Basecamp route in Garmin?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door rijschoollucassen »

Ik werk in basecamp altijd met dezelfde kaart als op de Zumo. Met een lifetime update, kun je deze kaart dus zowel in basecamp als ook in de Zumo downloaden. Voor wandelen, fietsen en eventueel meer detail gebruik ik openfietsmap, ook een aanrader. Onlangs door iemand attent gemaakt op freizeitkarte.de, maar ik vind ze weinig toevoegen aan ofm. Daarnaast heb ik via javawa de database van Campercontact geconverteerd naar een map met waypoints. Vind ik erg handig.

Groet uit Slowakije,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Krummel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 aug 2020, 15:09

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door Krummel »

Ik heb de Camper 780 een aantal weken in huis en ben ook een beetje met de routes aan het stoeien geweest.

Gek genoeg lukte een route op de sd kaart van het toestel zetten bij mij wel direct (mbv basecamp). Ik was begonnen met 1 route maar weet jammer genoeg niet meer precies hoe ik dat gedaan heb. Je kunt namelijk slepen naar de gewenste map (in dit geval; Memory card -> gebruiksgegevens), je kunt rechtsklikken -> verzenden naar...., en je kunt de route selecteren en de knop "verzend (route) naar toestel" in de knoppenbalk van basecamp gebruiken.

Ik heb daar een beetje mee geëxperimenteerd en het gebruiken van de knop verzend "route" naar toestel en dan in het popup scherm de sd kaart selecteren (memory card -> gebruiksgegevens) lukt altijd. Wel gebruik ik dan de optie uitwerpen (rechter muisknop op gebruiksgegevens -> uitwerpen). Daarmee probeer ik zeker te stellen dat basecamp de overdracht voltooid heeft. Ga ik hierna naar de camper 780 -> apps-> reisplanner, dan staat "opgeslagen reizen" op 1 en kan ik die route selecteren en starten of op de kaart bekijken. Dit is mij ook gelukt met een route van 2300!! km aaneengesloten.

Ga ik vervolgens in basecamp in de mapjes kijken dan staat de route ook in de map "internal storage" van het toestel. Zoek ik echter in windows verkenner naar de route dan staat deze wel op de sd kaart maar niet in het toestel geheugen.

Ga ik vervolgens meer routes toevoegen dan moet ik als ik naar de app reisplanner ga wachten op het draaiende geduld cirkeltje (hoe heet zo'n ding) tot de toegevoegde routes verschenen zijn in het overzicht. Sluit ik het toestel af of raakt de accu leeg tijdens dit proces, dan krijg ik later de routes niet te zien en krijg ik ze ook niet meer overgedragen

Al bij al ben ik blij dat het mij op deze manier lukt maar voel me wel onzeker over de volgende keer dat ik zelfgemaakte routes wil gebruiken.

Hopelijk zijn er meer gebruikers die willen experimenteren om zo vast te stellen wat de ultieme (juiste) manier is voor overdracht van routes naar de sd kaart.

Groeten, Jurgen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door jielus »

Sommige mappen op de Garmin, en ook op je computer, zijn onzichtbaar. Daarom zie je soms wel en soms niet.
Het beste is om daarmee niet te gaan experimenteren, die mappen zijn niet voor niets onzichtbaar.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Krummel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 aug 2020, 15:09

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door Krummel »

jielus schreef:
do 20 aug 2020, 16:49
Sommige mappen op de Garmin, en ook op je computer, zijn onzichtbaar. Daarom zie je soms wel en soms niet.
Het beste is om daarmee niet te gaan experimenteren, die mappen zijn niet voor niets onzichtbaar.
Dat was ook niet de bedoeling van mijn post. Ik ben gaan zoeken in windows verkenner omdat ik duidelijk wilde hebben waar de route uiteindelijk opgeslagen was.

Het is vrij bijzonder dat het blijkbaar niet altijd lukt een route over te dragen, en ook dat Waypoint in Notter een klant helpt en de uitkomst is dat routes niet op een sd kaart geplaatst kunnen worden terwijl dat mij wel lukt.

Groet, Jurgen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door Peter LMC »

Dat gaat inderdaad prima.
Simpel er naar toe kopiëren.
Alles wat ik aan extra kaarten, bv van OSM, en waypoints etc heb staat op het SD kaartje.
Je kunt je Garmin zo bijna oneindig uitbreiden.
Als je de Garmin na het toevoegen van de bestanden maar even reset.
Het SD kaartje bewerk ik dan wel in mijn Laptop en niet als deze in de Garmin zit.
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door Pallieter »

Peter, bedoel je met resetten van de Garmin gewoon uit en aan zetten?

Groet, Cor
You can't start a fire without a spark.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door rijschoollucassen »

Bij de Zumo eerst uitzetten, dan aanzetten en de rechterbenedenhoek van het scherm ingedrukt blijven houden. Wrs bij andere toestellen niet veel anders.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Basecamp route in Garmin?



Bericht door Peter LMC »

Pallieter schreef:
za 22 aug 2020, 8:29
Peter, bedoel je met resetten van de Garmin gewoon uit en aan zetten?

Groet, Cor
Ik bedoel; Als het toestel uit staat de Micro Sd er in steken.
De aan/uit knop indrukken en vast houden tot dat de naam Garmin op je scherm verschijnt.
Duurt een 15 tal seconden.
Laat hem nu even opstarten en satellieten zoeken.
Klaar.
Plaats reactie