TomTom Android app

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom Android app



Bericht door bupozaanstad »

Wat noem je een oude TomTom, ik had net als zo vele versie 1.18.1
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: TomTom Android app



Bericht door Sandor Gora »

Niet te verwarren: de TT Go is een app, geen apparaat. Een "oude TT" bestaat hier dus niet, wel een vorige versie.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: TomTom Android app



Bericht door macfocus »

Ik bedoel de oude TomTom app, dus niet de TomTom Go.
Ik draai zelf TT Go 2.2.1 maar dat is op IOS.
Op Android draai ik nu 1.18.1 met de kaart van west-europa. Ik kan ook de kleinere kaarten draaien, maar dat was gezien de reis even niet handig.

Ik draai Android 6 en dan krijg je dus bij het starten van TT Go 2 maal een melding dat de app gestopt is (zal een hulp app zijn) en hij herkent de MyDrive routes niet meer.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom Android app



Bericht door bupozaanstad »

Het is beroerd gesteld met TomTom, 5 dagen geleden een mail gestuurd naar de helpdesk en kreeg een casenummer met de mededeling dat men spoedig een antwoord op mijn vragen zou geven, tot op heden nog niets. Op de site van TomTom staat een link "Neem contact met ons op" je hebt dan een chat, aantal wachtende voor mij was 4 en dat was ruim een uur later nog steeds 4 en werkt dus ook voor geen meter. Toen gebeld met het algemene nummer 020-7575000 en gevraagd naar een telefoonnummer van de helpdesk "helaas meneer de telefonische helpdesk is opgeheven, TomTom communiceert alleen nog via email"

Met andere woorden een enorme bende tegenwoordig bij een bedrijf als TomTom en als je verder gaat zoeken dan vind je ook heel veel klachten maar het bedrijf heeft gewoon lak aan zijn klanten. Voor mij kunnen ze de pot op!
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: TomTom Android app



Bericht door pwhooftman »

Het klinkt allemaal meer als dat er een complete reset van de telefoon is opgetreden (om wat voor reden dan ook) dan (alleen) een update van Tomtom. Ik vrees dat Tomtom niks voor je gaat betekenen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom Android app



Bericht door bupozaanstad »

Nee geen reset van de telefoon maar een update van de TomTom Go app naar de TomTom Go Navigation app, een totaal nieuwe versie waarbij je ook geen totale Europa kaart meer hebt maar alle landen afzonderlijk moet downloaden. Het is dus totaal anders en heeft de vorige versie geheel overschreven. Ik had een abonnement afgesloten voor de TomTom Go app en niet voor deze opgedrongen versie.

Ook de start up is heel anders
Bijlagen
start-up.png
start-up.png (55.48 KiB) 406 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: TomTom Android app



Bericht door r3mco »

Beetje andere opstart. Bij mij nog steeds deze, zie foto.
Gaf bij mij gisteren ook aan dat er een update aankomt, vandaag niet. Kijk als hij weer komt of ik het gewoon negeren kan.
Ik heb mijn versie nog wel beschikbaar als je het nodig hebt. Laat het dan maar weten. AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Android app



Bericht door Bob Diesel »

Bob Diesel schreef:
za 25 jul 2020, 22:16
Ja ,als je er voor betaald heb ,dan moeten ze het rechtzetten

Maar ook hier met de ,,gratis,, versie geen probleem

Al heb ik wie deze heeft een tijd terug gewaarschuwd voor de update
Ook gelezen :?:

TS heeft gekocht, dus :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: TomTom Android app



Bericht door r3mco »

Ik kan lezen "Bob"!
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Android app



Bericht door Bob Diesel »

Dat was de vraag niet :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: TomTom Android app



Bericht door Sandor Gora »

@R3mco: geldig tot 1-1-2101??? Een licentie van 80 jaar?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: TomTom Android app



Bericht door r3mco »

Gaan wij niet overleven.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom Android app



Bericht door bupozaanstad »

Ja Ja er is eindelijk antwoord van TomTom maar het slaat werkelijk nergens op. Ik heb de naam van de dame achter XXXX gestopt. Als je de tekst goed bekijkt zie je dat het een vertaald bericht is. Het enige wat ik kan zeggen als je de Android of Iphone app gebruikt kijk uit want je bent alles kwijt wat je hebt opgeslagen.

