park4night

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

park4night



Bericht door harry013 »

Beste camperaars,

graag wil ik jullie kennis laten maken met de GRATIS site/app park4night.com. Deze app is super handig als je onderweg bent.
Waar je ook bent. je klikt op de kaart en je krijgt alle campings, parkeerplaatsen of noem maar op, waar je kunt parkeren in de buurt.

Per parkeerplaats of camping krijg je meteen te zien wat een overnachting kost, welke faciliteiten er zijn en de recensies en fotos van mensen die er zijn geweest.

Dit is geen reclame maar ik ben er zo enthousiast over dat je dit eigenlijk ook op je telefoon moet hebben.
De app werkt offline als je tijdens verbinding de kaart inlaad. Heb je dat niet gedaan dan moet je onderweg even verbinding maken om de kaart te updaten. De app werkt tevens op je navigatie zodat je nooit hoeft te zoeken.

Er is ook een gratis app die offline werkt maar deze is niet zo uitgebreid. Werkt wel overigens.
Deze app heet mobile home pitch spot finder.

Beide apps zijn in het Nederlands.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Hier wat foto's van de app
http://www.bing.com/images/search?q=par ... ajaxhist=0
Laatst gewijzigd door harry013 op vr 16 sep 2016, 12:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: park4night



Bericht door Vertrokken2 »

Mag ik uit je profielfoto afleiden dat die app ook de hoogte aangeeft? :wink:
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: park4night



Bericht door caradocamper »

Had hem ook, ff getest op mijn woonplaats waar diverse camperplaatsen zijn en campings, er werden er 2 aangegeven en de rest was al 50 km verder weg, waarvan ik dan weer weet dat er meer is. Ik heb hem dan ook weer snel verwijderd.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door hurktoilet »

Ik heb park4night ook, niet zo zeer voor de camperplaatsen als wel omdat er (in ieder geval in Frankrijk) ook de nodige wilde plekken in staan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door harry013 »

Gobert schreef:Mag ik uit je profielfoto afleiden dat die app ook de hoogte aangeeft? :wink:
Inderdaad Gobert, dat geeft hij ook aan, mits ingegeven door een gebruiker.
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door harry013 »

caradocamper schreef:Had hem ook, ff getest op mijn woonplaats waar diverse camperplaatsen zijn en campings, er werden er 2 aangegeven en de rest was al 50 km verder weg, waarvan ik dan weer weet dat er meer is. Ik heb hem dan ook weer snel verwijderd.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Tja dat kan. Het is maar waar je hem voor wilt gebruiken. In mijn woonplaats weet ik het wel maar je zult maar eens in een onbekend gebied staan dan kan het toch handig zijn.
Volgens mij is bijna alles door gebruikers zelf ingegeven dus je kunt die camperplaatsen in jou buurt ook ingeven :-)
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door Peter LMC »

Ik neem aan dat het om deze site gaat.

http://park4night.com/?langage=nl

Maar kan ik hier ook de Poi's vinden van deze (vrije) plaatsen :?:
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door harry013 »

Klopt Peter, al vind ik de site minder duidelijk dan de app. Waar kan ik die poi's hier vinden dan?
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 14 sep 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: park4night



Bericht door Gwen1980 »

Wij hebben de park4night app in onze vakantie in Frankrijk heel veel gebruikt. Er staan officiele camperplekken en campings op, maar ook heel veel parkeerplaatsen waar je al dan niet mag overnachten. Met informatie over faciliteiten en vaak ook recensies van andere gebruikers. De informatie en recensies zijn wel meestal in het Frans, volgens mij is het ook van origine een Franse app, of misschien kwam dat alleen maar doordat wij naar Franse plekken keken.
Verder hadden we alleen een verouderd boekje van Facile en Route bij ons, dus de app was een fijne aanvulling voor ons.

Wel jammer dat ie alleen met internetverbinding werkt. Je kunt geloof ik wel de betaalde versie kopen en hem dan wel offline gebruiken.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door thole »

Het is inderdaad een Franse site , wij gebruiken hem ook om plaatsen te vinden waar we vrij kunnen staan.
Er staan trouwens ook veel plekken in Spanje in.


Ik denk dat de site eigenlijk hier vermeld moet worden:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8410102
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door harry013 »

Hij werkt in heel Europa :-)
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 14 sep 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door hurktoilet »

thole schreef:Het is inderdaad een Franse site , wij gebruiken hem ook om plaatsen te vinden waar we vrij kunnen staan.
Er staan trouwens ook veel plekken in Spanje in.
Voor de wilde plekken in Spanje gebruik ik furgovw. Wel ebven aan denken dat (de naam zegt het al) vooral een site van mensen met busjes is. Niet alle plekken zijn geschikt voor grote campers.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
harry013
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 9:20
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: park4night



Bericht door harry013 »

Gwen1980 schreef:Wel jammer dat ie alleen met internetverbinding werkt. Je kunt geloof ik wel de betaalde versie kopen en hem dan wel offline gebruiken.
Dat is inderdaad jammer maar als je wifiverbinding hebt, dan kun je inzoomen op de kaart waar je denkt te willen gaan staan. Als je dan de plaatsen inlaadt onthoud hij deze als je offline bent.
Met een internet buitenlandbundel op je telefoon ben je ook gered. Die kost een paar Euro. Dat is meestal goedkoper dan kilometers zoeken naar een geschikte plaats.
Wij bereiden onze reis nooit voor. We kijken waar de zon schijnt en daar rijden we naar toe. Ik gebruik de app sinds dit seizoen en het heeft me al een hoop tijd en chagrijn bespaard.
mbu745
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 nov 2017, 18:59

Park4night



Bericht door mbu745 »

Dag,
ook ik gebruik Park4night maar heb problemen.
Ik heb een Samsung MYA-L11 en Scarlet internet.
Gebruik ik WiFi dan werkt alles normaal.
Gebruik ik mijn eigen mobile data, dan verschijnen wel de spots maar niet de kaart.
Iemand een idee?
Groeten.
mbu745
Plaats reactie