Garmin BC40 ervaring

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Camperic

Garmin BC40 ervaring

Bericht door Camperic » za 10 okt 2020, 22:07

Ter info voor degene die er over denkt om een Garmin BC40 camera aan te schaffen al dan niet i.p.v. een vaste, bekabelde camera.

Vandaag heb ik de kentekenplaathouder van het fietsenrek vervangen door een kentekenplaathouder van Garmin met houder voor BC40 camera. De BC40 werkt volledig draadloos op batterijen (2x AA) via Bluetooth i.c.m. o.a. 770 en kan eenvoudig in de houder worden geplaatst. Ook worden uitgenomen, dus onbewaakt laten zitten is niet verstandig :idea:

Mijn (eerste) ervaring is dat de BC40 prima voldoet als achteruitrijcamera, maar wel beperkingen/nadelen heeft t.o.v. een vast camera naast de genoemde diefstalgevoeligheid. Zo duurt het even voordat de 770 verbinding maakt met camera. OK we hebben geen haast, maar fijn is het niet. Daarnaast kan de camera niet functioneren als binnenspiegel tijdens het rijden, waar ik de vaste camera ook altijd voor gebruik. De camera schakelt na een korte tijd namelijk uit (om batterijen te besparen) en bewegend beeld is duidelijk veel slechter dan van de vaste camera.
Bürstner i660 2.8 JTD (2003)

Plaats reactie