Zenec navigatie geupdate

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Zenec navigatie geupdate



Bericht door Frank »

gisteren eindelijk eens onze navigatie (Zenec) geupdate via Naviextras. Had hier en daar al eens gelezen over problemen, niet kunnen voltooien update enz. Dus had er een beetje schrik van.
Maar eerlijk gezegt, update verliep vlot.
Kan er weer even tegen (vorige kaart versie was van 2012!)

Gr Frank
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Zenec geupdate



Bericht door Ontario »

Frank schreef:
vr 31 jul 2020, 9:57
gisteren eindelijk eens onze navigatie (Zenec) geupdate via Naviextras. Had hier en daar al eens gelezen over problemen, niet kunnen voltooien update enz. Dus had er een beetje schrik van.
Maar eerlijk gezegt, update verliep vlot.
Kan er weer even tegen (vorige kaart versie was van 2012!)

Gr Frank
En dat voor de prijs van ... ?

Henk
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Zenec geupdate



Bericht door Frank »

was 89 euro

Greetz
Frank
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Zenec geupdate



Bericht door Ontario »

Frank schreef:
za 01 aug 2020, 10:57
was 89 euro

Greetz
Frank
Koopje! Jammer dat mijn Zenec geen gratis lifetime updates kent.

Henk
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door Frank »

zeker jammer, ik heb nog een tomtom met life time update, helaas ook niet voor de zenec

gr
Frank
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik heb dezelfde positieve ervaring. Installatie is tegenwoordig een fluitje van een cent. Ik heb de licentie gisteren geïnstalleerd. Vanaf 1 augustus wordt 25 % korting gegeven op een update. Dus voor ruim 60 euro was ik klaar. De update is van 30 juli dus is heel recent. De Zenec navigatie kan er wel weer een jaar of 5 tegen (hoop ik). De Zenec beschikt over kaarten van heel Europa, maar West Europa vond ik voldoende voor de update. De oude, niet vervangen kaarten van b.v. Rusland, blijven beschikbaar.

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
mem
Berichten: 69
Lid geworden op: di 25 nov 2008, 21:24
Locatie: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door mem »

Ik heb sinsds 2 maanden een LMC camper van 2016 uit Duitsland geïmporteerd met een Zenec 3726 ingebouwd. Hoewel ik wat bang geworden was van verschillende berichten op enkele fora heb ik toch ook maar de update gekocht en geïnstalleerd. Dat ging niet helemaal soepel omdat de update blijkbaar eerst het systeem wilde vernieuwen en toen pas de kaart. De camper stond in de stalling en moest ik meerdere malen heen en weer fietsen om het kaartje de juiste gegevens te laten laden. Beetje vreemd proces. naderhand liep het hele systeem bij gebruik helemaal vast. Na enige tijd leek ie het toch wel te doen.
Ik zit nu aan het Gardameer en ik heb de reis met een combinatie van Zenec en mijn oude TomTom gedaan. Uiteindelijk werkt de Zenec toch naar behoren maar blijf ik de updateprocedure wat ingewikkeld vinden
LMC i665g Explorer Sportline
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door Frank »

mem schreef:
di 22 sep 2020, 21:46
Ik heb sinsds 2 maanden een LMC camper van 2016 uit Duitsland geïmporteerd met een Zenec 3726 ingebouwd. Hoewel ik wat bang geworden was van verschillende berichten op enkele fora heb ik toch ook maar de update gekocht en geïnstalleerd. Dat ging niet helemaal soepel omdat de update blijkbaar eerst het systeem wilde vernieuwen en toen pas de kaart. De camper stond in de stalling en moest ik meerdere malen heen en weer fietsen om het kaartje de juiste gegevens te laten laden. Beetje vreemd proces. naderhand liep het hele systeem bij gebruik helemaal vast. Na enige tijd leek ie het toch wel te doen.
Ik zit nu aan het Gardameer en ik heb de reis met een combinatie van Zenec en mijn oude TomTom gedaan. Uiteindelijk werkt de Zenec toch naar behoren maar blijf ik de updateprocedure wat ingewikkeld vinden
Toch vreemd dat het bij de ene in 1 stap vloeiend verloopt en bij de ander in meerdere stappen
PeterB
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 15:34

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door PeterB »

Ga me er ook eens aan wagen....ook met een bang hart...je leest toch een pak verschillende meningen....alhoewel ik ook wel aan het kijken ben naar de nieuwe Zenec 3766. prachtig ding! Nu de 3726.

Grts

Peter
hans.boerboom
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 03 aug 2007, 22:39
Locatie: Heemstede

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door hans.boerboom »

Ik ben benieuwd waar jullie de update hebben gekocht voor 60 euro wil ik het ook wel proberen.
Reeds besmet met de camper ziekte
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door CaradoT135 »

Dat was een aanbieding van een jaar geleden, geen meerjarige prijsverlaging van € 30,-
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door GeMa »

Je kunt via Naviextras 2 soorten updates binnenhalen.

Allereerst natuurlijk kaartupdates (of nieuwe kaarten), maar soms ook systeem updates voor de soft- en/of hardware.

Is er een systeemupdate, dan zal Naviextras die eerst installeren. Vaak moet je systeem dan eerst herstart worden, voordat b.v. de kaartupdate daarna geïnstalleerd kan worden.

Even opletten als je met Naviextras inlogt, de updates die beschikbaar zijn, worden dan weergegeven.

Als je update met een USB stick, dan moet die na iedere update eerst opnieuw geformatteerd worden, in het systeem weer geactiveerd worden, voordat je met Naviextras de volgende update kunt downloaden. Klinkt wat omslachtig, maar als je er eenmaal aan gewend bent en iedere keer de juiste volgorde aanhoudt, komt het allemaal goed.
Gebruikersavatar
Trefford
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 jul 2022, 16:44

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door Trefford »

Kun je ook Zenec navigatie updates kopen zonder een creditcard? Ik heb nl. geen creditcard. Kan het ook via IDEAL of iets dergelijks?

Alvast dank voor uw bericht.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Zenec navigatie geupdate



Bericht door Frank »

Trefford schreef:
ma 04 jul 2022, 18:24
Kun je ook Zenec navigatie updates kopen zonder een creditcard? Ik heb nl. geen creditcard. Kan het ook via IDEAL of iets dergelijks?

Alvast dank voor uw bericht.
Dat moet zeker kunnen, ik heb ook geen creditcard maar weet eerlijk gezegd niet zeker meer hoe de betaling ging, zal toch ideal geweest moeten zijn
Plaats reactie