Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
GruttePier
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 20:01
Locatie: Flevoland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door GruttePier »

Oh, dat ga ik nakijken. Ik laat het jullie nog weten...
Gebruikersavatar
GruttePier
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 20:01
Locatie: Flevoland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door GruttePier »

Ik zie tijdens het rijden geen iconen van Camnpercontact op de kaart. Ik begrijp dat dit het probleem is? Ik heb hier zelf geen behoefte aan. Als ik bij een nieuwe route kies voor Camper contact en dan kies voor kaart, dan krijg ik wel een overzicht van de camping/camperplaatsen en kan ik wel de iconen aanklikken.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Frank1954 »

Hi Gruttepier

Ja..die stelling van je klopt inderdaad
Als je op het Campercontact icon tikt en kiest voor kaart krijg je idd alle CC icon's te zien
Ook zie je meteen waar je je zelf bevind in die kaart...ik kies daarom altijd voor het blauwe pijltje tijdens het navigeren dat valt altijd goed op
Maar...zonder deze handeling waren met de oudere kaarten 2019.30 "constant" zichtbaar op het scherm
Het CC icon is intussen wel van kleur veranderd...van grijs met de letters NKC er in en, nu is het een volledig groen met afbeelding van een camper
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door JaapB »

Kortom, ruilen van een 770 naar een 780 heeft geen zin.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

De enigste zin zou kunnen zijn dat de 780 waarschijnlijk kaarten 2019 heeft.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Frank1954 »

Ja, ook de 780 of 785 word geleverd met de NTU 2019.30 of ouder en blijven de icon's ook zichtbaar zelfs zonder actieve route
Ruilen van de 770 naar de 780 heeft dus geen zin
Wachten tot ze het oplossen bij Garmin
Als al die andere (meestal storende blauwe Garmin icon's) op je GPS scherm voorbij schuiven waarom dan geen icon's van andere leveranciers :bang:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Skylge40 »

Vandaag ontving ik van Garmin Support:

Er is eind vorige week korte update gekomen : De kaartdata is uitvoerig bestudeerd en het lijkt niet op een fout in de kaart. Het is waarschijnlijker dat het gaat om de software op het toestel wat er voor zorgt dat de punten niet zichtbaar zijn op het toestel.

De volgende vraag is nu of en hoe dit software matig kan worden hersteld

Groet,
Garmin Support
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

:thumbup:
GruttePier schreef:
zo 23 feb 2020, 19:59
Ik zie tijdens het rijden geen iconen van Camnpercontact op de kaart. Ik begrijp dat dit het probleem is? Ik heb hier zelf geen behoefte aan. Als ik bij een nieuwe route kies voor Camper contact en dan kies voor kaart, dan krijg ik wel een overzicht van de camping/camperplaatsen en kan ik wel de iconen aanklikken.
:thumbup:
Kon het me al niet voorstellen :wink:
Gelukkig heb ik het ook nooit gebruikt en mis het dus niet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Skylge40 schreef:
ma 24 feb 2020, 12:27
Vandaag ontving ik van Garmin Support:

Er is eind vorige week korte update gekomen : De kaartdata is uitvoerig bestudeerd en het lijkt niet op een fout in de kaart. Het is waarschijnlijker dat het gaat om de software op het toestel wat er voor zorgt dat de punten niet zichtbaar zijn op het toestel.

De volgende vraag is nu of en hoe dit software matig kan worden hersteld

Groet,
Garmin Support
Met de kaart update waarbij het mis ging was er ook een systeem update.
De Garmin support heb ik hier een aantal keer op gewezen.
De database van camperplaatsen is wel aanwezig maar de koppeling of vertaling naar de kaart ontbreekt.

Zou ik het een half jaar geleden dan toch bij het rechte eind gehad hebben?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Skylge40 »

JaapB schreef:
ma 17 feb 2020, 17:54
Vandaag dan eindelijk de nieuwe Garmin 770 LMT-D (uit Engeland) binnen.
Na 3 dagen een “niet thuis” bericht van de DPD dan eindelijk binnen.
(Nooit een bericht gezien en toch gewoon thuis geweest).

Het toestel is een refurbished toestel met kaarten 2017-30.
Ziet er nieuw uit, dus neem ik hier toch maar genoegen mee.
Hoewel ik eerder zei dat ik geen tweedehandsje accepteer.
Dit is altijd beter dan niets.
Het toestel dat ik had was in 2018 bij aflevering van onze nieuwe camper geïnstalleerd.
Daar zat toen ook kaarten op van 2017.
Volgende week een paar weekjes op pad en eens zien of alles werkt.
Vraag aan JaapB,
Toen jij bovenstaande bijdrage schreef, heb jij toen toevallig ook eerst weer een backup gemaakt van dat apparaat
( dus kaart plus software versie ) Huidige softwareversie op mijn Camper 770 is 7.30.
Als bij de software versie op jouw nieuwe Garmin Camper 770 LMT-D ( uit Engeland) alles WEL goed werkte,
klopt het bericht van Support Garmin dat het inderdaad wel eens aan de software zou kunnen liggen en NIET aan de kaart updates.
Als je daar dus een backup van heb gemaakt, kun je dan ook aangeven welke software versie er toen op dat apparaat stond?
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Ik heb vorige week een nieuwe Garmin Camper 770 LMT-D Europa geleverd gekregen met volgens de navi-info

CN Europe NTU 2017.30 Parkopedia
CN Europe NTU 2017.30 Foursquare
CN Europe NTU 2017.30 ALL South
CN Europe NTU 2017.30 ALL North
Europe DEM

er op.

Ik heb van de bestanden op deze navi met Explorer een "back-up" gemaakt (in afwachting dat ik de Garmin software deftig aan de praat krijg).

Afbeelding

Maar met die Campercontact- en ACSI's-icoontjes lijkt mij ook een probleem te zijn qua weergave op de kaart van de actieve route (én in de tekst rechts van de kaart).

Ik moet eerst in navigatie simulatie-mode naar zo'n Campercontact- of ACSI's-icoontje naar toe rijden en pas wanneer deze plaats bereikt is, wordt aan de finish-vlag ook het Campercontact- en / of ACSI's-icoontje getoond, zelfs afhankelijk of ik deze bestemming geselecteerd had via de Campercontact en / of ACSI-lijst.

En wanneer ik de navi met de knop achteraan echt Uit zet (niet "sluimermodus"), dan zijn daarna alle Campercontact- of ACSI's-icoontje terug verdwenen van de kaart van de actieve route.

Wat er gebeurt in "sluimermodus" (kort op de knop achteraan drukken) heb ik nog niet geprobeerd.

En in de tekst rechts naast de kaart worden de Campercontact- en ACSI-plaatsen ook niet vermeld met Verderop Camperplaatsen en Campings geselecteerd.
Soms wordt wel eens een camping veel verder af daar getoond als tekst.

Iemand dezelfde ervaringen met de originele NTU 2017.30 software en systeem software versie 7.20
op een Garmin Camper 770 LMT-D Europa ?
Laatst gewijzigd door OnTheMove op di 25 feb 2020, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door JaapB »

@Skylge40.

Bovenstaand is gelijk aan mijn antwoord op jouw vraag.

Ik heb verder helemaal niets gedaan met het vervangende toestel, niet aan de PC gehangen, geen back up, niets.
Ik wacht bericht van Garmin af wanneer ik weer kan updaten.

Ik heb geprobeerd om Garmin USA te mailen over de problemen.
Ik dacht dat ik dan bij de bron zou zijn.
Helaas wordt je doorgelinkt naar Garmin NL.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 692
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Adfur »

Voor diegenen die op klachtenkompas hun grieven bekend gemaakt hebben: je krijgt op gegeven moment een mailtje op de vraag of het opgelost is. Standaard staat het zonnetje op opgelost, naast de tekst moet je ook het zonnetje "niet opgelost" aanklikken als het probleem nog steeds aanwezig is.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Goeie namiddag,

Is er iemand die thuis is in de technische opbouw en mogelijkheden van een gpi-bestand (zoals gebruikt op een Garmin navi) ?

Aangaande het probleem waarbij de NKC, ACSI en MHF-icoontjes niet getoond worden (bij meerdere types Garmin navi) op de kaart met de actieve route sinds de recentste update,
bij het vergelijken van de NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2017.30 versus 2020.30 in de POI-map van Garmin Camper 770 heb ik het gevoel dat het einde ( = onderste gedeelte) van deze "oude" versus "nieuwe" gpi-bestanden mogelijk "anders" is opgebouwd qua ingevoegde bitmap icoon data.

Op een kaart met de actieve route gedraagt op deze Garmin Camper 770 met versie 2020.30 en soft 7.30 bijvoorbeeld een MHF-item geselecteerd en "Ga" zich een ietswat als een eigen POI gpi-bestand waaraan men geen bitmap (bmp icoon bestand) heeft toegevoegd bij de aanmaak met POIloader ( = POIloader gebruikt met enkel een csv-bestand en zonder bmp-bestand).

Verschillend is wel dat een eigen POI gpi-bestand waaraan men geen bitmap heeft toegevoegd bij de aanmaak met POIloader bij het selecteren in de lijst en Info klikken, op de kaart rechts getoond, geen icoontje maar een groen bolletje toont.
Waar een NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2020.30 wel een correct icoontje toont bij het selecteren in de lijst en Info klikken, op de kaart rechts.
Of is dit icoontje (getoond bij Info-klikken) iets wat men bij de aanmaak van een gpi zelf kan "meegeven"
los van de bitmap (bmp) te gebruiken op de kaart met de actieve route ?

De NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2017.30 en 2020.30 lijken mij gecodeerd maar naar mijn gevoel bij het bekijken van de data voor zowel versie 2017.30 als 2020.30 met een vrij gelijke codering (?)

Is er iemand die kan zien in de NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2020.30 of de bitmap's (bmp's) voor de icoontjes normaal getoond op de kaart met de actieve route, correct zijn "meegegeven" bij de aanmaak van deze gpi's ?
Plaats reactie