icoontje NKC

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

hallo forum leden ,

is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het icoontje van de NKC in een DMB bestand krijg?

bij het downloaden is het een DIB bestand en bij het plaatsen in de map die ik in de Garmin

komt hij niet in het scherm, het blijft een DIB bestand.


alvast bedankt
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: icoontje NKC



Bericht door Bob Diesel »

nu weet ik niks van Garmin
maar het moet volgens mij een BMP bestandje zijn
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

sorry Bob,

inderdaad, een schrijf fout van mij.

groet
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: icoontje NKC



Bericht door 't Busje »

Je kunt een .bmp bestand niet zo maar in je Garmin zetten, althans als je dat doet zie je icoon niet op de kaart. Je moet het .bmp bestand en het .csv bestand van de POIs op je PC exact dezelfde naam geven, bijv. campercontact.bmp en campercontact.csv en met de Garmin POI Loader het POI-bestand voor je Garmin aanmaken.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

hallo Evert,


dat snap ik tot zo ver wel , alleen hij download het bestand in een DIB bestandje.


misschien doe ik ergens iets fout maar ik weer niet wat.

ik heb de instruktie gevolgd zoals is beschreven in campercontakt , de landen in
een nieuwe map, bv nkc 2018, daarin ook ook het icoontje, wat dan nog steeds een DIB
bestand is, en deze inladen met POI Loader.

wat doe ik dan fout?
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: icoontje NKC



Bericht door 't Busje »

Ik weet niet hoe je aan een DIB bestand komt.
Onder de Downloads knop van Campercontact staat vrijwel bovenaan:
Download alle landen in 1 bestand:
TomTom | Garmin | Icoonbestand (rechtermuisknop opslaan als)
Met Garmin en Icoonbestand met de rechtermuisknop aanklikken (dan hoef je ook niet in te loggen) en op je PC in dezelfde map opslaan. In die map staan dan campercontact.csv en campercontact.bmp. Daar kun je dan de POI Loader op los laten. De POIs en het icoontje komen op je Garmin samen in campercontact.gpi terecht. Je ziet het icoontje dus niet meer als apart bestand op je Garmin.
Kijk op je Garmin maar in de map POI.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

ik heb 1 nieuwe map gemaakt op de pc , daarin de landen gedownload waar ik eventueel heen ga, daarna ook het icoontje in de zelfde map gedownload, met poi loader in mijn garmin op de sd card .

ik heb dus de landen 1 voor 1 gedownload.

waar gaat het dan mis?

groeten
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: icoontje NKC



Bericht door 't Busje »

Als je losse landen downloadt, krijg je bestandsnamen als campercontact_BE.csv, campercontact_NL.csv en zo voort. Het icoonbestand heet campercontact.bmp en heeft dus niet exact dezelfde bestandsnaam als de aparte landenbestanden. Daarom wordt het icoontje niet opgenomen in het .gpi bestand. Als je alle landen samen downloadt, krijg je als bestandsnamen campercontact.csv en campercontact.bmp. Dan zijn de bestandsnamen wel gelijk en wordt het icoontje ook in het .gpi bestand gezet.

Je zou het icoonbestandje bijvoorbeeld ook campercontact_NL.bmp kunnen noemen, maar ik weet niet of het icoontje dan in andere landen dan Nederland op de kaart verschijnt.

Het gemakkelijkst is echt alle landen in een klap te downloaden. Zoveel geheugen vraagt dat niet, 2.902.373 bytes, bijna 3 MB en je hebt er vast minimaal een 8 GB SD-kaartje inzitten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

zo gezegd zo gedaan, alle landen gedownload, icoontje gedown load, alles in de zelfde map,

met poi loader in de garmin , op de sd card, maar geen icoontje.

wanneer ik het icoontje bekijk bij eigenschappen is en blijft het een DIB bestand.

ik weet het niet meer wat ik nu fout doe.

groet


Dominique
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: icoontje NKC



Bericht door rijschoollucassen »

Niet zelf gedaan, maar dan zou je dus het icoontje meerdere keren in het upload bestand moeten zetten, één per land, met dezelfde bestandsnaam als dat land, alleen de extensie .bmp. Dan zou POI-loader ze mee moeten nemen. Ik heb zelf gewoon het hele bestand gedownload, zo vreselijk groot is dat nou ook weer niet. Hoe je aan een .dib bestand komt snap ik niet. Wel voor Garmin gekozen en niet per ongeluk een ander bestandje?

Wat ik nog wel gedaan heb, is het .csv bestand geconverteerd naar .gpx en die in basecamp geladen. De icoontjes aanpassen voor camperplaats en serviceplaats is een hele klus; als ik meer dan ongeveer 750 waypoints tegelijk selecteer loopt mijn pc vast. Maar als ik nu een route aan het plannen ben, staan de camperplaatsen er al bij.
Heb geprobeerd dit bestand bij te voegen, maar is blijkbaar te groot om hier op het forum te delen (12Mb)

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: icoontje NKC



Bericht door Bob Diesel »

@Dominique
stuur mij per pb ff een e,mail adres
stuur ik je het icoontje in bmp bestand toe
ook dit gaat helaas niet rechtstreeks hier
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: icoontje NKC



Bericht door rijschoollucassen »

Nog even zitten vogelen. Hernoem de extensie van het icoonbestand eens naar .bmp. Volgens Google is een .dib bestand een device independent bitmap. Ik vermoed dat je software op je pc hebt die de extensie aanpast en daar kan POI-loader blijkbaar weer niet mee overweg.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: icoontje NKC



Bericht door dominique1 »

wanneer ik het icoontje download in de juiste map, geeft de pc aan ,

Downloaden van campercontact.dib is voltooid. aan.

ra ra

groeten
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: icoontje NKC



Bericht door rijschoollucassen »

Dan kun je dat bestandje vinden in je map 'downloads'. In dezelfde map zetten als het .csv bestand en even hernoemen naar .bmp. Dan nog eens via poi-loader naar de garmin.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie