Is er nog een Europese internet mogelijkheid?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Is er nog een Europese internet mogelijkheid?



Bericht door Atoz »

Hallo

Als ik alles nalees en opzoek dan zie ik vooral veel bos maar geen bomen

Choozze belooft blijkbaar veel (en antwoord niet op mijn belgische vragen)
Joe stopt er mee in frankrijk (dus ook hun optie europa) en hun alternatief vind ik maar niets
(Geen europa meer mogelijk)

Europasim moet ik naar italie (nu ook niet zo voor de hand liggend)
Saveonroaming.de dekt dan weer maar enkele europese landen

Kortom... Ik weet het niet meer

Zonder dat iedereen hier zijn ding MOET schrijven toch graag een antwoord van iemand die nog wel een oplossing weet om in europa (zonder voor elk land apart) met de camper te kunnen surfen.

Terloops
Ik ben belg
Ik ben soms zes weken onderweg
Meestal tussen april en november
Veel dus...
Fon heb ik al (via proximus)
En bijna altijd sta ik vrij

Alvast bedankt voor de positieve inbreng.

Groetjes
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door hurktoilet »

Tja, juist op de punten waar je er als burger baat bij zou hebben is een verenigd Europa nog ver weg. Gsm-abonnementen per land, gasflessen die per land verschillen...
Ik had Joe, zoek dus ook een alternatief
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door roma »

Ik betaal nergens voor internet, maar maak gebruik van de gratis mogelijkheden op campings, in stadscentra, bij jachthavens, gemeentehuizen, toeristenbureaus, etc. En anders zit ik enkele dagen zonder, so what!
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door Vertrokken3 »

Idem.

En ik heb de indruk dat dit steeds gemakkelijker gaat.
Als Belg zit ik bij "Telenet" dus in gans Vlaanderen surf ik wel ergens mee bij een andere telenetklant.

Ik heb al jaren Fon" , de andere grote provider "Belgacom" bied me als "fon" gebruiker dus ook toegang tot vele Belgacom Belgische klanten.
En in het buitenland heeft de ene of andere provider ook wel een overeenkomst met Fon.

Daarbuiten de vele andere gewone hotspots.... MacD, hele stadscentra, toeristenbureau, winkels enz....
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door Aloys »

Allemaal goed en wel, maar ik heb het ook elke dag nodig. Nieuwe leden van het forum (soms wel 10 op een dag) zullen toch niet
moeten wachten tot ik terug ben van vakantie?

Via Marktplaats heb ik vorige week een Joe-sim aangeschaft. Die kan ik dus wel weer weggooien? :(

We gaan een weekje naar Frankrijk (meivakantie, over 3 weken). Dan maar weer gewoon Travel&Surf van T-Mobile voor € 24,95...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door Vertrokken3 »

Natuurlijk heeft iedereen wel zijn voorkeur (en problemen).

Mij maakt het niet uit dat ik een paar dagen zonder zit, maar ik heb de indruk dat ik zonder problemen elke dag wel ergens terecht zou kunnen als ik daar behoefte aan zou hebben.
Vaak zoek ik niet eens.

Alles hangt wel een beetje samen, wij zijn fervente "vrij" staanders nooit op CP laat staan camping. Dus altijd kleine dorpjes en telkens heeft wel iemand een van de mogelijkheden die ik kan benutten. Vaak rechtstreeks vanuit de camper, soms bij een korte rondwandeling.

Als het echt moet en ik ga er echt op zoeken dan heb ik gegarandeerd wel een verbinding.
Natuurlijk als men pakweg 3 dagen op dezelfde CP of camping staat en er is geen signaal in de buurt te vinden, dan kan ik me voorstellen dat het anders is.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door hurktoilet »

