Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door EasyBee »

Is niet meer of minder dan een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
En die inspanningsverplichting is voor de klant niet zichtbaar en/of meetbaar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Wat heeft u ingesteld bij kaartlagen, aub?

De kaartlagen aanpassen
U kunt aanpassen welke informatie op de kaart wordt weergegeven, zoals pictogrammen voor nuttige punten en wegomstandigheden.
1. Selecteer Instellingen > Kaart en voertuig > Kaartlagen.
2. Selecteer welke lagen u op de kaart wilt weergeven en selecteer Sla op.

Heeft u bij 'Plaatsen in de buurt' de optie campings en caperterreinen?
Staat deze bovenaan de lijst van 'Nuttige punten verderop', aub?

Bedankt voor uw feedback.
Best zielig toch, van een probleem dat al zo lang gerapporteerd is 'het bestaan nog niet weten', 'tonen dat men het bestaan er nog niet van weet', 'moeten tonen dat men het bestaan er nog niet van weet'.
En daar (hopelijk) nog voor betaald worden ook.

Maar... positief denken, de oplossing van dit probleem is beloofd ! :thumbup:
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door JaapB »

Inmiddels klachtenkompas aangemeld.
En op Trustpilot een negatieve revieuw gemeld met een kopie naar Garmin.
Eventueel ga ik nog Radar en de Consumentenbond mailen.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Frank1954 »

Het verhaal rond de "missing" icon's van NKC en ACSI duurt vanaf volgende maand een jaar
De helpdesk van Waypoint NL met o.a. Jeroen hebben het probleem aangekaart bij Garmin in NL
En méér kunnen deze mensen momenteel ook niet doen denk ik...
Maar Garmin Belux blijft zijn kop in het zand steken en doet er niets aan :bang:
Misschien het massale ongenoegen over die missing icon's dat intussen al een jaar duurt naar het hoofdkantoor van Garmin in de VS sturen
Ook op het Belgisch camperforum is het kommer en kwel inzake die missing icon's van NKC en ACSI
De "icon's zijn wel te vinden als je gaat zoeken via de resp. POI bestanden
Maar klanten van deze navi's hebben ze gekocht omdat die icon's ook...zichtbaar waren tijdens het rijden/navigeren
En hier zet Garmin deze klanten een hak die nu bijna een jaar duurt gewoon kl.... :bang:
Het moet gewoon terug in orde gebracht worden simpel :bang:
Tot de NTU 2019.30 vorig jaar ergens in april '19 was alles nog in orde
Doch eens de éérste NTU 2020.30 op je navi en de icon's die..waren niet meer te zien op het scherm tijdens het rijden
Ik gebruik sinds 2016 (opnieuw) een Garmin Zumo de 390LM en, daar werkt alles zoals het hoort niettegenstaande de nieuwste kaarten NTU 2020.30
Daarom vind ik het nu balen voor al die klanten die deze camperversies hebben gekocht
Heb één woord aan het adres van Garmin..oplossen die handel of klanten zullen hun kar draaien en nooit nog Garmin kopen :bang:
Sinds 2006 tevreden Garmin gebruiker maar hun communicatie trekt op niets....
Waypoint NL heeft zelfs de 770 uit het assortiment gehaald
Maar ook wanneer klanten de 780 en 785 gaan kopen blijft het probleem
En, die worden zelfs nog geleverd met de NTU 2017.30 kaarten dus...daar zijn de icon's van NKC en ACSI nog wel te zien
Maar eens deze nieuwe toestellen met de NTU 2020.30 kaarten worden ge-update zijn de icon's van NKC en ACSI weg
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door VTECMaster »

Het probleem stamt al vanaf 2017. Op verschillende forums zijn hier al meldingen van.
Het komt zo nu en dan terug met updates van de nieuwe kaarten. Toen ik de 770 nog had, heb ik het 1x aan de hand gehad, daarna niet meer.
Grietings, Frans

Binnen :P
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Op het Belgisch camperforum stel zich de vraag of de icoontjes van eigen poi's (zelf in de Garmin ingeladen) wel nog of ook niet meer zichtbaar zijn op de kaart met de actieve route ?

Kan iemand hier uitsluitsel over geven ?

Indien de icoontjes van eigen poi's wel nog zichtbaar zijn op de kaart met de actieve route,
dan kan een idee van op het Belgisch camperforum mogelijk een workaround zijn,
in afwachting van een gefixte Garmin-update.
Een workaround in de zin dat een van Campercontact gedownload poi-bestand (csv-bestand) met POI-loader op de Garmin gezet wordt.
Gebruikersavatar
keescamper
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 22:23

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door keescamper »

Mede bezitters , ik heb een mail naar radar gestuurd met de mededeling dat ik en een hoop andere bezitters van dit dure navigatie systeem al bijna jaar nu hier al mee bezig zijn.
We krijgen bij klacht allemaal verschillende antwoorden of beloftes.
Radar gevraagd of ze keer op dit forum de navigatie groep te willen gaan bekijken.

Hopelijk gaat radar iets betekenen voor ons.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door DiffRental »

Frank1954 schreef:
za 22 feb 2020, 18:16
Maar ook wanneer klanten de 780 en 785 gaan kopen blijft het probleem
En, die worden zelfs nog geleverd met de NTU 2017.30 kaarten dus...daar zijn de icon's van NKC en ACSI nog wel te zien
Maar eens deze nieuwe toestellen met de NTU 2020.30 kaarten worden ge-update zijn de icon's van NKC en ACSI weg
Mijn 785 heeft kaarten 2019, introductie toestel is van mei 2019.
Hoe het met de 780 staat weet ik niet maar dat toestel is dacht ik ook van 2019, verwacht dan ook 2019 kaarten.

Heb je al gehoord van 780/785 en kaarten 2020.30 met problemen? Heb die vraag ook al eens gesteld maar nog geen antwoord gezien.
VTECMaster schreef:
za 22 feb 2020, 19:44
Het probleem stamt al vanaf 2017. Op verschillende forums zijn hier al meldingen van.
Het komt zo nu en dan terug met updates van de nieuwe kaarten. Toen ik de 770 nog had, heb ik het 1x aan de hand gehad, daarna niet meer.
Dat is een ander probleem, dat los je inderdaad op door de kaarten opnieuw te instaleren. Zelfs de Garmin Support heeft mij daar 2x op gewezen, inclusief de link naar het topic op het GPS forum.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Frank1954 »

Hi On the Move

Diff-Rental en ik hebben geprobeerd de Campercontact POI bestanden op de 770 te plaatsen zoals ik het ook doe op mijn Zumo
Het icon van CC blijkt dan ook niet te zien op het 770 scherm
Plaats je bvb alle LPG stations op de 770 dan is ook het icon "LPG" niet te zien op het GPS scherm

Het bizarre van heel dit verhaal is dat op een mijn Zumo alles vlekkeloos te zien valt inzake eigen icon's
Hoe moeilijk is het dan voor Garmin om te "begrijpen" dat het op andere navi's wel werkt
Heb ik het verleden NKC en ACSI hierover een mail gestuurd en enkel NKC heeft toen gereageerd

Het NKC een organisatie die er alles aan doet de camperaars te informeren schrijven dit op hun website

"Let op! De camperlocaties zullen niet op de kaart worden weergegeven, maar zijn alleen via een lijst in te zien.
Dus ook het NKC is kop van jut en slikken gewoon wat Garmin hen heeft laten weten...

Er zijn zeker nog héél wat Garmin 770 in de garantieperiode :mrgreen:
Als iedereen hem gewoon terug brengt naar het verkooppunt die...sturen ze allemaal terug naar Garmin
En dat dan elke verkoper een nieuwe 780 mee geeft :lol:
Als het dan nog niet duidelijk word bij de "heren" van Garmin :bang:

10967 keer werd deze topic bekeken...time for action
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Thnx Frank.

Ik ben dan ook benieuwd naar Stoogy's (op het Belgische camperforum op 22 feb 2020 18:19) "setup" van zijn 770.

Stoogy schreef daar:
Wanneer je eigen POI installeert via poi loader , dan krijg je de icoontjes wel degelijk te zien tijdens zowel een actieve route als gewoon tijdens het rijden zonder dat er een route actief is.
Qua een 780 als vervanger, werkt de 780 voor zijn verkeersinformatie met Smartphone (GPRS) en / of RDS (TMC) ?
Of ook met DAB (zoals de 770) ?

Met Smartphone (GPRS) en / of RDS (TMC) voelt mij aan als een stap terugzetten (t.o.v. met DAB).

Of is in de praktijk op vandaag de verkeersinformatie doorgestuurd via RDS (TMC) toch (nog) identiek aan de verkeersinformatie doorgestuurd via DAB in alle Europese landen ?

Groetjes en prettig weekend,

OnTheMove
Gebruikersavatar
GruttePier
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 20:01
Locatie: Flevoland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door GruttePier »

Ik heb vorig jaar een 780 gekocht omdat de oude TomTom het niet meer deed. De file info kan zowel via TMC, DAB+ als via GPRS worden geupdate. Ik gebruik zelf meestal de GPRS functie omdat deze het meest wordt geupdate. De GPRS wordt elke minuut geupdate en naar zeggen doet de DAB+ dit elke 3 minuten. De TMC heeft volgens mij 15 minuten nodig om up-to-date te zijn.

Ik heb hem geupdate naar de laatste versie en heb geen campercontact of Acsi camperplaatsen verloren.. Ik ben altijd een TomTom gebruiker geweest in de auto, maar merk nu dat de Garmin veel meer mogelijkheden heeft en dat hij de TomTom ver achter zich laat vwb de funties..

Ik ben een tevreden gebruiker...
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door OnTheMove »

Thnx GruttePier !
Ik heb hem geupdate naar de laatste versie en heb geen campercontact of Acsi camperplaatsen verloren..
Met een 780 zijn met de recentste update de campercontact en Acsi camperplaatsen dan nog steeds zichtbaar op de kaart met de actieve route.
De file info kan zowel via TMC, DAB+ als via GPRS worden geupdate.
En de 780 heeft de DAB+ verkeersinformatie net als de 770.

En ik veronderstel dat de 780 ook compatibel is met de draadloze achteruitrijcamera BC30 ?

Ziet er iemand vanuit het oogpunt van de gebruiker dan een nadeel om een 770 te laten vervangen door een 780 (indien dit zou ter sprake komen) ?
Gebruikersavatar
GruttePier
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 20:01
Locatie: Flevoland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door GruttePier »

Hij kan ook achteruitrijdcamera’s koppelen. Ik heb dit echter niet in gebruik..
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D: na update geen ACSI en NKC meer?



Bericht door Camperic »

OnTheMove schreef:
zo 23 feb 2020, 11:43
Thnx GruttePier !
Ik heb hem geupdate naar de laatste versie en heb geen campercontact of Acsi camperplaatsen verloren..
Met een 780 zijn met de recentste update de campercontact en Acsi camperplaatsen dan nog steeds zichtbaar op de kaart met de actieve route.
Kan me niet voorstellen dat het zo is. Om misverstand te voorkomen: wel dat de POI's aanwezig zijn en er naartoe kan worden genavigeerd (net als bij 770), maar niet dat de iconen worden getoond op de kaart met een actieve route.
Kun je dat bevestigen of ontkennen Gruttepier?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie