Sorry: mifi telefoon vraagje

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door petra en andre »

ik heb een mobile wifi gehad, een Huawei e5776s-32. Maar weet eigenlijk niet goed wat ik daar nou mee kan. Wij hebben beide T-Mobile abonnement met elk 2gb internet waar wij meestal tijdens de vakantie genoeg aan hebben. Ik maak soms van mijn tel een hotspot voor de laptop. Ik zie eigenlijk dus niet zo goed wat de voordelen van deze mifi zijn. Wil iemand mij dat simpel uitleggen?
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: sorry mifi telefoon vraagje.



Bericht door tonic »

Ik heb er ook 1 met een onbeperkt kaartje erin. Al onze telefoons en laptops kunnen erop en daardoor hebben we op veel apparaten tegelijk onbeperkt internet toegang.
Ik heb dus maar 1 kaartje nodig voor al mijn apparaten. Werkt eigenlijk als een hotspot maar makkelijker omdat dat ding gewoon aanstaat in de camper. En iedereen kan er gebruik van maken.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: sorry mifi telefoon vraagje.



Bericht door Janpinz »

En nooit sorry zijn voor het stellen van een vraag!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door rijschoollucassen »

Is vooral handig wanneer je gaat werken met een prepaid sim van een land buiten de EU, waar je eigen provider extra kosten gaat berekenen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door Aloys »

Ja, hij is voor jou dus gewoon overbodig. Tenzij je bijv. naar Marokko gaat, dan koop je daar een
goedkope internet-sim.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: sorry mifi telefoon vraagje.



Bericht door petra en andre »

Janpinz schreef:
wo 22 jul 2020, 20:20
En nooit sorry zijn voor het stellen van een vraag!
wou voorkomen dat ik te horen krijg gebruik zoekfunctie, want dat had ik gedaan maar daar staat zoveel in dat je door de bomen het bos niet ziet en aan berichten van een paar jaar terug heb je niet zoveel met deze snel veranderende techniek :D
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door petra en andre »

dan bevestigd dit dus mijn vermoeden dat wij er nu niet zoveel aan hebben. dank jullie wel voor de reacties :D
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: sorry mifi telefoon vraagje.



Bericht door PE1OPQ Theo »

petra en andre schreef:
do 23 jul 2020, 7:58
aan berichten van een paar jaar terug heb je niet zoveel met deze snel veranderende techniek :D
Zoveel is er nog niet veranderd hoor, het gaat om 3G en 4G verbindingen.
5G is de komende grote verandering.
Wel is er een heel breed van aanbod in de deze apparaten gekomen, geeft aan dat er behoefte aan is.

Theo
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 878
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door zwerf-busje »

Wij hebben er ook een, en vind het vooral handig voor de ipad en het laptop gebruik.
Op de telefoons hebben we gewoon onze eigen bundel, en in de mifi zit een internationale prepaid kaart die ik periodiek opwaardeer.
Met ons soort gebruik is dat 1x per jaar.

Ik heb ook een tijdje alleen de hotspot functie van mijn telefoon gebruikt, maar dan was de accu van mijn telefoon halverwege de dag al weer leeg.
Vond ik irritant, maar had vast te maken met het vergeten uit te zetten als je de hotspot functie niet meer nodig was.
Vandaar dat we een mifi gekocht hebben, want gemak dient de mens.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Een 4g mifi of router is voorzien van 2 ontvangers ( het mimo systeem ) en daardoor veel sneller als een smartphone die je als hotspot gebruikt.
Ook is de ontvangst beter door de grotere ingebouwde antennes en helemaal bij aansluiting van ( 2! ) buitenantennes.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door Aloys »

Een slecht bereik met mijn telefoon maak ik gelukkig slechts zelden mee. Als het al voorkomt leg ik
mijn telefoon in het Heki-dakluik, dat verbetert de zaak dan aanzienlijk. Mijn telefoon met 4G van
T-mobile is over het algemeen snel genoeg om filmpjes te bekijken. Wat we niet doen, we moeten
wel met onze 25GB (+ 7GB = 32GB) per maand uitkomen.

Een MiFi is slechts dan handig, wanneer je over een extra data-sim beschikt. Of je koopt zo'n prepaid
sim in een land buiten Europa. Maar als je je eigen sim erin stopt dan doet ie hetzelfde als je mobiele
telefoon: hij speelt voor hotspot. Met één verschil: je kunt niet meer bellen of gebeld worden!

Mijn telefoon dient in de camper als hotspot voor Femma's telefoon en haar iPad en voor mijn tablet
plus twee laptops. Mijn hotspot staat 24 uur per dag aan, 7 dagen in de week.
Wanneer we rijden zit ie voor het raam, in een houdertje mét spanning (uiteraard). Dan is ie ook nog
druk met het zoeken van geocaches én hij verzorgt de tracking.
Bij aankomst op een overnachtingsplaats verhuist ie naar een wandkast met usb-stopcontacten. Hij is
dus bijna altijd 100% vol, behalve wanneer we de camper verlaten, in mijn broekzak zit (nog) geen
usb-stopcontact... :oops:

Ons tegoed in het buitenland is een abonnement met 25GB per maand, en 7GB van Femma. We hebben
ook nog een MiFi, een Huawei E585, maar die wordt al een tijdje niet meer gebruikt. WiFi gebruiken
we ook vrijwel niet meer, op campings is die vaak onwerkbaar traag.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Sorry dat ik het nut/voordeel van een mifi uitleg :-?
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door Marianjacques »

Let op, dat als je een abonnement neemt voor specifiek een Mifi, dat het ook werkt met een (al in bezit hebbende of van elders aangeschafte) Mifi.
Tele2 en TMobile...geven aan, dat dit niet (meer) werkt met een dergelijke Mifi.
Wel als hotspot op de mobiel.
Deze week een nieuw unlimited abonnement van Tele2. Werkt niet in mijn Mifi.(tp-link M7350)
Ouder Tele2 abonnement van zoon, werkt nog wel in deze Mifi.
Er is dus onlangs wat aangepast.
Nu abonnement van KPN onderweg..deze zou het volgens de verkoper van KPN wel moeten doen.



Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Sorry: mifi telefoon vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Waar geeft Tmobile dat aan? Ik heb het niet gezien, wel inderdaad bij Tele2.
Plaats reactie