Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peugeottje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 8:39

Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Peugeottje »

Ik heb bij mij in de Peugeot een dubbel din laten inbouwen voor twee jaar geleden.
Het is een Zenec met alles er op en aan. Was een gebruikt en kwam uit een camper.
Het type die ik heb is eigenlijk bedoelt voor campers.
Een achteruit camera aansluiten behoord ook tot de mogelijkheid.
Nieuw kost deze rond de €850,=

Het fijne aan deze is dat je zelf updates kan doen via usb en de computer thuis.
Zal nog wel een foto plaatsen.
Wie niet groot is, moet slim zijn.
Heb ik de kleinste miniminicamper?
Kan bijna overal komen!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Peter LMC »

Ja, leuk voor je, maar wat is de vraag :?: :?
Of wilde je dat even met ons delen. :-B
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door EdwinJanssen »

Ik ben ook wel benieuwd naar het typenummer, ik heb zelf de Zenec Z-E3726 gevonden maar de nieuwprijs is €999,-.
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
Toedeledoki

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Toedeledoki »

http://www.icar-tech.de/shop/index.php? ... path=57_17

Icartech levert de Aurora serie. Ik heb hem met achteruitrijcamera, DAB tuner, DVB-t etc... Als navigatie draait de camper-software van Becker (Transit 7 LMU Pro). erg tevreden mee. Vanaf prijs 399 Euro.

Achteruitrijcamera zit er meestal gratis bij. Of kost heel weinig.

http://www.ebay.de/itm/Aurora-2-Autorad ... Sw5dNWnxIl
Camper_01

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Camper_01 »

EdwinJanssen schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar het typenummer, ik heb zelf de Zenec Z-E3726 gevonden maar de nieuwprijs is €999,-.
heb zelf deze Zenec navigatie 14 dagen geleden ingebouwd in mijn Fiat Buscamper met achteruitrijcamera in het 3de remlicht. Veel werk om alle kabels weg te werken van voren naar achteren. Ben tevreden met het geheel. De achteruitrijcamera cost Euro 198.00 is wel veel geld maar werkt goed. De rose draad (reverse) moet echter worden aangesloten op de stekker op pin 4, was niet aangegeven in de handleiding. Moet nog wel de software opdaten.
Ook moeten er nogal grote gaten worden geboord omdat de stekker van de kabel naar de camera nogal groot is ± 16 mm
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door EdwinJanssen »

Ik ben uiteindelijk voor de iCarTech S730 gegaan, omdat ik deze het mooiste vind en omdat ik toch regelmatig klachten over de Zenec apparatuur vind, ook hoe ze daar met deze klachten omgaan stond me niet aan. iCarTech schijnt wat ik zo kan vinden goede/snelle support te leveren bij hun producten.
Heb uiteindelijk de volgende opties erbij besteld: DAB+, SmartLink (iPhone mirror), OBDII, 3G stick, en 3 jaar garantie op alles.
WiFi zit er standaard al bij, en hierdoor kan ik apps gewoon vanuit de Google Play store installeren.
Als navigatie heb ik de iGO Primo erbij gekozen.
Omdat deze radio op Android draait kan ik ook nog andere navigatie software proberen in de toekomst.
En verder is het leuk om met de apps te spelen die ervoor te vinden zijn.

Zal nog mijn ervaringen in een aparte review plaatsen als ik hem binnen heb en heb ingebouwd.
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
Gebruikersavatar
aderie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 11:10
Locatie: breda

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door aderie »

:-B en past deze dan ook in de fiat ducato zoals zenec gr ad
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door EdwinJanssen »

Jazeker:
Afbeelding
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
Klimhuis
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 15:17

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Klimhuis »

Camper_01 schreef:
di 10 mei 2016, 15:05
EdwinJanssen schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar het typenummer, ik heb zelf de Zenec Z-E3726 gevonden maar de nieuwprijs is €999,-.
heb zelf deze Zenec navigatie 14 dagen geleden ingebouwd in mijn Fiat Buscamper met achteruitrijcamera in het 3de remlicht. Veel werk om alle kabels weg te werken van voren naar achteren. Ben tevreden met het geheel. De achteruitrijcamera cost Euro 198.00 is wel veel geld maar werkt goed. De rose draad (reverse) moet echter worden aangesloten op de stekker op pin 4, was niet aangegeven in de handleiding. Moet nog wel de software opdaten.
Ook moeten er nogal grote gaten worden geboord omdat de stekker van de kabel naar de camera nogal groot is ± 16 mm
Edwin
Nu ben ik ook bezig om de ZENEC Z-E3726 in mijn camper in te bouwen, echter mijn achteruitrijcamera geeft geen beeld. Je meld dat ook de reverse,roze draad, moet worden aangesloten! Moet deze op + 12 volt worden aangesloten?
pieterkoers
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 11:18

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door pieterkoers »

De Zenec inbouwen zelf is niet moeilijk, de achteruitrijcamera heeft zn eigen plus en min kabel die je aan de connector van de Zenec kunt koppelen en de 4 pins aansluiting. De roze reversekabel moet je aansluiten op de kabelboom van de Fiat. die zit bij de opstap aan de bestuurderskant achter een klepje met 3 schroeven. In de kabelboom zitten 2 wit-groene kabels, die zijn van de achteruitrij verlichting. De plus van deze twee (meten of testen met een aansluiting op de reversekabel) aansluiten. Als je dan de versnelling/pook in de achteruit zet schakelt de camera automatisch in.
Teccamper2021
Berichten: 6
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 23:02

Re: Zenec radio/navigatie/usb/cd/dvd



Bericht door Teccamper2021 »

Goede gedaan , ziet er top uit

Ik ben op zoek naar de teller puls weet jij waar die zit 😬
Plaats reactie