Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Welke gele? Zie er 3?!.
Zie ik het goed dat er ook een gele en rode met elkaar zijn verbonden?
Zie ik het goed dat er ook een gele en rode met elkaar zijn verbonden?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Klopt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Is het systeem voorzien van een back-up accu? Die kan kapot zijn.
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Zit die in de radio of hangt die tussen de bedrading ??
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Een backup accu zit doorgaans in het apparaat. Deze dient om het geheugen in stand te houden.
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Heb daar vraagtekens bij.
Wat staat er op het label die aan de rode draad zit die verbonden is met de gele draad?!
Wat staat erop het label dat aan de gele draad zit? Links onder op de foto, vlakbij de radio.
De + op de rode draad bovenin de foto, waar komt die vandaan? Geschakeld of constant plus?
Inmiddels laptop en bril op
Backup accu kan....kom je achter door juist aan te sluiten.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Op de gele waar het blauwe stekertje inzit en van de hh accu komt staat net achter het zwarte blokje waar een zekering in zit B+
Op die rode staat acc op
de gele die op de acc zit aangesloten zit op een schakelaartje om het 12 systeem af te sluiten
op de andere rode staat 12 volt+
Op die rode staat acc op
de gele die op de acc zit aangesloten zit op een schakelaartje om het 12 systeem af te sluiten
op de andere rode staat 12 volt+
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Hoe het moet:
- Geel van radio op constante plus, geen schakelaar niks, moet altijd stroom hebben
- Rode van radio, moet op de HH accu via het schakelaartje. Hiermee kan je de radio uitzetten en omdat geel op constante plus zit, bewaard ie de zenders.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Al genoemd
Toch komen we er niet?!
Toch komen we er niet?!
dieseltje+ schreef: ↑di 09 mar 2021, 15:58
Als het klopt heb je een (rode) geschakelde draad in het dashboard. Daar sluit je de rode draad van de radio op aan.
Dan een constante plus zoeken, daar de gele draad (geheugen) van de radio op aansluiten.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Dn moet er even met de multimeter gemeten worden. Welke draadheeft wel/geen stroom bij weklke schakeling.
Contact aan/uit, schakelaartje aan/uit.
Het principe is vrij simpel, de constante stroom voor het geheugen wordt blijkbaar onderbroken.
Contact aan/uit, schakelaartje aan/uit.
Het principe is vrij simpel, de constante stroom voor het geheugen wordt blijkbaar onderbroken.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
We gaan morgen verder
Nou is het te donker om wat te doen
Nou is het te donker om wat te doen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
met de multi meter bezig geweest
geen sleutel in contact dus contact af
geel met blauw stekkertje 14,3 via HH accu
geel zonder plug 13,8
rode lus 0
rode acc 0
contact aan en kleine schakelaar uit
Geel blauwstekkertje 14,3
geel zonder plug 13,8
rode lus 12,4
rood acc 12,4
contact aan kleine schakelaar aan
rood acc 13,8
nou hoor ik graag of er een andere mogelijkheid is
de geel blauwe is nisschien niet meer noodzakelijk omdat er een accu standbay tusssen de HH accu's en de start accu
zodat de start accu op peil blijft
of het moet zo zijn dat de radio meer trekt dan wat de standbay levert
geen sleutel in contact dus contact af
geel met blauw stekkertje 14,3 via HH accu
geel zonder plug 13,8
rode lus 0
rode acc 0
contact aan en kleine schakelaar uit
Geel blauwstekkertje 14,3
geel zonder plug 13,8
rode lus 12,4
rood acc 12,4
contact aan kleine schakelaar aan
rood acc 13,8
nou hoor ik graag of er een andere mogelijkheid is
de geel blauwe is nisschien niet meer noodzakelijk omdat er een accu standbay tusssen de HH accu's en de start accu
zodat de start accu op peil blijft
of het moet zo zijn dat de radio meer trekt dan wat de standbay levert
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
morgen maar is naar Helmond
daar even laten updaten lukt hier niet
vandaag nog wel weer mee bezig geweest
op een gegeven moment stond het telefoon boek er wel in
daarna de radio weer is uitgezet en weg was het telefoonboek
nog bezig geweest om een software versie door te voeren
ook dat lukt niet
daarom besloten om hem is na te laten kijken
daar even laten updaten lukt hier niet
vandaag nog wel weer mee bezig geweest
op een gegeven moment stond het telefoon boek er wel in
daarna de radio weer is uitgezet en weg was het telefoonboek
nog bezig geweest om een software versie door te voeren
ook dat lukt niet
daarom besloten om hem is na te laten kijken
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Omzetten Duits navigatiesysteem naar Nederlands?
Laatste zin!Toon schreef: ↑di 09 mar 2021, 12:33ja het is een oud draadje is mij bekend
wat mij niet bekend is en kan het ook in de handleiding niet vinden
als ik de taal wijzig gaat het goed zolang de radio aan blijft staan
zet ik hem uit is daarna de instelling weer terug naar wat het eerst was
waarschijnlijk is er een instelling waar je de aanpassingen die je doet automatisch opslaat
maar die kan ik niet gevonden krijgen
er zitten ik dacht 2 stroomaansluitingen achter de radio in de bedrading
zou het daar in kunnen zitten
ik heb een stroomaansluiting aangepast van start accu naar boordaccu
Is het voorheen wel goed geweest?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel