Zenec E-3766 of Alpine X904D

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
MMoria
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 19:22

Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door MMoria »

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe camper. Nu ben ik opzoek naar een Radio/navigatiesysteem.

Wij hebben een Sunlight T68 op een fiat Ducato onderbouw. We hebben de optie genomen om achteruitrijcamera voor te bereiden (kabel).

Nu ben ik aan het rondkijken voor een navigatiesysteem en twijfel ik tussen de Zenec en de Alpine. Volgens mij is de Zenec 1 op 1 aantesluiten op de camera‘s van Sunlight. Echter voor de Alpine is een andere aansluiting. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit door mij zelf makkelijk aan te passen? Vind er relatief weinig info over.

Wat is jullie ervaring met bovenstaande systeem?

Hoor graag jullie mening. :-B
Laatst gewijzigd door MMoria op zo 08 nov 2020, 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door TestCase »

Naast aansluitmogelijkheden zijn de kosten voor een kaart update ook belangrijk. Dus neem alles mee in de overweging.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
MMoria
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 19:22

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door MMoria »

Klopt! De Zenec heeft een versie van 3 jaar of 7 jaar en de Alpine 3 jaar.

Dat is zeker een punt van aandacht van mij. Bedankt voor de tip :thumbup:
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door Pilha »

Ik heb de Alpine X800D aan boord.
Tijdens het inregelen van de div. functies liep ik tegen het probleem aan dat het achteruitrijcamera kader/raster zich niet correct liet instellen.
Dan blijkt (manual, de kleine lettertjes) dat deze instellingen alleen beschikbaar zijn voor Alpine cameras.
Voorts is het scherm in daglicht behoorlijk flets hetgeen ik hinderlijk vind bij GPS gebruik (Naviextras) temeer daar er geen keuze is in de kleurcombinaties.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door laika kreos 3009 »

DE kwaliteit van het scherm bij achteruitrijden is over het algemeen beperkt bij een scherp contrast (zon en schaduw). Ik heb dat bij verschillende systemen als hinderlijk ervaren. Voor het achteruit rijden vertrouw ik meer op de spiegels en op de bijrijder. Zover ik overigens weet kan een Zenec op meerdere merken camera’s worden aangesloten.

Groet,
Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door jphoto »

Hallo,

Bij ons werkt de camera van de Zenec 3766 perfect. Gemonteerd in onze Adria Twin 640 Supreme.
We maken ook veel gebruik van de navigatie via Android Auto (Google Maps) en die werk heel goed en is altijd up to date.
mvgr.
Jelle
Gebruikersavatar
MMoria
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 19:22

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door MMoria »

Dank jullie voor jullie reacties zover.

Beide systemen hebben ook een DAB radio, maken jullie daar gebruik van en zoja hoe hebben jullie dat geregeld met de antenne? Ik zag dat je verschillende mogelijkheden hebt. Splitter, op het raam of zelfs in de spiegel (orgineel van Fiat, moet wel de hele unit vervangen worden á €399,- :crazy: )

Hoor graag jullie ervaringen
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door TestCase »

Radio gebruik ik eigenlijk nooit, wordt te veel geleuterd en in het buitenland soms te snel en dan versta ik de helft niet van dat Spaans of Italiaans. Heb 3 stickies met >2000 mp3's, op random, op staan.
(Internet staat er vol mee en zelf cd's rippen.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jitse
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 14:15
Locatie: Warmond

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door Jitse »

Ik heb een Adria van 2014 en een radio van het merk Pioneer AVH-Z7200DAB. De navigatie via Waze werkt perfect en de DAB radio ook. De antenne zit met een spitter (FM en DAB) aangesloten op de gewoonte antenne. Deze zit in de rechter buitenspiegel.
Gebruikersavatar
MMoria
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 19:22

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door MMoria »

Ik heb de keus gemaakt voor de E-3766 en als externe DAB antenne de volgende uitgekozen;
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/ ... 677951.pdf

Voordeel hiervan is dat hij ook in de spiegel ingebouwd kan worden.
RichardvanO
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 sep 2019, 14:59

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door RichardvanO »

hoe bevalt de externe dab antenne M Moria
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door GeMa »

Hier een Pioneer AVIC EVO1 met achteruitrijcamera, navigatie en een heads-up display. Bevalt prima, is te krijgen in een speciale uitvoering voor diverse camper modellen (wij: Fiat Ducato). Past keurig in de dubbel DIN van de Ducato en heeft een speciale bijpassende afdekrand, zodat ie helemaal op gaat in het dashboard. Door de bij behorende bekabeling eenvoudig aan te sluiten, camera heeft een activering van de achteruit standaard.
Gebruikersavatar
MMoria
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 19:22

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door MMoria »

RichardvanO schreef:
do 08 apr 2021, 13:54
hoe bevalt de externe dab antenne M Moria
Kan ik je nog niet zeggen. Hopelijk krijgen wij onze camper deze maand. Op het moment dat ik het ingebouwd heb laat ik het weten :thumbup:
RichardvanO
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 sep 2019, 14:59

Re: Zenec E-3766 of Alpine X904D



Bericht door RichardvanO »

MMoria schreef:
do 08 apr 2021, 21:53
RichardvanO schreef:
do 08 apr 2021, 13:54
hoe bevalt de externe dab antenne M Moria
Kan ik je nog niet zeggen. Hopelijk krijgen wij onze camper deze maand. Op het moment dat ik het ingebouwd heb laat ik het weten :thumbup:
Oke waar had je deze antenne besteld
Plaats reactie