Peago app komt er aan

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Peago app komt er aan



Bericht door Marco Polo »

Kan me een rit naar Spanje herinneren dat onze Tommie uit zichzelf zoiets deed.
Geloof op de A10?
Het nieuwe tol gedeelte vanaf Bordeaux.
Vermijd tolwegen ingesteld.
Stuurde hij toch de tolweg op en ging voor elke peagepoort de weg af :-)
Stukje over de serviceweg en dan weer de weg op.
Op dat stuk staan niet bij elke afrit tolpoortjes.

Edit: kan ook zijn dat mijn navigator van vlees en bloed daar iets mee te maken had ;-) :-)
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Paul87400 »

Het grote nadeel van TomTom ed. is dat ze niet kunnen nadenken. Iets omrijden om een snellere route te kiezen kunnen ze niet.

Als voorbeeld:
Bijna iedereen die rond Parijs wilt rijden komt dankzij hun TomTom op de Peripherique of op de A86 uit, gegarandeerd in de file staan (omdat iedereen dat doet :lol3: ).
En dit terwijl er in de jaren '70 een prachtige gratis filevrije nieuwe autoweg weg rond Parijs is aangelegd.
Wel een paar kilometers langer, maar (bijna) gegarandeerd filevrij, La Francilienne.

Nog nooit van gehoord en je TomTom ook niet :wtf: ? zoek maar op en pak voortaan ook de kaart.

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Lambiek »

Paul87400 schreef:Het grote nadeel van TomTom ed. is dat ze niet kunnen nadenken. Iets omrijden om een snellere route te kiezen kunnen ze niet.

Als voorbeeld:
Bijna iedereen die rond Parijs wilt rijden komt dankzij hun TomTom op de Peripherique of op de A86 uit, gegarandeerd in de file staan (omdat iedereen dat doet Afbeelding3: ).
En dit terwijl er in de jaren '70 een prachtige gratis filevrije nieuwe autoweg weg rond Parijs is aangelegd.
Wel een paar kilometers langer, maar (bijna) gegarandeerd filevrij, La Francilienne.

Nog nooit van gehoord en je TomTom ook niet :wtf: ? zoek maar op en pak voortaan ook de kaart.

Groeten, Paul
Het grote voordeel van een moderne tomtom of de tomtom go app voor smartphone / tabelt ,
is deze voorzien van HD traffic dan denk hij echt wel Afbeelding






Verstuurd vanaf mijn
.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Marco Polo »

Idd TT trafic alhoewel dat ook niet altijd 100% accuraat is.
Berust volgens mij deels of geheel op TT's (met live of trafic erop) die toestemming hebben om gegevens naar TT terug te zenden.
Soms geeft zelfs een stoplicht al een filemelding ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Peago app komt er aan



Bericht door hathi »

Naar mijn mening komt dit ,omdat de meeste TT bezitters hunbestemming in geven ,en weg rijden,en de knop zoek alternatieve route ,niet of sporadisch gebruiken,en dan ook nog niet nachecken hoe, en over welke wegen deze verloopt.
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Bob Diesel »

DEZE
gaat altijd mee :idea: en word om de 3 a 4 jaar vervangen om dat die dan kapot gebladerd/ingezien is :G


Afbeelding
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk voor de snelste doorgaande route door Frankrijk (waar Peago voor bedoeld is) overbodig. meest optimale route kan je thuis al uitstippelen lijkt me.
Maar om een land te verkennen onmisbaar.
Wij waren het boek van Italië vergeten.
Gelijk in Milaan maar een nieuwe gekocht.
(Terwijl we een TT en maps.me op de iPad en telefoons hebben).

Overigens zijn we ook wel eens op de bonnefooi door Zwitserland heen gekard met alleen een doorgaande routekaart en een TomTom. Ging ook goed; zelfs zonder vignet.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Peago app komt er aan



Bericht door PaulBng »

Die gaat bij mij ook mee Bob!

Paul
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Peago app komt er aan



Bericht door hurktoilet »

@Bob: die atlas kan ik niet missen
@Paul: ik kan pech gehad hebben, maar in mijn ervaring is de Francilienne ook aardig filegevoelig geworden. Vanaf Lille gaat de radio op 107.7 FM om de verkeersinfo te volgen, en pas bij Parijs kies ik mijn route.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Paul87400 »

@hurktoilet, Als er op de Francilienne een file staat, staan er zeker ook files op de A86.
Echt filevrij wegen bestaan niet en ik kies ook pas bij Parijs welke route ik neem. Meestal is dat toch de Francilienne.

De atlas van de IGN vindt ik veel duidelijker om routes te plannen. Het kleurverschil tussen tol- en niet-tolwegen op de kaarten van Michelin zijn nauwelijks waarneembaar.

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Peago app komt er aan



Bericht door rbisdom »

Een oud draadje tevoorschijn gehaald: ik krijg deze app niet aan de praat, hij lijkt ook niet meer te bestaan. Klopt dat? Alternatieven?
Waarschijnlijk ben ik genoodzaakt bij wijze van uitzondering een keer de tolweg te pakken. Bij klasse 3 is elk voordeel meege
nomen!
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Peago app komt er aan



Bericht door hurktoilet »

Klopt, ontwikkelaar is al paar jaar geleden gestopt. Geloof dat je de info op Franse sites wel terug kunt vinden, maar was allemaal niet zo heel spannend. Dubbeltjeswerk, waar dan tegenover stond dat je het maar niet moest hebben over de andere kant: omrijkosten, extra brandstofverbruik door afrijden en weer optrekken en tijdverlies (want je zit op de snelweg omdat je door wilt kunnen rijden).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Kroppie »

er zit dus niks aan te komen, alleen maar weg te blijven. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Peago app komt er aan



Bericht door Camper-T »

Ik denk dat deze leuke kleine besparing op tolwegen ook bij de Peage club bekend is geworden en hier mogelijk aanpassingen op gemaakt zijn.
Binnenkort kun je via Google Maps de kosten voor je tolroute on-route bijhouden en bepalen of je doorrijdt, of er af gaat om geld te besparen.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetens ... ar-AANCSCe

Tolwegen zijn erg handig om op goede wegen snel van A naar B te gaan maar als je de tijd hebt en het land iets beter wilt leren kennen dan zijn de binnenwegen misschien leuker.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie