Fon Access Point: gratis WiFi voor iedereen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

je e-mail en wachtwoord zijn voldoende te kunnen inloggen bij andere fonero's.
Of dat in het buitenland is of in nederland maakt niet zo heel veel uit.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN



Bericht door HAK »

Wil even melden dat er weer een Fonero bij is en wel in Assen. De locatie is dan wel niet ideaal in een doodlopend straatje, maar ja daar woon ik nu eenmaal. Kreeg hem helaas niet meer op tijd voor de vacantie binnen maar heb meteen nadien de boel geïnstalleerd. En functioneert prima. Heb nog het idee om de Fon in een waterdicht kastje buiten op het dak te plaatsen. De Fon hangt overigens gewoon als 2e achter mijn reeds bestaande wifi-router.

Herman
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: nog leuker .....



Bericht door janschrik »

Lappland schreef: Ben net terug van een kleine 9000 km reisje door het Noorden van Scandinavie en heb door de reis heen GEEN ENKELE Fon aansluiting gevonden dus de werkelijkheid is anders.
Daar valt dus nog heel wat te missioneren 8)
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Ik wel, in de onderste helft van Noorwegen, ik dacht in Otta. Maar het zijn er in Scandinavië héél weinig...
Maar, je hebt ze daar ook niet echt nodig. Voorbeeldje: in Lom, voor het VVV, zie ik meer dan 10 access
points, waarvan bijna de helft onbeveiligd :lol:
En zo ging het bijna overal.
Laatst gewijzigd door Aloys op di 14 aug 2007, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Gisteren avond als voorbereiding voor onze vakantie de .ov2 files van de fon maps maar eens gedownload.
Voor nederland, duitsland, oostenrijk en italie.
Start mijn Tom Tom op, en jawel hoor mijn eigen fon ap (mijn huis adres) staat er ook al op..:)
Snelle updates dus, want deze is pas 2 weken online.

Dus wie in zuid eindhoven ff wil internetten..:lol:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Katia & Vincent
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 sep 2003, 17:03
Locatie: Elsenborn Belgium
Contacteer:



Bericht door Katia & Vincent »

Hoi,

Enkele weken geleden bestelden wij ook z'n wardrive kit.

Helaas zijn er nu al bijna 4 weken voorbij en hebben nog steeds niks ontvangen! 2com gaat het nu opnieuw opsturen maar wij moeten hiervoor bijbetalen, dit vind ik een vreemde zaak, niet?

Zijn er onder jullie die ook slechte ervaringen hebben met 2com.nl ?

Groeten Vincent...
Groeten Katia & Vincent. www.whippets.be
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Katia en Vincent
Katia & Vincent schreef:Enkele weken geleden bestelden wij ook z'n wardrive kit.
Helaas zijn er nu al bijna 4 weken voorbij en hebben nog steeds niks ontvangen! 2com gaat het nu opnieuw opsturen maar wij moeten hiervoor bijbetalen
Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn OK. Het lijkt mij niet correct dat je zou moeten (bij)betalen voor een tweede zending. De rgelgeving voor internetverkopen houdt namelijk in dat de verzending plaatsvindt voor risico van de leverancier. Als de zending niet aankomt is dat zijn probleem! Niet accepteren dus!

Succes!

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Floydian
Berichten: 300
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 14:22
Locatie: Unterwegs...

FON tegenvaller in het Zuiden



Bericht door Floydian »

Wij zijn ook net terug van 3 weken langs de Spaans/Franse grenzen en hebben al die tijd wel Internet gehad in sommige plaatsen als je toevallig ééntje vondt zonder beveiliging (Network Stumbler) maar ik heb maar 1 FON-era gevonden (via de POI's) en dat was in Brussel,dus een steenworp van thuis en dat was toen ook niet meer de moeite !
Al bij al vindt ik het FON-era systeem geweldig tegenvallen onderweg in't Zuiden,niet één keer ééntje gevonden en helemaal geen één via de Frans/Spaanse FON POI's......of hebben wij nu net die straatjes genomen waar er geen FON-era's wonen.....
:lol:
Groetjes,
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Fon onderweg



Bericht door Marius HRL »

Beste mensen,

Wij reizen door Normandië en hebben inmiddels ook FON-ervaringen te melden. Die zijn wisselend.

