Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels EU)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels EU)



Bericht door Marius HRL »

Ik ben aan het uitplussen wat je kunt met de data-SIMkaart van Three UK.
Die werkt met volumebundels (per maand of 3 maanden of jaar).
Officieel alleen een data-SIMkaart, maar je kunt met deze SIMkaart via een smartphone of tablet VoIP bellen,SMS-en en gebeld worden.
Er zijn tegenstrijdige berichten wat betreft het mogelijk en toegestaan zijn van tethering; in de Zuid-Europese praktijk werkte het in mijn MiFi E583c perfect.

Voor hetzelfde tarief bruikbaar in het Verenigd Koninkrijk en de 18 Feel-at-Home-landen: Australie, Denemarken, Finland, Frankrijk, Hong Kong, Ierland, Indonesie, Israel, Italie, Macau, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje), Sri Lanka, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland

Tariefvarianten:
SIMkaart incl databundel 1 GB / 30 dagen : GBP 10,50 bij Three (eBay vanaf 19,00 euro)
SIMkaart incl databundel 3 GB / 3 maanden : GBP 20,50 bij Three (eBay vanaf 36,00 euro)
SIMkaart incl databundel 12 GB/ 12 maanden: GBP 70,50 bij Three (niet interessant voor camperaars)
Losse bundel 500 MB / 1 dag : GBP 2,99
Losse bundel 1 GB / 30 dagen : GBP 10,00
Losse bundel 3 GB / 30 dagen : GBP 15,00
Losse bundel 7 GB / 30 dagen : GBP 25,00

Geen kosten voor ingekomen gesprekken in de 18 landen als je met deze SIMkaart in een telefoon/smartphone op dit Engelse nummer gebeld wordt.

Er komt binnenkort een Kennisbank-item over deze SIMkaarten.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Mickel Moen »

Mooi dat je dit aankaart Marius. Zeker interessant. Hangt dus een beetje af van waar je naartoe gaat. Voor mijn rondje Oostzee niet geschikt. Geen Duitsland, Polen, Litouwen, Letland en Estland.

Ik vermoed, dat het de landen zijn waar Three verder ook actief is.

Overigens als je reisdoel bijvoorbeeld Zweden is, dan kun je beter een lokaal kaartje Tre kopen:

Price Volume Validity
29 SEK 1 GB 1 day
99 SEK 5 GB 7 days
199 SEK 5 GB 30 days
299 SEK 30 GB 30 days
499 SEK 60 GB 30 days
399 SEK 10 GB 90 days, available only via tre.se
599 SEK 40 GB 90 days, available only via tre.se


http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Sweden
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Marius HRL »

Beste Geert,

Het is helemaal waar dat lokale SIMkaarten meestal goedkoper zijn.

Ook in Zweden biedt die Three-SIMkaart wel een aardige aanvulling.
Voor het dagtarief van 2,99 GBP (ongeveer 4,00 euro) voor 500 MB kun je twee dagen internetten, want je kunt de bundel gebruiken tot het einde van de dag na aankoop (dus 2,00 euro voor 250 MB per dag).

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
wilko
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 11:50
Locatie: Emmen

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door wilko »

Ik heb in het verleden zowel een Tre als een Telia data sim gehad in Zweden. Mijn ervaring was dat de ontvangst met Telia een stuk beter was buiten de stedelijke gebieden. Deze ervaring is alweer van enige jaren geleden en kan dus inmiddels achterhaald zijn. Dit overigens gewoon als extra info. Tre kon je daarin tegen zowel in Zweden, Noorwegen en Denemarken gebruiken. Bundels zijn in Zweden overigens een stuk goedkoper per mb dan in Nederland.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Aloys »

Graag on-topic!

Dit draadje is speciaal geopend om informatie uit te wisselen over de Engelse Three simkaart.
Geen informatie over simkaarten uit andere landen s.v.p.!

Ik begrijp tot nu toe dat de simkaart NIET bedoeld is om in een oude smartphone te steken, om
dan te tetheren? Je MOET daarvoor een MiFi gebruiken? Dat is jammer...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door KTManiac »

Dank je Marius, heel interessante optie! :thumbup:
Ga ik me eens in verdiepen.
Aloys schreef: Ik begrijp tot nu toe dat de simkaart NIET bedoeld is om in een oude smartphone te steken, om
dan te tetheren? Je MOET daarvoor een MiFi gebruiken? Dat is jammer...
Mwah... zo'n Mifi is nou toch ook niet bepaald onbetaalbaar?
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Marius HRL »

Beste Aloys,

Wat is er tegen gebruik in een MiFi? Je kunt dan toch via VoIP bellen en SMS-en. Alleen om gebeld te worden moet je de Three UK SIMkaart in een telefoon stoppen.
Overigens lukt het mij (net nog even getest) om een oudere Samsung smartphone met die Three SIM erin te benutten als HotSpot (net nog even getest). Het kan zijn dat de nieuwere smartphones een blokkade opleveren.....
De informatie op de Engelse Three-website is helaas niet geheel eenduidig.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Ik heb de three sim kaart gebruikt met de samsung tab7.7 3g andriod 4.0(Deze.tab heeft ook tel functie). Heb hem als hotspot gebruikt voor de telefoon van mijn vrouw. Moet dus kunnen met een telefoon/tablet. Ging om een GB sim.