@Aloys: als je je kaartje nog hebt kunnen registreren, heb je een mailtje gehad dat je kunt overstappen naar Virgin.
Dat heeft een aanbod waar ik me nog in verdiep. Ze bieden ook voor twee tientjes drie gb op 4g in de maand en (beter dan Joe) zelfs elk weekeinde onbeperkt in heel Europa. Echter, voor ons bujitenlanders had Joe het grote voordeel dat je het na een bezoek aan Frankrijk voor een half jaar stop kon zetten, en dan betaalde je niets. Na een half jaar moest je je abo wel weer even aan zetten, maar slechts voor een maand en dat mocht ook een veel goedkoper forfait zijn. Zie ik het goed, dan kun je bij Virgin wel terugstappen naar een goedkoper forfait, maar kun je niet tijdelijk terug naar niets. De mogelijkheid kost nieuwe klanten bovendien 3 euro per maand, maar als ik het goed heb krijgen bestaande Joe-klanten dit gratis.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
campeur
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 22 jun 2014, 21:40

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door campeur »

@hurktoilet:
mbt Joe: in dit draadje: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=8449473 citeerde ik enkele weken geleden een teleurgestelde fransman op het Joe mobile forum:
"Pour les petits consommateurs (pas chaque mois) et les consommateurs data (clé, routeur cellulaire...), le passage vers Virgin serait une très grosse perte d'argent et d'avantages.
Je suis naturellement très déçu que le concept Joe n'ait pas été exporté sous la marque Virgin. D'autant que les tarifs Virgin ne me semblent pas très intéressants dans leurs nouvelles offres, la concurrence fait mieux (je compare prix, services inclus, réseau)"
Ik las ook dat de kaartjes-verdelers hun opgebouwde rechten niet kunnen meenemen...ben benieuwd of je toch een attraktief aanbod van Virgin kunt ontdekken!
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door vandijkf »

Zo schreef een chinees die in Frankrijk een kaartje had gekocht onlangs ook nog het volgende.

我们中文班的同学都很喜欢中文。大部份的人中文都学得很快。我们有两位中文老师,一位姓王,一位姓陈。王老师汉语口语教得很好,可是他汉字写得不好看。陈老师汉字教得很好,可是他汉语常常说得很快。

我的加拿大同学叫玛丽,她汉语说得很流利。玛丽的男朋友是台湾人。因为她男朋友每天跟她说汉语,所以玛丽的汉语说得比我好
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door Ries »

:thumbup: :lol3:

Vind het soms stuitend dat lieden met een talenknobbel er zo maar van uit gaan dat iedereen vreemde talen moet kunnen spreken, verstaan, lezen en schrijven.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door hurktoilet »

Vertaling:

Code: Selecteer alles

Voor de kleine gebruikers (niet elke maand) en de data-gebruikers is de overgang naar Virgin een flink verlies aan geld en voordelen.
Ik ben natuurlijk zeer teleurgesteld dat het Joe-concept niet overgaat naar Virgin. Terwijl de tarieven van Virgin me niet erg interessant lijken in hun nieuwe aanbiedingen, doet de concurrentie het beter (qua prijs, extra diensten en omvang van het netwerk)
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door Marco Polo »

Ries schreef::thumbup: :lol3:

Vind het soms stuitend dat lieden met een talenknobbel er zo maar van uit gaan dat iedereen vreemde talen moet kunnen spreken, verstaan, lezen en schrijven.
Wie heeft er tegenwoordig nog een talenknobbel nodig?
https://translate.google.nl/m/translate

Maar dit even terzijde.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door vandijkf »

De tekst vertaald in google translate.

Voor kleine verbruikers ( niet maandelijks) en de gegevens van de consument ( key , cellulaire router ... ) , de overgang naar Virgin zou een enorme verspilling van geld en voordelen zijn.
Ik ben natuurlijk erg teleurgesteld dat het concept Joe niet onder de merknaam Virgin werd geëxporteerd . Vooral als de Maagd tarieven lijken niet erg interessant in hun nieuwe banen , de concurrentie is beter ( ik vergelijk de prijzen, diensten inbegrepen, netwerk)
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Is er nog een europese internet mogelijkheid?



Bericht door hurktoilet »

Wie heeft er tegenwoordig nog een talenknobbel nodig?
https://translate.google.nl/m/translate
Maar dit even terzijde.
Nou, doorgaans is de vertaalservice van Google vooral goed voor de lachspieren (waarmee het nut van dit programma buiten kijf staat, maar dat terzijde). Ik vertrouw liever op mijn talenknobbel...
In dit geval valt het nog best mee. Wel opvallend dat de merknaam Virgin de ene keer ongewijzigd blijft en de andere keer vertaald wordt met Maagd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie