Clarion stopt ermee

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Camper-T
Berichten: 1170
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Clarion stopt ermee



Bericht door Camper-T »

Als ik dit soort topics lees dan reist bij mij steeds dezelfde gedachte: waarom aan een vast navigatiesysteem met (dure) software blijven hangen als er al langer opties zijn voor navigeren via gratis software op je smartphone?

Met smartphone navigatie ben je praktisch altijd up to date, krijg je standaard alle verkeerssituaties door, heb je optioneel flitser meldingen en toch een minimaal dataverbruik, of zelfs compleet off-line.
2DIN en dashboard geintegreerde autoradio's zijn er tegenwoordig ook met ingebouwde Apple Carplay en Android Auto software. De USB stekker van je smartphone in de autoradio en het scherm wordt als het ware een tablet waarop je tal van soorten gratis navigatie voor de smartphone kunt gebruiken.

Dan wil je toch geen vast navigatiesysteem met losse software meer in je auto? Vind ik dit ouderwets, of zie ik bepaalde zaken compleet over het hoofd?
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Berend52
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 17:45

Re: Clarion stopt ermee



Bericht door Berend52 »

Abelwei,
Alsnog bedankt voor je reactie.
Omdat je (nog) niet gereageerd had, heb ik contact opgenomen met de link die Javannes in de thread gezet had.
Bij contact heeft de verkoper mij uitgelegd dat het om kaarten van 2021 ging met daarop de NX205Etrk navigatiesoftware. Deze software omzeilt het licentienummer en kan dus op elke NX205Etrk gezet worden (plug&play), kosten 50 euro.
Ik heb de gok gewaagd en heb 50 euro en 4,50 euro aan verzendkosten overgemaakt en een paar dagen later had ik het kaartje in huis.
Kaartje in de Clarion gedaan en opgestart. Je moet wel even geduld hebben maar na ca. 5 minuten, was het programma klaar met (alles?) inladen en verscheen het bekende menu. Alles werkt prima en we zijn weer helemaal gelukkig.
Alle forum leden hartelijk bedankt voor jullie reacties en tips en ik blijf het forum volgen. Als ik ergens mee kan helpen, dan doe ik dat graag. Groeten :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Clarion stopt ermee



Bericht door javanes »

Volgens mij heb ik nergens een link neergezet om de software te kopen. Wel die Italiaanse site om de software gratis te downloaden.
Bedoel je misschien die link van "seth_space" op Marktplaats?

Die gratis software had ik dus ook al van het net geplukt en zoals je eerder zag op en WinCE apparaat gezet :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie