevat voor Invoxia
Positieve punten:
* levensduur van de batterij
* kostenbeheersing
* goed ontworpen toepassing

Negatieve punten:
* formaat niet erg discreet
* geen real-time tracking
* veel duurder in aanschaf
* geen toegang via een computer

Samengevat voor Hangang TK901
Positieve punten:
* Zeer discreet formaat
* real-time positie (op aanvraag)
* prijs
* tracking via de computer is mogelijk

Negatieve punten:
* slechte levensduur van de batterij
* kosten van gegevens / sms niet inbegrepen in het pakket
De batterij van de Invoxia is na twee maanden en een week eindelijk leeg, we zijn ver van de 8 maanden die de fabrikant beweert. De TKstar hield iets meer dan een maand aan, de batterij-indicator bleef een tijdje op 10%, waardoor ik geloof dat de indicator niet erg betrouwbaar is.
Test, review en vergelijking van GPS trackers Invoxia en Hangang TK901 (auto, motorfiets, scooter, vrouw,....) (laurentwillen.be)
Elke technologie heeft zijn voor- en nadelen, de ideale oplossing is om de technologieën te kunnen combineren. GPS heeft het voordeel dat het globaal en vrij nauwkeurig is, maar werkt vooral buitenshuis. Als je een tracker achter in een kluis moet plaatsen, dan is gps geen goede oplossing. Mobiele netwerken bieden een interessant alternatief voor gps omdat ze een effectievere dekking bieden in gebouwen, overdekte gebieden of in een kluis. Deze netwerken zijn nog niet geglobaliseerd en de dekking is niet perfect. Je zou dus heel goed afgedekt kunnen zijn dichtbij mijn huis en minder goed 10km verder. De Invoxia maakt gebruik van een alternatief mobiel netwerk en dat vind ik best efficiënt. Hij is minder nauwkeurig dan de gps, maar als hij in een auto wordt geplaatst, geeft hij een redelijk betrouwbare positie. Het gebruik van conventionele mobiele netwerken zal vergelijkbare voordelen bieden, maar met hogere kosten per gebruik.
Hallo, ik heb de tracker geprobeerd in België (het werkt), Frankrijk (het werkt), het VK (het werkt) en Duitsland (het werkt niet). A priori weet de tracker niet wat uw land van herkomst is, ik heb het mijne gekocht op Amazon en het werkt in alle genoemde landen.
Ik ben geen blokkerende bugs tegengekomen bij Invoxia, ik gebruik het nog steeds, maar ik ben de TKstar niet blijven gebruiken
Permanente verbinding met voertuigaccu via USB kabel ? Met de Invoxia-applicatie kun je het batterijniveau controleren en ontvang je een waarschuwing wanneer de batterij een bepaalde drempel bereikt. Voor de verbinding is het in theorie mogelijk, maar ik denk dat dit soort apparaat niet bedoeld is om altijd op een stopcontact te worden aangesloten en dat je het risico loopt de batterijcapaciteit te verminderen. Er zijn echter andere soorten trackers die kunnen draaien op de elektriciteit die in de auto aanwezig is. Het is dus een beetje in overeenstemming met je prioriteiten, maar aangezien de Invoxia je waarschuwt als de batterij leeg is, vergeet je hem niet (tenzij hij zich niet in een gebied bevindt dat door het netwerk wordt gedekt).
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: GPS tracker



Bericht door HLA »

