Overal mobiel internet vanaf 99 eurocent per dag

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Cor,

Je vermeldt niet welk dashboard je benut.
Ik vermeldde al enige malen welke gegevens (APN etc. er ingesteld moeten worden. Die gegevens dien je te checken.

Daarna moet je verbinding maken, voordat je kunt internetten.
Probeer even met Mobile Partner met de vermelde instellingen!


Laat je even weten of het hiermee gelukt is???

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Welk dashboard :oops: ik gebruik weet ik niet.

En de APN heb ik zowel op automatisch laten werken, en ook op de opgegeven handinstellingen gezet ( live.vodafone.com / vodafone / vodafone )

maar de laptop blijft komen met " De webpagina kan niet worden weergegeven"

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Met deze instellingen moet het werken.

Wat staat er op het startscherm van het dashboard (de verbindingssoftware) . Vodafone of MWconn of Mobile Partner??

Krijg je rechts onder in het scherm na het verbinding maken wel een icoontje met twee gekoppelde blokjes en een melding zoals "Verbinding met ....... " ??

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Ik was er ondertussen achtergekomen wat je met dashboard bedoeld, en als ik de dongel aansluit komt er een verbindingsscherm van Vodafone Mobile Connect Lite.

Onderin staan ook inderdaat twee blokjes met de tekst "VMCLite Snelheid : 3,6 Mbps Verzonden 9,521 bytes Ontvangen 304 bytes

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Als ik de Nederlandse Vodafone kaart er in stop en de APN op automatisch zet heb ik gelijk verbinding en kan ook zo het web op.

En als ik de Ierse vodafone kaart er in stop en ook de APN op automatisch zet heb ik ook gelijk verbinding, maar als ik dan het web op wil komt hij met "De webpagina kan niet worden weergegeven"

Als ik de APN dan overzet op handmatig met de opgegeven instellingen is het precies hetzelfde.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet



Bericht door Trebor953 »

Zomaar een gokje, is de modem wel simlock-vrij of is dit niet van toepassing omdat beide kaarten van Vodafone zijn?
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Ik heb de dongel gekocht in duitsland met een duitse vodafone simkaart.

Een nederlandse vodafone simkaart draait probleemloos en met de Ierse vodafone heb ik ook even verbinding gehad maar toen ik alles had uitgezet en na een paar uur weer opgestart kon ik niet meer het web op :twisted:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Heb je wel geld op de kaart staan, is die bijgeleverde 50 eurocent niet op?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Rolf
Berichten: 581
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 1:40
Locatie: Middelburg



Bericht door Rolf »

Cee Pee schreef: maar de laptop blijft komen met " De webpagina kan niet worden weergegeven"

Cor
Vandaag het kaartje binnen gekregen,en hetzelfde probleem,wel verbinding maar kom het www niet op,ik stak het er op dat het kaartje geleverd wordt met slechts 0,50 cent tegoed,terwijl 0,99 cent benodigd is.
Opwaarderen met creditkaart lukt ook (nog) niet:foutmelding :evil:
Ik modder nog ff verder aan :wink:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Als je op de nederlandse kaart geen tegoed meer hebt kun je nog wel op de site van je bank komen om weer op te waarderen.

Dat wil ook niet en ik zag vanmiddag dat er nog 10,30 opstond, maar inderdaat het zou zomaar kunnen.

Hoe kan ik die kaart opwaarderen, kan dit ook via vodafone.nl en dan het Ierse nummer ingeven
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Leodedeo
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 22:12
Locatie: Weert



Bericht door Leodedeo »

Vandaag het Ierse SIM kaartje ontvangen. Werkte direct op mijn dongel. Met de instellingen van Marius HRL.
Laatst gewijzigd door Leodedeo op wo 23 jun 2010, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Cor,
Jij schreef:Ik was er ondertussen achtergekomen wat je met dashboard bedoeld, en als ik de dongel aansluit komt er een verbindingsscherm van Vodafone Mobile Connect Lite.

Onderin staan ook inderdaat twee blokjes met de tekst "VMCLite Snelheid : 3,6 Mbps Verzonden 9,521 bytes Ontvangen 304 bytes
Daarmee zijn we een stap verder: Als die twee blokjes er staan en er is iets verzonden, dan is er sprake van een verbinding

Het kan zijn dat je Vodafone dashboard of wel de verkeerde APN benut, ofwel de verkeerde DNS (Domein Naam Server)

VRAGEN:
1. Welke versie van Vodafone Connect gebruik je

2. Op welk land heb je ingesteld?

3. Werkt het misschien als je Vodafone opnieuw opstart?

4.. Vul eens bij de handmatige instellingen in DNS 1 = 10.24.59.100. Werkt het dan wel?

5. Kijk eens bij Help > Diagnostics > Network welk APN daar getoond wordt. Het moet live.vodafone.com zijn; hs.vodafone.ie is niet correct!

6. Welk DNS wordt er genoemd?

7. Welke Windows-versie gebruik je?


Ben benieuwd!

Ik heb op een van de PC's Vodafone Connect Lite geïnstalleerd en daar werkte dit kaartje direct.

Groeten, Marius HRL
Laatst gewijzigd door Marius HRL op ma 21 jun 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

MonRoe schreef:Heb je wel geld op de kaart staan, is die bijgeleverde 50 eurocent niet op?
Dat was hem, even de creditcard gebruikt en hopla verbinding.

Bedankt

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

@ Monique
Bedankt! Stom dat ik dat niet gezien had. Ik las over 10,30 euro tegoed, maar dat was NL-tegoed :oops:

@ Rolf
Opwaarderen (met creditcard) via de website van Vodafone Ierland kan op elke PC (hoeft niet via de dongel!)
Soms is die server overbelast; dan opnieuw proberen!

Groeten, Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie