Wifi voor €129 (in 2012)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Afbeelding
Gaat om Xenet.es.Die gratis tweede sim gaat om e.sim in smartwatch maar daar kun je in NL nog niet veel mee.
Een simkaartje in je horloge.Of bv een oude telefoon als hotspot met tweede kaartje 1 bundel.
Zal even uitleggen hoe ik het heb gedaan toen ik nog in Frankrijk woonde en overwinteren in Spanje en Portugal.
In Spanje heb je NIE nummer nodig (soort bsn) en adres ,mag ook camping zijn.NIE is voor niet Spanjaarden die bv.huis of auto kopen in Spanje.Spanjaarden hebben DNI.
Makkelijkste is om naar makelaar te gaan en vragen of ze je kunnen helpen aan NIE nummer,vaak is er een hulp die met je meegaat naar politieburo ,paar uur wachten meestal, en dan heb je een nummer voor de rest van je leven.Daar kun je abo mee afsluiten op iban of meestal een creditcard.
In Portugal heb ik het zelf gedaan gewoon op gemeentehuis in Silves.Daar gaf ik gewoon mijn adres in Frankrijk op,vreemd bsn nummer in Portugal maar adres in Frankrijk.Had ik ook nodig voor mobielabo.
Is vooral voordelig voor overwinteraars ,na 6 maanden abo opzeggen,of niet ,dan kun je nog 3 maanden onbeperkt internetten buiten Spanje want is onbeperkt in heel EU ,max.3 maanden aaneengesloten.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Schovie »

Dank je voor de info Ron. Ik kan het abonnement via mijn schoonzus regelen die een 2e woning in Spanje heeft. Mooi als we weer vanaf eind augustus 4 maanden in Spanje/Portugal zijn. Nu op zoek naar 2 andere en goedkopere abonnementen in Nederland zodat ik per saldo ongeveer hetzelfde kwijt ben.
Groet Jan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Mopperen wij omdat je in buitenland maar 25 GB krijgt,nou bij de Britten heel ander verhaal,door de Brexit wordt roaming weer ingevoerd,Britse providers moeten extra betalen voor roaming,de eerste Britse provider gaat al 2 pound per dag rekenen,60 p.per maand.
Vraag me wel eens af of die Britten wel goed nagedacht hebben over brexit.
EE provider UK, unlimited 41 pound wordt dan 100 pound.
Zul je dus ook wel merken als je in UK een sim koopt.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door thole »

Schovie schreef:
di 22 jun 2021, 16:35
thole schreef:
ma 21 jun 2021, 22:11
Wij betalen voor een Vodafone Red Together Abonnement 2 personen €39,95.
Ik had het oude abonnement aangehouden (dus nooit verlengd) omdat ik altijd meer dat 20gb per toestel in het buitenland kon gebruiken en dacht dat ik bij een nieuw abonnement wel aan het max. EU gebruik zou worden gehouden. Overigens is Vodafone bij mij nog steeds coulant. Zij berichtte mij het volgende:
In het verleden, dus ook bij het aangaan van dit abonnement, werd onze Fair Use Policy ook al vermeld in de voorwaarden. Alleen is Vodafone daar heel lang heel soepel mee om gegaan.
Ook nu zullen er niet meteen extra kosten berekend worden. Maar als er maanden na elkaar alleen gebruik wordt gemaakt van dit nummer in het buitenland, dan zullen er uiteindelijk wel extra kosten volgen.

Ook nu in de praktijk ben ik al ruim over de 20gb heen. Behoudens de twee waarschuwings SMS'en kan ik nog steeds data consumeren (nog 100gb te gaan) hier in Frankrijk.
Word jij met je abonnement (inmiddels € 42,50 als ik dat zou afsluiten) gehouden aan het EU limiet?

@Appellover Interessant abonnement is dat. Is dat ook af te sluiten voor buitenlanders of moet je een Spaans adres hebben?
\
Sorry Schovie,
even niet bij dit topic gekeken.
Wij denken wel dat we gehouden worden aan de 20GB, we blijven daar net onder.
Overigens betalen we €39,37 zag ik net.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
smoover
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:59

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door smoover »