In dunbezette gebieden zijn de FON-points nogal eens niet ingeschakeld (vakantie?). In dichtbevolkte gebieden zie je door de bomen het bos niet meer (veel punten bij elkaar) of zitten de FON-points in straatjes waar je niet met je camper kunt stilstaan.

Dit bericht post ik via het Fon-point in de buurt van Deauville. Perfecte ontvangst en mogelijkheid om via Skype-Out naar NL te bellen.

Groeten,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
arie
Berichten: 580
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:53



Bericht door arie »

Via Google map alles ingeladen en tot nu toe ideaal in Duitsland en Frankrijk, regelmatig skypen met mijn mobiel via Fon
Het plezier met een oude is niet minder dan met een nieuwe.

Groetjes Arie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

aanvulling ervaringen FON Normandië



Bericht door Marius HRL »

Wij maakten een tiendaagse trip naar/door Normandië.
Ik had veel plezier van mijn Wi-Fi-finder, omdat ik daarmee beter kon achterhalen of en waar er FON-points actief waren.

Ik ontdekte dat:
1. De opgegeven coördinaten van de FON-points vaak afwijken van de feitelijke plek (oorzaak: Fon-organisatie benut postcode-gegevens).
Ik vond dan het FON-point door (op m'n vouwfietsje) in de buurt van de opgegeven plek rond te rijden. In het centrum van Rouen lukte het niet om binnen een uur bij één van de tientallen FON-points terecht te komen.
In de buitenwijken ging dat makkelijker.

2. Sommige FON-points zijn niet permanent in de lucht. Je kunt dat vaststellen, door op FON-Maps te kijken en dan zie je in een plaats FON-points op de kaart verschijnen en een dag later weer verdwijnen. Ook waren er FON-points, die ik op het ene moment met de Wi-Fi-finder traceerde, maar die uit de lucht waren als we een stuk later met de camper langs kwamen. In Honfleur zit het ene FON-point in een smal doodlopend steegje en het andere zit vlak bij de camperplek, maar is regelmatig uit de lucht. We benutten daarom het FON-point in Blonville.

3. Het gebruik van een draadloze netwerkadapter met een externe antenne en/of een Wi-Fi-finder vergrootje succeskansen aanzienlijk.

4. EasyWifiRadar is ongeschikt voor FON-points, maar is zeer nuttig om 'open' netwerken te vinden.

5. Tegenover de mooi gelegen camperplek in Fecamp is er binnen 200 meter een FON-point. In Honfleur zit het ene FON-point in een smal doodlopend steegje en het andere zit vlak bij de camperplek, maar is regelmatig uit de lucht. We benutten daarom het FON-point in Blonville.
Bij de plezierhaven op de grens van Trouville en Deauville lijkt een nieuwe camperplek te ontstaan. Geen voorzieningen, maar mooie ligging.


Groeten,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
clemens
Berichten: 659
Lid geworden op: zo 22 aug 2004, 23:17
Locatie: Wijk en Aalburg
Contacteer:

In Wijk en Aalburg nu ook FON accespoint.



Bericht door clemens »

Sinds 12 september is in Wijk en Aalburg ook een FON accespoint actief.
Dus camperaars in de Veldstraat kun je als je lid bent gratis internetten. Wel opstellen in rijen van twee! :D
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Nu bakker Gerard nog :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
clemens
Berichten: 659
Lid geworden op: zo 22 aug 2004, 23:17
Locatie: Wijk en Aalburg
Contacteer:



Bericht door clemens »

Ik heb nog op de website gekeken maar het uitdelen van gratis FON apparatuur hoort volgens mij tot het verleden. Wel zie ik ze voor 20 euro nog staan.
Weet iemand of die regel nog bestaat? dan kan ik er anderen nog een plezier mee doen.
:P
Plaats reactie