Hoi
Ik heb sinds jaren, ik schat zo pak weg 6, een tk103 tracker in de camper ingebouwd. Is een redelijk standaard "build in China" tracker.
De tracker heeft al die jaren nu (nagenoeg) foutloos gewerkt. Hij is aangesloten op de hh accu van de camper en de antennes zitten verstopt achter de plastic bekleding van de camper. Er zit een sim van Simpel in met abo van €2,50 per mnd. Die heeft 250 mb data wat per maand ruim genoeg is. Het gebruik is gemiddeld 11 mb per mnd.
De ontvangst is al die tijd,ook in het buitenland, goed. Natuurlijk sta je soms wat verkeerd zodat de antenne geen goed zicht op de satelieten heeft maar als je rijdt is het signaal ook zo weer opgepakt. De betrouwbaarheid van de locatie varieert wat tussen circa 2 tot 10 meter. Als je een tijd stil staat beweegt je locatie binnen een straal van zo'n 10 mtr.
Ik heb de tracker via de gsm gekoppeld aan een raspberry pi mini computer (kost circa € 60) thuis. Daarop draait Traccar. Dat is open source software die gratis te downloaden is en ook apps in de google playstore (traccar manager) heeft. Je kun na installatie de locatie van de camper ook dus op je telefoon zien. Je kunt overigens ook een app downloaden (traccar client) waarmee je op iedere telefoon een tracker kunt installeren. Vind je dat te complex kun je ook via een SMS bericht naar de tracker een locatie opvragen.
Met deze configuratie kan ik altijd zien waar de camper is en na een vakantie een overzicht van de reis maken. Altijd leuk om te bewaren bij de foto's.
Voor mij een leuk hobby project en, naar ik hoop nooit nodig, een optie als de camper wordt gestolen.
Mocht je meer willen weten over hoe een en ander is ingesteld, altijd bereid te helpen.
Mvg en prettige feestdagen x:D
Henk..
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS tracker



Bericht door gsm »

Ik heb de TK104 ingebouwd en net als Henk ook op de HHaccu aangesloten en de antenne achter de wand die ik kan verwijderen.
Alleen heb ik er een Simyo kaartje in die onbeperkt geldig blijft zolang ik maar 1 x per half jaar een sms stuurt
Verbruik bij mij is nihil omdat ik er weinig gebruik ervan maakt, zo af en toe een sms en dan met name tijdens een overnachting ergens dan staat het gelijk opgeslagen waar ik geweest ben. :thumbup:
Ik kan niet terug vinden wanneer ik het gekocht heb of opgewaardeerd heb, dat is al lang gelden en er staat nu nog €3,70 op en kan ik nog 37 keer een sms sturen :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS tracker



Bericht door travelscout »

Tuurlijk,

De vaste kosten zijn verwaarloosbaar t.o.v. de variabele.
Die variabele kosten (gsm abbo) kunnen toch geen enkele reden meer zijn om zoiets niet aan te schaffen?
Waarom heeft niet iedereen zo 'n ding?

Ok, het inregelen is wat lastig maar het eerste beste wis-klein-kid, helpt je vast graag...
Paul.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: GPS tracker



Bericht door HJM »

Omdat ik nu de weg al kwijtraak :lol3:
Zijn er universeel apps voor een tracker of zijn die product gekoppeld?
Ik heb LKGPS2 in gebruik maar dat werkt maar matig.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS tracker



Bericht door travelscout »

Tot variabele kosten, kan inderdaad ook software behoren op de client (je eigen gsm, pc, laptop, Ipad, etc.)
Daar heb ik verder geen ervaring mee, zal vast; slimmer, handiger, voordeliger zijn...
Wij zijn zelf tevreden met de sms communicatie.

Dus;
Een smsje versturen met een opdracht naar de tracker (als server), om het gedrag van die tracker aan te passen.
Je krijgt dan van de trackert weer een smsje terug, met al dan niet een bevestiging daarvan.
Met die sms bundel hoeveelheden die ik verder toch nauwelijks gebruik, kom ik niet snel aan het maximum.

Geef ik een sms opdracht om te monitoren, wordt ik door de tracker gebeld, om mee te kunnen luisteren via de microfoon van de tracker.
Handig toch? En ja uiteraard dan wel gesprekskosten, deuhuh...

En zo kunnen we nog wel even doorgaan zonder daarbij de internet data mogelijkheden te bespreken.....
Laat staan met voor de slimmemere slimmerikken alhier!
Paul.
Plaats reactie