Ik heb er ook naar gekeken maar houd er rekening mee dat het in het buitenland begrenst is tot 20GB/Maand !Ik heb het nagevraagd bij de klantenservice.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Ben ook erg blij en tevreden met mijn onbeperkt EU voor 21€.
Kijk iedere avond paar uur tv ,gaat perfect.
Spijtig voor CD en de schotel,heb ze niet meer nodig.
Had verwacht dat het nog wel paar jaar zou duren voor het zover was maar de techniek gaat heel snel.
Ook het onbeperkt internet ,dacht eerst zien en dan geloven.Maar inderdaad het werkt perfect.
Ben nu 6 weken onderweg en steeds is de verbinding snel genoeg ,zelden ff bufferen.
Werk met iphone hotspot en mi stick.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Dat is per maand helaas,dat zou helemaal ideaal zijn eenmalig en dan draaien maar.
Maar ben er zo ook al content mee hoor,per maand.
Zie hier bedragen voorbij komen,word je niet blij van.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door JaapB »

appellover schreef:
za 21 aug 2021, 16:38
Ben ook erg blij en tevreden met mijn onbeperkt EU voor 21€.
Kijk iedere avond paar uur tv ,gaat perfect.
Spijtig voor CD en de schotel,heb ze niet meer nodig.
Had verwacht dat het nog wel paar jaar zou duren voor het zover was maar de techniek gaat heel snel.
Ook het onbeperkt internet ,dacht eerst zien en dan geloven.Maar inderdaad het werkt perfect.
Ben nu 6 weken onderweg en steeds is de verbinding snel genoeg ,zelden ff bufferen.
Werk met iphone hotspot en mi stick.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hier idem dito.
Schotel drie jaar geleden al weggedaan.
Wij kijken s’morgens even het nieuws, tussendoor mail en weerbericht, oh ja en camperplaatsen zoeken onderweg. En s’avonds kijken we een enkele keer Ziggo, maar vooral Netflix.
Altijd via iPhone en iPad naar Chromecast.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

John,heb vast kontrakt van 21€ pm,onbeperkt bellen is alleen in Spanje,en onbeperkt data in heel EU (EER)Maximaal 3 maanden aaneengesloten.Thuis gebruik xenet weinig,heb glasvezel.
Als aktie hebben ze zomers een gratis multisim (tweede sim met zelfde nummer) om bv.te chromcasten en toch te kunnen bellen .Duosim toestel of twee iphones.Of een gewone sim en een e-sim.Dus 2 x onbeperkt voor 1 prijs.
Dat is alleen zomers en in september kun je het voor 2€ pm behouden.
Ook is er aktie als je bv, een 30GB bundel hebt (10,50€) dan heb je 3 zomermaanden onbeperkt data in heel EU.( roaming)
Natuurlijk proberen ze dan je over te halen tot onbeperkt bundel van 21€.
Ik heb geen gebruik gemaakt van multisim maar volgend jaar wil ik dat wel,want blijkt bij tv kijken via iphone hotspot en dan ook de ipad er op dat de tv te traag wordt,logisch natuurlijk vooral bij 3G.
Is ook erg luxe ,tv kijken en onderhand de ipad op schoot die dan ook natuurlijk snel moet zijn.Stress kip vindt mijn vrouw ,doe rustig je hebt al 20 jaar vakantie.Dat doe je thuis maar ,daar heb je glasvezel.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door DynaDetty »

Wij maken met twee mobieltjes gebruik van het Vodafone Red Start abonnement. Dat kost ons per maand 42,20, dat is inclusief 5 euro voor een Multi Sim in de Mifi. We hebben daarvoor 40 GB per maand (omdat we ook Ziggo hebben thuis) In Juni en Juli heb ik gemerkt dat we de volledige 40 GB in het buitenland kunnen inzetten.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
kampeerwifi
Berichten: 14
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 11:41

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door kampeerwifi »

Nieuw: EUROPA 100GB/30dagen simkaart voor €69
kampeerwifi
Berichten: 14
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 11:41

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door kampeerwifi »

XENET is uniek! Je moet een abo afsluiten met NIF/NIE hetgeen niet iedereen kan overleggen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Zo’n NIE is niet zo’n probleem ,is speciaal voor niet Spanjaarden.
Iedere makelaar of gestor kan dit voor je regelen,paar uur op een politieburo en geregeld.
Weet alleen niet of Xenet een buitenlandse creditcard accepteerd.
Betaal zelf via Visa creditcard ( Deutschebank in Spanje).
Roaming is maximaal 3 maanden aaneengesloten en bijna onbeperkt (tot 400GB pm) voor 21€ pm.
Xenet heeft ook goede klantenservice ,schrijf ze in het Engels en ze antwoorden in Spaans,dan google translate.
Ik let er nu beter op maar zie dat ik gemiddeld 8,5 GB per dag gebruik,soms wel dagen meer dan 10GB.
De tv ,2 Ipads en 3 Iphones.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
kampeerwifi
Berichten: 14
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 11:41

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door kampeerwifi »

Fantastisch. Ik heb ze gebeld en ze zeggen dat ze uitsluitend in abonnementen doen en geen prepaid. Dat is wel jammer. Ik heb nu een (Engelse) prepaid sim gevonden die 100GB/30d geeft voor €79 en een andere (Spaanse) die 400GB/30d geeft voor €129
Gesloten