XZent X-F220 multimediasysteem

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

XZent X-F220 multimediasysteem



Bericht door Emile15 »

In onze camper zit een XZent X-F220 multimediasysteem met navigatie. Kan iemand mij vertellen hoe je het geluid van de verschillende bronnen (radio, CD speler, etc) kunt uitzetten zonder de audio van de navigatie ook uit te zetten?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: XZent X-F220



Bericht door EasyBee »

Google is your friend and Camperforum too.
Pagina 25 van https://www.manualslib.de/manual/87860/ ... e=2#manual
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: XZent X-F220



Bericht door Emile15 »

Dit heeft helaas niet geholpen en beantwoordt de vraag niet. Wat ik ook doe, als ik het geluid uit zet stopt de spraakweergave van de navigatie ook. De enige methode die ik tot nu toe gevonden heb om van het geluid af te zijn is het apparaat aanzetten, de radio uit te zetten door van bron te veranderen naar bv de telefoon. Die begint dan prompt te spelen en die moet ik dan ook eerst weer uitzetten en dat alles terwijl ik aan het rijden ben. De terreur van de muziek! Wat ik zou willen is een apparaat dat:
(1) de laatst gebruikte bron onthoudt
(2) navigatie aanwijzingen laat horen zonder dat gelijk te mixen met een van de muziekweergave bronnen
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: XZent X-F220



Bericht door Sandor Gora »

Geen idee of dit helpt: kun je ergens in het instellingen menu van het navigatieprogramma een ander kanaal kiezen voor de audio-uitvoer van de navigatie?
(screenshot is van de TT app)
Screenshot_20200817-002827_TomTom GO.jpg
Screenshot_20200817-002827_TomTom GO.jpg (49.02 KiB) 3127 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: XZent X-F220



Bericht door Emile15 »

Zulke instellingen zouden mooi zijn maar ik heb ze niet kunnen vinden, noch in het handboek, noch op het apparaat zelf.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: XZent X-F220



Bericht door Sandor Gora »

Jammer. Ik heb nog een idee.
In mijn vorige radio/navigatie apparaat (een Snooper) ging het als volgt:
Zet het volume van de radio terug naar nul.
En dan komt het: TERWIJL er een navigatie instructie gesproken wordt, zet je het volume omhoog. Dat momentum is een beetje mikken, maar lukte me meestal goed.
Ik duim voor je...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: XZent X-F220



Bericht door Emile15 »

Dat ga ik morgen gelijk eens proberen. Bedankt voor de tip. In de tussentijd ben ik ook op zoek naar een eventueel alternatief voor het geval er geen oplossingen voor de problemen gevonden worden (Kenwood DMX8019DABS? Sony XAV-AX5550ANT?). Als je nog suggesties hebt dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: XZent X-F220



Bericht door Sandor Gora »

Ik heb geen verstand van de verschillende toestellen. Voor die vraag kun je wel op het forum zoeken of een nieuw topic openen.
Ik heb nu een Android radio/navigatie toestel met een DAB-antenne eraan. Daar zit ook de achteruitrijcamera op aangesloten. Er kan een cd in en een mini-sd-kaartje met wat muziek.
Bevalt goed.
Het enige jammere is dat er geen accelerometersensor inzit, dat had ik graag gewild om de app Camperleveler van Eland apps te gebruiken.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: XZent X-F220



Bericht door Emile15 »

Veel gemodderd maar niets hielp. Vandaag bij de dealer geweest waar een van de mensen het voor elkaar leek te krijgen. Later bleek echter ook deze oplossing (radio volume heel laag (1), navigatie volume normaal) niet echt te werken, want bij stand 1 kun je de radio nog steeds horen. Draai je het radio volume terug tot nul dan wordt gelijk ook het volume voor bluetooth en navigatie uitgezet. Het is een buitengewoon idioot systeem.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5994
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: XZent X-F220 multimediasysteem



Bericht door TestCase »

Ik heb inderdaad een dergelijk probleem met de versie zonder navigatie. USB stick met mp3 werkt prima totdat de radio ineens een verkeersmelding ontvangt en door de mp3 heen blaast, zit effectief maar 1 volume regelaar op blijkt.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Hans251
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 11:05

Re: XZent X-F220 multimediasysteem



Bericht door Hans251 »

Vreemd. Wanneer ik in de 'radiostand' aan de volumeknop draai, verschijnen 3 volumebalken van drie bronnen. Deze kan ik onafhankelijk van elkaar instellen. Zo kan het volume van de radio op 0 (nul) en dat van de navigatie bijv. op 25. Zie foto....
Ik heb wel op Xzent.com de laatste update geïnstalleerd, wellicht helpt dat?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5994
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: XZent X-F220 multimediasysteem



Bericht door TestCase »

Ik heb er geen navi op dat is dus een ander type? Navi wilde ik niet want dan zit ik weer vast aan dure kaart updates dacht ik, gebruik nu tablet daarvoor.
Maar ik zal nog eens kijken, misschien iets gemist.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Sunlight T66
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 17:04

Re: XZent X-F220 multimediasysteem



Bericht door Sunlight T66 »

Beste lezers, Ik heb een XZent X-F220 met navigatie. Mooi en goed werkend systeem alleen ik kan niet in en uitzoomen van de kaart tijdens de navigatie. + en - gebruiken bedoel ik dan en dan de kaartinstelling op bv. 2 km of 5 km of 10 km etc zetten.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Sunlight T66
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 mei 2021, 17:04

Re: XZent X-F220



Bericht door Sunlight T66 »

EasyBee schreef:
wo 22 jul 2020, 22:05
Google is your friend and Camperforum too.
Pagina 25 van https://www.manualslib.de/manual/87860/ ... e=2#manual
Sorry, daar zie ik het niet staan....
Plaats reactie