TomTom of Garmin of...

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door Antonis »

Nee hoor. Met een telefoon kun je prima navigeren maar met die Garmin kun je niet bellen. En dan is die telefoon van mij ook nog eens goedkoper als die Garmin. En lezen en schijven kun je met allebei niet.
Laatst gewijzigd door Antonis op di 29 dec 2020, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door veetee »

Schrijven doe je met je pen, niet met die GPS! :bang:
Wat een onzinreactie, een telefoon is tegenwoordig een minicomputer, een alleskunner, kan meer mee dan met de computers in de Apollo vroeger. Dus kun je hem ook voor van alles en nog wat gebruiken, ook navigeren, en je kunt er zelfs mee bellen! (Wie doet dat nog tegenwoordig...)
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door javanes »

jielus schreef:
di 29 dec 2020, 18:37
Een telefoon is om mee te bellen en een GPS om mee te navigeren!
Zou Mijn Garmin 2797L er mee ophouden bestel ik meteen een nieuwe voor die € 400,-
Ik kan er mee lezen en schrijven, onbekend maakt onbemind!
Wat kan uw dure Garmin meer dan een Chinees navigatie apparaat van ongeveer 70,-/80,- met IGO of Sygic. En waar je ook nog een achteruitrijcamera op kunt aansluiten.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door veetee »

Niks ten nadele van Garmin hoor, ik ben er al jaren fan van, heb er 3 in gebruik, in beide auto's een, en een handheld (Dakota) om te wandelen, en juist die gebruik ik eigenlijk nooit, de telefoon is dan handiger en beter...
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door jielus »

@javanes

92001, 92002, 92003, etc etc. Allemaal zonder problemen met een originele kabel. Mijn routes werken altijd 100%. Tevens gebruik ik de opgeslagen routes voor geotagging, ook een fluitje van een cent.

Ter zijde, mijn camera is net zo duur als mijn camper! :-B

@ vete,

Dat heb ik nu ook. Ik gebruik twee wandel-apps en die zijn dan weer gemakkelijker. Ook hiermee kan ik het *.gpx spoor gebruiken om te geotaggen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door r3mco »

Antonis schreef:Nee hoor. Met een telefoon kun je prima navigeren maar met die Garmin kun je niet bellen. En dan is die telefoon van mij ook nog eens goedkoper als die Garmin. En lezen en schijven kun je met allebei niet.
AfbeeldingAfbeelding
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door javanes »

jielus schreef:
di 29 dec 2020, 23:47
@javanes

92001, 92002, 92003, etc etc. Allemaal zonder problemen met een originele kabel.
Zal best. Maar ik heb totaal geen idee wat u ermee bedoelt. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door jielus »

Dan gebruik je de Garmin ook niet waarvoor die gemaakt is. Hou het bij de telefoon of goedkope Chinees. Anders is het weggegooid geld!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door jielus »

Antonis schreef:
di 29 dec 2020, 18:58
Nee hoor. Met een telefoon kun je prima navigeren maar met die Garmin kun je niet bellen. En dan is die telefoon van mij ook nog eens goedkoper als die Garmin. En lezen en schijven kun je met allebei niet.
Wat kun je nog meer bereiken als blijdschap met je navigatie apparaat? Dus hou het bij je telefoon.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door Wim Corduwener »

Ik heb een TomTom Go Professional 520. Op de touringcar waar ik op reed zit een Garmin en die heeft me al een aantal keren in de steek gelaten met wegen die afgesloten waren. Met je personenauto draai je dan om en kijk hoe of je er komt, maar met een touringcar van 2,55 bij 14 meter is dat wat lastiger. Ook met filemeldingen vond ik ’m niet geweldig. Dus heb ik toen zelf deze TomTom gekocht.
Zoals ik het ervaar heeft deze TomTom voordelen, maar zéker ook nadelen.

Voordelen:
Dit model heeft de mogelijkheid om vier verschillende voertuigen in te stellen: vrachtwagen, bus, bestelauto en auto. Waarbij je afmetingen, asdruk en maximum snelheid per afzonderlijk voertuig kunt instellen. Behalve zwaardere voertuigen kun je ’m ook gewoon in de auto gebruiken en met de caravan achter de auto kun je dan in elk geval de maximum snelheid van 90 kmh instellen en bij de bestelauto kun je de afmetingen, gewicht en maximum snelheid van je camper instellen.
Ik vind dat filemeldingen vrij exact worden weergegeven; op het moment dat de waarschuwing verschijnt in het scherm verschijnt, kun je eigenlijk al het gas loslaten.
Met de app MyDrive kun je thuis op de bank routes plannen en ‘Mijn Plaatsen’ invoeren en dat vind ik makkelijker werken dan alles in dat TomTom-scherm kloppen. Zodra de TomTom verbinding met WiFi maakt bijvoorbeeld via je telefoon, dan staat alles in m’n TomTom.

Nadelen:
Omdat deze TomTom Go Professional 520 verbinding maakt via WiFi, gaat updaten van kaarten of het systeem niet altijd even vlot... of eigenlijk gaat het nooit in één keer goed en dat vind ik best wel een dingetje.
Om actuele verkeersinformatie en wegomleggingen te ontvangen moet m’n iPhone als hotspot worden ingesteld. Die verbinding met m’n iPhone raakt TomTom regelmatig kwijt. Ik denk dat TomTom met Android wellicht beter werkt.

De prijs
Deze TomTom Go Professional 520 kost rond de € 269,- een TomTom GO Camper World zit op € 299,-. Er is ook een duurdere versie voor € 339,-, maar maar dan heeft-ie een ingebouwde ontvanger voor de verkeersinformatie en dat werkt vast beter dan zo’n rammelende hotspot-verbinding.

Aanvulling: ik heb de prijs van de TomTom GO Camper World aangepast.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Tomtom of Garmin of...



Bericht door Bluesart »

Sandor Gora schreef:
ma 31 aug 2020, 10:26
Hier geen bus, wel navigatie. Geen ervaring met Garmin, wel Snooper gehad en Sygic. Nu gebruiken we de app van Tomtom op een Android. Tomtom voor ons omdat die zo prettig meedraait op rotondes, scheelt ons heel wat verkeerde of gemiste afslagen. Met de app is nu nog wel het probleem dat je geen POI's kunt synchroniseren, zou eind dit jaar opgelost moeten zijn.
Ik ben mezelf aan het informeren wat betreft nieuwe/vernieuwde navigatie en heb een vraag.

Kun je inmiddels zelf eigen poi-bestanden toevoegen aan de Tomtom app op een tablet?

Hopende op een antwoord,

Ineke
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door Bob Diesel »

Yep
Via mydrive , mijn plaatsen


Ga naar https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/ en log in met je TomTom account.
Zorg dat er 400 MB vrij is van het geheugen van je navigatiesysteem. Je controleert de beschikbare ruimte door op je TomTom te kiezen voor Menu->Help->Info.
Verbind je TomTom met je computer.
Om POI bestanden toe te voegen ga je op de computer naar de volgende pagina: https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/
Kies voor `Mijn Plaatsen'->'POI-bestanden' in het menu.
Selecteer nu `Importeer POI-bestand' en kies het bestand dat je wilt toevoegen op je TomTom.
Het synchroniseren start gelijk als je TomTom aangesloten is op de computer.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door Bluesart »

Bedankt voor je snelle antwoord Bob. Kun je ook de stem kiezen? Bij ons staat de TT altijd op de Belgische vrouwenstem :-B
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom of Garmin of...



Bericht door PaulBng »

En dan zegt je vrouw: "Naar haar luister je wel!"


Paul
Plaats reactie