Garmin BC40 ervaring

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Garmin BC40 ervaring



Bericht door Camperic »

Ter info voor degene die er over denkt om een Garmin BC40 camera aan te schaffen al dan niet i.p.v. een vaste, bekabelde camera.

Vandaag heb ik de kentekenplaathouder van het fietsenrek vervangen door een kentekenplaathouder van Garmin met houder voor BC40 camera. De BC40 werkt volledig draadloos op batterijen (2x AA) via Bluetooth i.c.m. o.a. 770 en kan eenvoudig in de houder worden geplaatst. Ook worden uitgenomen, dus onbewaakt laten zitten is niet verstandig :idea:

Mijn (eerste) ervaring is dat de BC40 prima voldoet als achteruitrijcamera, maar wel beperkingen/nadelen heeft t.o.v. een vast camera naast de genoemde diefstalgevoeligheid. Zo duurt het even voordat de 770 verbinding maakt met camera. OK we hebben geen haast, maar fijn is het niet. Daarnaast kan de camera niet functioneren als binnenspiegel tijdens het rijden, waar ik de vaste camera ook altijd voor gebruik. De camera schakelt na een korte tijd namelijk uit (om batterijen te besparen) en bewegend beeld is duidelijk veel slechter dan van de vaste camera.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
za 10 okt 2020, 22:07
Daarnaast kan de camera niet functioneren als binnenspiegel tijdens het rijden, waar ik de vaste camera ook altijd voor gebruik. De camera schakelt na een korte tijd namelijk uit (om batterijen te besparen) en bewegend beeld is duidelijk veel slechter dan van de vaste camera.
Vandaag ontdekt dat er een truc is om de camera wel continu beeld weer te laten geven. Als je op het camerabeeld tikt dan verschijnen pijltjes om de lijnen aan te kunnen passen en dan wordt het beeld wel continu getoond :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door EasyBee »

Maar ja, hoe lang houdt hij dit vol op 2 AA batterijen? En hoe slecht of matig of goed is het beeld? Bruikbaar? Want is niet een koopje.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Camperic »

Ik dacht dat ik daar ook iets over had geschreven (niet dus :-? ) en heb gisteren onderweg gedacht om een foto van zelfde beeld via bekabelde camera en BC40 te maken voor vergelijking, maar dat niet gedaan :oops:

Mijn mening: de BC40 voldoet als hulp bij achteruitrijden. De kwaliteit van sneller bewegende beelden (tijdens rijden) is echter zodanig dat ik het geen volwaardig alternatief vind voor een bekabelde camera.

De batterijduur is geen probleem verwacht ik, zeker niet wanneer je 2 sets oplaadbare batterijen gebruikt en daar tussen wisselt bij continu gebruik.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 216
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door RogerPaolo »

ik overweeg deze camera ook. Ik vraag me af welke plaatsing het beste is. De nummerplaathouder vind ik wel een charmante oplossing. Ik zie bij campers vaak de camera helemaal bovenaan achterop zitten, wat is daar het voordeel van?

Ik denk niet dat ik de camera tijdens het vooruit rijden aan zou zetten, ik ben gewend om met auto's te rijden zonder binnenspiegel dus ik rijd op mn zijspiegels.
Critics talk about art - Artists talk about brushes
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Camperic »

Op kentekenplaathouder werkt prima als je de camera alleen gebruikt bij achteruit rijden.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad maar;
Als je denkt om fietsen of zo achterop de camper te
vervoeren zitten deze dikwijls weer voor de camera en zie je niets.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door EasyBee »

Als je fietsen voor de camera in de kentekenplaathouder staan of liggen, is er iets ernstig fout (gegaan).
Die kentekenplaat moet achter het voertuig staand of rijdend vrij leesbaar/fotografeerbaar zijn.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Peter LMC »

Extra lichtbalk met nr plaat maakt dat weer goed.
Maar met je camera kijk je dan tegen de fietsen of bagage aan.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door EasyBee »

Dan zet je die camera toch op die nummerplaathouder van de lichtbalk.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Camperic »

Inderdaad :thumbup:
Als je zowel met als zonder fietsendrager rijdt dan gewoon 2 Garmin kentekenplaathouders monteren.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 216
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door RogerPaolo »

Ik heb een fietsendrager boven het kenteken. Denk dat je die wel ziet op de camera, alsie uitgeklapt is. Ik bestel de set gewoon, je hoeft niets te boren etc dus als het niet bevalt gaat ie terug. Ik lees we veel goeds over de Garmin 780. Ben benieuwd.
Critics talk about art - Artists talk about brushes
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Garmin BC40 ervaring



Bericht door Zonneke »

Nadelen zijn voor mij de jatgevoeligheid en het wisselen van de batterijen.
Veel te veel gedoe.
En wanneer je dan ook nog leest dat het opstarten traag gaat is dat al helemaal niets voor een ongeduldig persoon. :-B

Maar je kan het inderdaad eerst eens uitproberen.
Plaats reactie