Misschien heb je iets aan de info.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Marius HRL »

Beste Jan-Peter,

Bedankt voor het melden van je ervaring.
Ik heb in februari-maart een Three-UK-SIMkaart probleemloos gebruikt in een MiFi en (beperkt) in een smartphone.
Dat deze data-SIMkaarten zijn officileel bestemd voor gebruik in een dongel/tablet en daarom kun je er niet mee bellen. Ze worden door Three echter ook geleverd in combinatie met een MiFi...... Zie: http://store.three.co.uk/view/plan/MBBD02072014T090233 , dus het kan/mag ook met een MiFi!
Er was een tethering-blokkade bij benutting van het plan onbeperkt internet (all you can eat).
In dat geval is blokkade verdedigbaar, omdat excessief dataverbruik dan eerder voor de hand ligt. Bij verkoop van (beperkt)volumebundels geldt OP=OP.
In de nieuwere Android-versies zit een routine, die de provider kan melden dat het Android-apparaat gebruik wordt als hotspot ( http://danielpocock.com/android-betrays-tethering-data ).

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Aloys »

Marius HRL schreef:Wat is er tegen gebruik in een MiFi? Je kunt dan toch via VoIP bellen en SMS-en. Alleen om gebeld te worden moet je de Three UK SIMkaart in een telefoon stoppen.
Klopt, ik heb een MiFi. Nadeel: instellingen etc. waarbij je de MiFi eerst weer aan een laptop moet koppelen. We gebruiken
het liefst onze oude HTC smartphone als hotspot. Dan heb ik geen laptop nodig voor de instellingen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
SunMaster
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 0:31
Locatie: Kleve (D)

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door SunMaster »

Ik kan mijn verschillende mifi's instellen met mijn smartphone en tablet, beide van Samsung.
Ik zet de browser dan wel op desktopversie.
Groeten,
Jaap
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door Marius HRL »

Beste Aloys,

Ook ik stel (diverse typen) MiFi draadloos in via mijn smartphone of tablet. Plaatsing van een (desnoods niet-werkende) SIMkaart is voor diverse MiFi's een vereiste voor het uitzenden van een WLAN-signaal.

Procedure:
Niet-werkende SIMkaart in de MiFi > verbinding maken met het WLAN van de MiFi > via webbrowser contact maken met IP-adres van het dashboard van de MiFi > inloggen in het dashboard van de MiFi.

Die IP-gegevens van de MiFi's staan in de Favorietenlijst van mijn webbrowser. Dat IP-adres kan ook een dieplink zijn, zoals http://192.168.1.1/indexf.asp


Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door boudewyn »

Aloys schreef:
Marius HRL schreef:Wat is er tegen gebruik in een MiFi? Je kunt dan toch via VoIP bellen en SMS-en. Alleen om gebeld te worden moet je de Three UK SIMkaart in een telefoon stoppen.
Klopt, ik heb een MiFi. Nadeel: instellingen etc. waarbij je de MiFi eerst weer aan een laptop moet koppelen. We gebruiken
het liefst onze oude HTC smartphone als hotspot. Dan heb ik geen laptop nodig voor de instellingen.
Ja, maar dat hoef je per provider(simkaart) maar 1x te doen.
Dan kun "automatisch verbinding maken" instellen (bij E585).
Dit werkt bij mij prima voor tablet(Android), notebook(Win 8.1) en laptop(Win 7).
Gewoon is heel bijzonder!
tha_bulldog
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 11:46

Re: Three UK data-SIMkaart: een tarief in 19 landen (deels E



Bericht door tha_bulldog »

Voor wat betreft de tethering:

Vanaf ongeveer Android 4.4 is er een routine ingeschakeld in Android waardoor er een extra Dial-Up-Networking verbinding gemaakt wordt richting de provider. Op deze manier is het verkeer makkelijker te scheiden. Omdat Three ook nog een ander forfait heeft (waarover zodirect meer) met veel meer data voor in het buitenland hebben zij tethering in zijn geheel geblokkeerd.

Ik heb hier een blog over geschreven hoe je dit ongedaan kunt maken: http://prutserblog.tweakblogs.net/blog/ ... ngblokkade

Met een Mifi kun je dus wel gebruik maken van deze sim omdat er dan alsnog maar één verbinding opgezet wordt.

Three heeft ook simkaarten waarmee je max 60 dagen per jaar mag roamen in diezelfde landen, maar je voor 25 GBP 25GB in een maand mag verstoken. De netwerken die je per land hiervoor kan gebruiken zijn te vinden op de Three site, gelukkig zijn het er redelijk wat.

Echter, tethering is bij deze sim écht geblokkeerd, dus dit kan je normaal gezien alleen in je iPhone/Android apparaat gebruiken. Wat echter leuker is: Met het tweede gedeelte uit de bovenstaande handleiding in mijn blog kan je bij álle netwerken om dit soort tethering limitaties heen én heb je ook nog eens een IP uit Nederland (namelijk dat van het thuisadres), waardoor bijvoorbeeld de NPO zenders gewoon zichtbaar zijn. Dit betekent dat bijvoorbeeld voor Frankrijk de Lebara sim met 5GB voor 15 euro gewoon bruikbaar is voor alle apparaten!
Plaats reactie