Wifi voor €129 (in 2012)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Camperic »

JoopBrekken schreef:
di 15 jun 2021, 15:57
Onbeperkt data vergelijken met 30Gb is appels en peren.....
Die vergelijking lees ik hier ook niet.
Zadowolony schreef:
di 15 jun 2021, 15:37
Hé, ik 22,50 p.m. voor onbeperkt bellen en internet bij kpn. Die van 18 heb ik nog niet ontdekt…….
Is incl. tegemoetkoming ontevreden klant gedurende gehele looptijd :wink:
Schovie schreef:
di 15 jun 2021, 16:14
en 1 duo simkaart (voor de mifi)
Duo-sim heb ik ook, maar vind ik niet handig voor 4G-router.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door JoopBrekken »

Beter lezen dan!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
di 15 jun 2021, 14:31
Mijn T-Mobile abonnement van goed 30 euro/maand geeft onbeperkt bellen plus 25GB in de EU én de VS.
En onbeperkt internet binnen NL, handig met die binnenlandse corona-uitjes...
Overheen gelezen :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door JoopBrekken »

:D
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 389
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door GeVaSta »

Schovie schreef:
di 15 jun 2021, 16:14
€ 55,00 per maand Red Together voor 2 toestellen (06 nummers) en 1 duo simkaart (voor de mifi). Per maand totaal 200Gb aan data te delen door de 2 toestellen. Tot nu toe geheel te gebruiken in de gehele EU. De man voetbal kijken en de vrouw "Help mijn man is klusser" o.i.d. :-B
Klinkt goed, maar:
Red Together abonnement

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Schovie »

Mijn abonnement heb ik al een tijdje, nooit verlengd, betaal daardoor iets meer en is nu maandelijks opzegbaar. Daardoor ook waarschijnlijk niet gebonden aan het maximum Gb in de EU, was toen nog geen sprake van. Zodra Vodafone me aan het maximum buiten Nederland gaan houden vliegt hij er uit en moet ik ook op zoek naar andere oplossingen. Tot nu toe gaat het goed. Nu in Frankrijk al meer dan 20 Gb verbruikt.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Schovie »

Helaas het feest is over. Net onderstaand bericht ontvangen van Vodafone. Vorig jaar ging het nog goed. Nu dus op zoek naar een andere provider, een goedkoper abonnement met max 20 á 25 gb per toestel en extra data sim kaarten kopen in het buitenland. Zo wordt kijken zonder schotel maar via IPTV er niet makkelijker op gemaakt. Wanneer komt er een provider die onbeperkt Internet aanbiedt voor de gehele EU?

De EU Fair Use Policy grens van 20 GB per maand is nu bereikt. Dat houdt in dat de wettelijk bepaalde toeslag van 0,0036 euro per MB in rekening gebracht kan gaan worden. Op dit moment zullen we de toeslag niet in rekening brengen maar als je regelmatig meer dan 20 GB per maand in het buitenland verbruikt kan dit wel het geval zijn. Meer info? Ga naar vodafone.nl/fup
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 389
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door GeVaSta »

Misschien om die EU limieten die Nederlandse telecombedrijven hanteren in het juiste perspectief te zien.
De kostprijs voor de provider voor één GB dataverbruik buiten NL maar in de EU is ca. €3,50.

Als de klant dus veel in de EU verstookt, schiet de provider er die maand geld bij in.
Die 20GB die je nu hebt kost dus eigenlijk €70,- voor de provider. Het gaat er natuurlijk om wat er aan’t eind van het jaar onder de streep over blijft. Je zult niet iedere maand zoveel in de EU verbruiken. Dit laat de FUP sowieso niet toe.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Heb het nu toch gevonden in Spanje, onbeperkt internet in heel EU ,max 3 maanden en dan weer ff terug naar Spanje.Tegen redelijke prijs 21€.Of 100gb voor 12€ ook heel EU.En in juli en augustus voor alle abo’s onbeperkt data,die denken met je mee.( xenet.es, de Robin Hood onder de providers.)
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Bob Diesel »

Als dat voor NL wonende,zonder spaans BSN :roll:
Ook beschikbaar komt Ron :idea:
Dan mag je jezelf weer melden :lolno:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door JoopBrekken »

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn..........
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door thole »

Schovie schreef:
di 15 jun 2021, 16:14
€ 55,00 per maand Red Together voor 2 toestellen (06 nummers) en 1 duo simkaart (voor de mifi). Per maand totaal 200Gb aan data te delen door de 2 toestellen. Tot nu toe geheel te gebruiken in de gehele EU. De man voetbal kijken en de vrouw "Help mijn man is klusser" o.i.d. :-B
Wij betalen voor een Vodafone Red Together Abonnement 2 personen €39,95.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door appellover »

Kon het ook bijna niet geloven ,dus toch maar gevraagd.
“Roaming is gratis en aantal GB’s blijft gelijk in EU als in thuisland Spanje.Maximaal 3 maanden aaneengesloten buiten Spanje.
Groeten Judith.”
Is een beetje vreemde eend (provider) in de providerwereld.
Ze zijn ook begonnen met urban wifi ,terragraph, of wifi 6 ,in Valencia gewoon aan de lantaarnpalen een zender met snelle onbeperkt wifi.
Kost 1,50 per maand met je creditcard voor minimaal 1 maand.
Je kunt er niet normaal mee bellen,geen simkaart,geen nummer,gewoon overal wifi op straat en dus geen gebruik van je bundel.
Je zou zeggen niks aan te verdienen voor ze ,maar wet van de grote getallen ,grote stad hoor Valencia (800k)en wat is nou 1,50€.
Is nog in kinderschoenen maar denk dat het ook in in andere grote steden komt ,begin is er.
Xenet levert ook fibra maar alleen omgeving Valencia dus dat heb ik van andere provider 600mb voor 20,90€.
Xenet heeft wel mooi abo: internet thuis 200mb en mobiel 250GB in heel EU voor totaal 25 €. En gratis montage/router.

Afbeelding


Afbeelding
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Wifi voor €129 (in 2012)

Bericht door Schovie »

thole schreef:
ma 21 jun 2021, 22:11
Wij betalen voor een Vodafone Red Together Abonnement 2 personen €39,95.
Ik had het oude abonnement aangehouden (dus nooit verlengd) omdat ik altijd meer dat 20gb per toestel in het buitenland kon gebruiken en dacht dat ik bij een nieuw abonnement wel aan het max. EU gebruik zou worden gehouden. Overigens is Vodafone bij mij nog steeds coulant. Zij berichtte mij het volgende:
In het verleden, dus ook bij het aangaan van dit abonnement, werd onze Fair Use Policy ook al vermeld in de voorwaarden. Alleen is Vodafone daar heel lang heel soepel mee om gegaan.
Ook nu zullen er niet meteen extra kosten berekend worden. Maar als er maanden na elkaar alleen gebruik wordt gemaakt van dit nummer in het buitenland, dan zullen er uiteindelijk wel extra kosten volgen.

Ook nu in de praktijk ben ik al ruim over de 20gb heen. Behoudens de twee waarschuwings SMS'en kan ik nog steeds data consumeren (nog 100gb te gaan) hier in Frankrijk.
Word jij met je abonnement (inmiddels € 42,50 als ik dat zou afsluiten) gehouden aan het EU limiet?

@Appellover Interessant abonnement is dat. Is dat ook af te sluiten voor buitenlanders of moet je een Spaans adres hebben?
Gesloten