"Aangezien dit een nieuwe update is, zijn er nog verschillende nieuwe functies om te komen."

Het is natuurlijk prachtig dat ze met een vernieuwde versie komen, een nieuwe update zoals ze het zelf noemen en geweldig dat deze dame zegt:

"U kunt er zeker van zijn dat ik mijn uiterste best zal doen om u te helpen."

Maar even verder zegt ze

"Echter is dit een nieuwe update en moeten er nog veel meer nieuwe functies worden toegevoegd. Helaas is het niet mogelijk om de routes in deze nieuwe update te synchroniseren."

In gewoon Nederlands het zijn een stelletje kl##tzakken daar bij TomTom om zoiets door te voeren terwijl het nog niet volledig functioneel en compatible is. Deze geweldige vertaal computer zegt immers:

"Ik denk dat deze functie in de toekomst beschikbaar zal zijn. Dit is te wijten aan het compatibiliteitsprobleem met de nieuwe update. Aangezien dit een nieuwe update is, zijn er nog verschillende nieuwe functies om te komen."

Ik denk moet je eens voor de rechtbank zeggen dan wordt je gelijk afgebroken. Het is niet meer wat het geweest is bij TomTom en deze Truus wenst me dan ook nog een iets leuks toe, met een uitroepteken nog wel zelfs:

"We zullen u met plezier verder helpen!"






XXXX (TomTom)

4 aug. 2020 19:17 CEST
Geachte TomTom-klant,

Bedankt dat u contact met de TomTom-helpdesk hebt opgenomen. Mijn naam is XXXX en ik help u graag verder. Het referentienummer voor uw zoekopdracht is 955870.

Mijn excuses voor het feit dat u niet in staat bent om de routes van MyDrive Connect te synchroniseren met deze nieuwe TomTom GO navigatie-app. U kunt er zeker van zijn dat ik mijn uiterste best zal doen om u te helpen.

Ik begrijp uw bezorgdheid volledig. Het is inderdaad zo dat deze functie beschikbaar was in een oudere app. Echter is dit een nieuwe update en moeten er nog veel meer nieuwe functies worden toegevoegd. Helaas is het niet mogelijk om de routes in deze nieuwe update te synchroniseren.

Ik heb dit als een feedback opgenomen en ik heb uw feedback doorgestuurd naar de productontwikkeling, zodat uw suggesties kunnen worden meegenomen in de volgende updates.

Ik denk dat deze functie in de toekomst beschikbaar zal zijn. Dit is te wijten aan het compatibiliteitsprobleem met de nieuwe update. Aangezien dit een nieuwe update is, zijn er nog verschillende nieuwe functies om te komen.

Ik wens u een fijne dag verder en als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met mij of met een van mijn collega 's. We zullen u met plezier verder helpen!

Met vriendelijke groet,
XXXX
TomTom-klantenservice team
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: TomTom Android app



Bericht door jackentiny »

Na jaren naar tevredenheid de go app op mijn tablet gebruikt te hebben start ik begin dit jaar de (nog steeds betaalde versie) app weer, wordt dan ongevraagd geupdate en blijft daarna opstarten/afsluiten. Niet meer aan de gang te krijgen.
Tomtom; bedankt!

ik vind de synchronisatie mogelijkheid met mijn laptop toch wel handig voor het plannen van routes dus als iemand me aan een oudere versie .apk bestand kan helpen dan graag,

Groet,
Jack
Plaats reactie