Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

Een aantal merken (o.a. Knaus en Weinsberg) leveren in nieuwe campers de Pioneer AVIC EVO 1 in speciale "C" (camper) uitvoering.

Dat wil zeggen dat de navigatiesoftware de mogelijkheid biedt om de maten van de camper in te voeren, waardoor er bij het route plannen rekening mee gehouden wordt (lage bruggen, viaducten en/of smalle wegen). Ook zit er een aangepast POI-bestand in met onder andere veel campings en camperplaatsen in Europa.

Nou wil ik eigen POI's en routes (.gpx) importeren. Volgens diverse items op dit en andere fora moet dat kunnen via de Naviextras toolbox. Ik heb dat programma gedownload en het lukt me wel om hiermee de kaarten te updaten (m.b.v. USB stick geïnitieerd in het navigatieprogramma op de AVIC EVO 1), maar importeren van eigen data is geen optie.

Heb ook een poging gewaagd via de (iOS) app AVICSYNC, maar ook daar is het geen optie.

Daarna deze vraag uitgezet bij de dealer en de Pioneer importeur, maar daar (nog) geen antwoord van gekregen.

Wie o wie kan me helpen.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door travelscout »

Beter laten rusten.

Hoogte, breedte aslasten etc., moet wel worden geleverd door de kaarten waarmee de software werkt.
En daar schort het eigenlijk altijd aan.

Van welke kaartfabrikant maakt AVIC gebruik van?
Die gpx bestanden zijn redelijk universeel, met een conversie progje kun je daar van alles en nog wat naar omzetten.
In welke map staan ze nu?
Dan zou ik ze daar eens bij zetten en zien wat er gebeurd.
Paul.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

Paul,

dank voor jouw reactie. Waar het mij om gaat is hoe je de "eigen" data binnen de Pioneer omgeving krijgt.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

travelscout schreef:
vr 04 dec 2020, 12:36
Beter laten rusten.

Hoogte, breedte aslasten etc., moet wel worden geleverd door de kaarten waarmee de software werkt.
En daar schort het eigenlijk altijd aan.

Van welke kaartfabrikant maakt AVIC gebruik van?
Die gpx bestanden zijn redelijk universeel, met een conversie progje kun je daar van alles en nog wat naar omzetten.
In welke map staan ze nu?
Dan zou ik ze daar eens bij zetten en zien wat er gebeurd.
Paul,

dank voor jouw reactie. Waar het mij om gaat is hoe je de "eigen" data binnen de Pioneer omgeving krijgt.

De kaarten zijn overigens van HERE.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door TestCase »

Staat ergens op camperforum, zoek naar avic en naviextras.
Je moet in ieder geval het .gpx bestand eerst converteren naar .kml.

//Kees.



AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door javanes »

Werkt het systeem met een SD kaart?
Kun je de SD kaart benaderen? Evt met de toolbox.
Indien ja dan kun je wellicht het volgende proberen.
Of is de software op een andere manier te benaderen?

Kijk eens of je een map "content" kunt vinden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door CaradoT135 »

GeMa schreef:
vr 04 dec 2020, 11:38
Nou wil ik eigen POI's en routes (.gpx) importeren. Volgens diverse items op dit en andere fora moet dat kunnen via de Naviextras toolbox. Ik heb dat programma gedownload en het lukt me wel om hiermee de kaarten te updaten (m.b.v. USB stick geïnitieerd in het navigatieprogramma op de AVIC EVO 1), maar importeren van eigen data is geen optie.
Omdat jij volgens mij je POI's in KML formaat moet toevoegen, moet eerst net eender (ov2, GPX enz) wat je wil gebruiken eerst omzetten met een POI editor naar KML.
In je Naviextras toolbox moet je met aangesloten en in Toolbox zichtbare USB stick of SD kaart, linksonder Extra's aanklikken en krijg je het scherm waar je de KLM bestanden hebt staan.

poi3.JPG
poi3.JPG (119.06 KiB) 949 keer bekeken
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

TestCase schreef:
vr 04 dec 2020, 16:25
Staat ergens op camperforum, zoek naar avic en naviextras.
Je moet in ieder geval het .gpx bestand eerst converteren naar .kml.

//Kees.
Thanks.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

javanes schreef:
vr 04 dec 2020, 16:34
Werkt het systeem met een SD kaart?
Kun je de SD kaart benaderen? Evt met de toolbox.
Indien ja dan kun je wellicht het volgende proberen.
Of is de software op een andere manier te benaderen?

Kijk eens of je een map "content" kunt vinden.
Thanks, maar er is geen SD kaart o.i.d., alleen ingebouwd geheugen. Systeem is alleen met USB-stick via speciale app te benaderen.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

CaradoT135 schreef:
vr 04 dec 2020, 20:01
GeMa schreef:
vr 04 dec 2020, 11:38
Nou wil ik eigen POI's en routes (.gpx) importeren. Volgens diverse items op dit en andere fora moet dat kunnen via de Naviextras toolbox. Ik heb dat programma gedownload en het lukt me wel om hiermee de kaarten te updaten (m.b.v. USB stick geïnitieerd in het navigatieprogramma op de AVIC EVO 1), maar importeren van eigen data is geen optie.
Omdat jij volgens mij je POI's in KML formaat moet toevoegen, moet eerst net eender (ov2, GPX enz) wat je wil gebruiken eerst omzetten met een POI editor naar KML.
In je Naviextras toolbox moet je met aangesloten en in Toolbox zichtbare USB stick of SD kaart, linksonder Extra's aanklikken en krijg je het scherm waar je de KLM bestanden hebt staan.


poi3.JPG
Dat is juist het probleem. Ik gebruik Naviextras toolbox, kon wel de update downloaden, maar er komen geen keuzemogelijkheden in het menu van Naviextras zichtbaar. Wellicht moet ik eerst de update installeren, de USB stick leegmaken, opnieuw initieren in het apparaat om daarna op de camputer met Naviextras te doen wat jij voorstelt.

Ik ga het proberen.
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door CaradoT135 »

Geen idee, wat ik heb gedaan om het getoonde plaatje te tonen is één van mijn USB-sticks in de PC stoppen, Naviextras opstarten en die ziet mijn USB-stick. Daarna heb ik de laatste zelf aangemaakte Back-upp van mijn navigatie op de USB stick gezet en aansluitend de KLM-POI's vanaf mijn PC op de USB-stick geïmporteerd.

Laat eens een plaatje zien hoe jouw scherm van Naviextras er uitziet?

Mijn plaatsgenoot heeft daarvoor al een soort handleiding gemaakt.
DirkenAnneke schreef:
zo 21 jan 2018, 15:48
Dit is wat ik in chronologische volgorde heb gedaan.

1) Ik heb de NKC camperplaatsen van TomTom gedownload.
2) Ik heb deze via POiedit omgezet van .OV2 naar (google earth).KML bestand.
3) heb ik mijn portable HD gekoppeld aan de USB port van de Pioneer, daarna vraagt de Pioneer om het USB apparaat te initialiseren, dus geef je daar OK voor.
4) als dit gereed is kan je de USB stick of HD 'meenemen' naar je laptop, en kan je dan via het door Pioneer geleverde "NAVIextra's" het .KML bestand op de USB of HD plaatsen.
5) Daarna met USB of HD naar de Pioneer , aansluiten op de USB port en via de menu "synctool" de update laden.

Ik heb dus helemaal niets speciaal gedaan met IGO oid.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door jielus »

Zo zou het dus kunnen GeMa!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door javanes »

Zo werkt het tegenwoordig bij veel media systemen.
Bij mijn personenauto (Dacia Sandereo Stepway) met een mediasysteem waar ook IGO op draait (zoals veel systemen tegenwoordig) gaat er ook een usb stick in waar het nodige van de navigatie naar toe wordt gekopieerd.

Daarna de stick in de laptop en een speciaal progje (in dit geval medianavtoolbox) draaien. Dan kunnen de nodige nieuwe gedownloade kaarten, pois enz op usb gezet worden.
Dan weer terug naar de auto en de usb stick weer in het media systeem. Dan worden de nieuwe gegevens gedownload op het mediasysteem.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Eigen POI's en routes importeren in Pioneer AVIC EVO 1



Bericht door GeMa »

CaradoT135 schreef:
za 05 dec 2020, 11:14
Geen idee, wat ik heb gedaan om het getoonde plaatje te tonen is één van mijn USB-sticks in de PC stoppen, Naviextras opstarten en die ziet mijn USB-stick. Daarna heb ik de laatste zelf aangemaakte Back-upp van mijn navigatie op de USB stick gezet en aansluitend de KLM-POI's vanaf mijn PC op de USB-stick geïmporteerd.

Laat eens een plaatje zien hoe jouw scherm van Naviextras er uitziet?

Mijn plaatsgenoot heeft daarvoor al een soort handleiding gemaakt.
DirkenAnneke schreef:
zo 21 jan 2018, 15:48
Dit is wat ik in chronologische volgorde heb gedaan.

1) Ik heb de NKC camperplaatsen van TomTom gedownload.
2) Ik heb deze via POiedit omgezet van .OV2 naar (google earth).KML bestand.
3) heb ik mijn portable HD gekoppeld aan de USB port van de Pioneer, daarna vraagt de Pioneer om het USB apparaat te initialiseren, dus geef je daar OK voor.
4) als dit gereed is kan je de USB stick of HD 'meenemen' naar je laptop, en kan je dan via het door Pioneer geleverde "NAVIextra's" het .KML bestand op de USB of HD plaatsen.
5) Daarna met USB of HD naar de Pioneer , aansluiten op de USB port en via de menu "synctool" de update laden.

Ik heb dus helemaal niets speciaal gedaan met IGO oid.
Schermafbeelding 2020-12-05 om 13.20.30.png
Plaats reactie