GSM-antenne?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Camper_01

Re: GSM-antenne?



Bericht door Camper_01 »

www.ptcarphone.com/wp-content/uploads/P ... A4_web.pdf

Dit is de "vaste"telefoon die ik gebruik. Nooit geen problemen hiermee gehad.
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: GSM-antenne?



Bericht door Schoentje »

Hoi Camper_01,

De vraag van de TS betreft internet via 4G via een externe antenne cq antenne versterker en niet het kunnen bellen. Zonder de specs van jouw telefoon helemaal doorgespit te hebben is die volgens mij alleen voor telefonie geschikt en is er geen mogelijkheid om er een hotspot van te maken zoals bij Smart Phone's of heb ik dat mis?

Groeten,

Twan
Laatst gewijzigd door Schoentje op vr 24 aug 2018, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Camper_01

Re: GSM-antenne?



Bericht door Camper_01 »

Schoentje schreef:
vr 24 aug 2018, 9:24
Hoi Camper_01,

De vraag van de TS betreft internet via 4G via een externe antenne cq antenne versterker en niet het kunnen bellen. Zonder de specs van jouw telefoon helemaal doorgespit te hebben is die volgens mij alleen voor telefonie beschikt en is er geen mogelijkheid om er een hotspot van te maken zoals bij Smart Phone's of heb ik dat mis?

Groeten,

Twan
Mobile Internet via USB

The PTCarPhone 5 Series is the first
PTCarPhone generation that offers the
possibility to link up a PC via USB. The
PTCarPhone can be used as a mobile
modem
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: GSM-antenne?



Bericht door Schoentje »

Oké dus wel internet via USB tbv een Laptop/tablet (zijn er aanvullende drivers nodig voor W10 en Mac?) maar niet als hotspot voor WiFi devices.

Heb nog een gekeken en het is duidelijk een "professionele" oplossing waarvan mogelijk het prijskaartje van de hardware de bottelneck zou kunnen zijn voor menig Camperaar maar als dat niet speelt zou het zeer zeker een alternatief kunnen zijn.

Ben benieuwd of er op de beurs in Dusseldorf nog nieuwe ontwikkelingen op dit gebied te zien zullen zijn. Door de forste toename van verkoop van grote en luxe (+3,5T) campers op de duitse markt zal de vraag naar eigen WiFi netwerken in deze Campers ook toenemen.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: GSM-antenne?



Bericht door Atoz »

Aloys schreef:
vr 24 aug 2018, 7:47
Dus de eindconclusie: het is heel moeilijk of onmogelijk om de ontvangst van het GSM-signaal van een
moderne smartphone te verbeteren?
Helaas wel denk ik tenzij....
We ons eens moeten verdiepen in de vraag hoe we de antenneaansluiting van een (goedkope) smartphone naar buiten kunnen brengen.

Zal dus eerder iets voor de freaks worden alhoewel we hier toch al meer dan 1 bezoeker enige praktische kennis hebben bijgebracht.

We zien wel
Guido, die met een perfecte kooi van faraday rondrijd en er dus zelf alle belang bij heeft ;)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: GSM-antenne?



Bericht door JoopBrekken »

Voor alleen data is een Mifi met externe antenne een prima oplossing!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: GSM-antenne?



Bericht door Camperic »

Niet altijd.
Camperic schreef:
do 23 aug 2018, 18:08
Wel jammer dat ik de 20GB van mijn KPN-abonnement niet kan delen met een 2e datasim, zodat het altijd via mijn iPhone moet.
:wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: GSM-antenne?



Bericht door veetee »

Aloys schreef:
vr 24 aug 2018, 7:47
Dus de eindconclusie: het is heel moeilijk of onmogelijk om de ontvangst van het GSM-signaal van een
moderne smartphone te verbeteren?
Er zijn wel mogelijkheden... maar redelijk aan de prijs. Aangezien vrijwel alle huidige smartphones niet meer beschikken over een rf aansluiting voor een externe antenne, zul je - indien je geen vaste autotelefoon (erbij) wilt installeren - gebruik moeten maken van een boostersyteem. Dit is een systeem met een buitenantenne, het opgepikte signaal wordt versterkt en binnen weer uitgezonden.
Wordt o.a. in de USA gebruikt bij trucks en grotere motorhomes:

https://www.alternativewireless.com/mob ... ilers.html
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: GSM-antenne?



Bericht door PE1OPQ Theo »

En dat is juist streng verboden om te gebruiken.

Theo
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: GSM-antenne?



Bericht door veetee »

Ah, dat wist ik niet. Dat zal dan wel per land verschillend zijn neem ik aan? In de USA wel toegelaten...
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: GSM-antenne?



Bericht door PE1OPQ Theo »

lol, daar mag je ook met wapens rond lopen, en gebruiken.
Mag hier ook niet :D

Theo
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: GSM-antenne?



Bericht door veetee »

PE1OPQ Theo schreef:
vr 24 aug 2018, 20:30
lol, daar mag je ook met wapens rond lopen, en gebruiken.
Mag hier ook niet :D

Theo
Da’s wel effe wat anders. En sorry hoor, probeer ook maar te helpen, zag het op internet voorbij komen, weet er verder ook niet het fijne van wat regelgeving betreft. :bang: Technisch bestaat het, kan het dus wel...
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: GSM-antenne?



Bericht door KTManiac »

PE1OPQ Theo schreef:
vr 24 aug 2018, 19:53
En dat is juist streng verboden om te gebruiken.
Klopt, het is een zender en die mag je in NL niet zondermeer gebruiken.
Maar goed, met een goede met beperkt vermogen zit je niemand in de weg.

.... al heb ik er alle begrip voor dat je daar als zendamateur wat moeite mee hebt hoor. :wink:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: GSM-antenne?



Bericht door PE1OPQ Theo »

ik probeer te zeggen, juist deze laag vermogen dingen.
Ze leggen een netwerk plat, en dan ben je aan de beurt.
In Nederland is dit snel 4500 euro, en geloof me, burgers die een ontvangst probleem met het netwerk hebben.
En het zo opgelost hebben.
Ze waren aan de beurt, gelukkig krijg je in gedoog Nederland eerst een waarschuwing :hug:
Niet doen dus.

Theo
Plaats reactie