Ingebouwde Fiat navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Ingebouwde Fiat navigatie



Bericht door Karelkaywa »

Bij mij zit er ook zo’n U-connect systeem in. In één woord “waardeloos!!!” Maak het zojuist weer mee. Navigeer naar een P4N plek. De U-Connect TomTom stuurt me de laatste kilometers de verkeerde kant op. De reviews op P4N waarschuwen al dat je via een bepaald wegnummer moet rijden. Maps.me op de telefoon doet dat keurig en leidt me de laatste 500 meter over een gravelpad naar de bestemming. Tom weet het niet meer en toont dat ik in de middle of nowhere sta, die kent het gravelpad dus niet. Wat ‘n verschil, de gratis Maps.me app of het duur betaalde U-connect systeem.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ingebouwde Fiat navigatie



Bericht door hurktoilet »

Als ik die website van driveconnect (doet het nu wel) goed begrijp, zit er zowel tomtom als garmin op zo'n ding?
Hoe dan ook, op elke garmin en tomtom van 100 euro zitten al lifetime updates. En dan zullen de updates op een apparaat van 1500 euro beperkt blijven tot drie jaar? Bizar :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ingebouwde Fiat navigatie



Bericht door travelscout »

"Ik heb de voertuig afmetingen ingesteld"

Het is me al eerder duidelijk geworden dat het meer een commercieel argument van ome Tom was!
Ook andere navigatie systemen hebben zulke problemen met de beperkte informatie die de kaarten aan de navigatie softwarebouwers bieden.
Paul.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ingebouwde Fiat navigatie



Bericht door macfocus »

Lifetime updates zijn bij Tomtom ook maar voor de door Tomtom geplande economische levensduur van het apparaat (aka. 3 jaar als je gelukt hebt.
Dat gezegd hebbende, de meeste mainstream af fabriek navi systemen hebben zo hun makke. Al was het maar zeer trage updates voor de kaarten (zo wacht ik in de Kia van mijn vriendin nog steeds op kaarten waar de A6 bij Muiden goed op staat)

Ik rij in de normal auto al jaren met TomTom go App (al heb ik snel een paar maanden een nieuw auto en die on board dash is redelijk OK, hoewel ie nog wel eens de kortste route neemt.

In de camper had ik een Android Radio, met dus vrije keuze voor de navi.
Was meestal TomTom Go app of Waze (ivm de hele fijne google search integratie)
Kost weinig tot niets en werkt prima.

En voertuig afmetingen heb je echt niet nodig al je een normale camper hebt.
Gewoon gezond verstand en bordjes kijken.
En een camper kan echt veel meer hebben dan jij denkt, mits je een beetje gevoel voor techniek hebt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie