De Veluwe op slot!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

De Veluwe op slot!



Bericht door Trebor953 »

Ik weet niet of ik het mag plaatsen maar ik vraag jullie aandacht voor een petitie tegen het afsluiten van aanzienlijke delen van de Veluwe voor de recreant. Ik plaats hier een stuk van RTV Nunspeet:
HULSHORST - Inwoners van Hulshorst zijn een petitie gestart om gesprekken over het Hulshorsterzand met de provincie en natuurorganisaties te herstarten. De inwoners willen betrokken worden en inspraak hebben in het plan, want 'de mens moet ook een uitgangspunt zijn en niet alleen flora en fauna'.

De petitie staat sinds vrijdag online en is sindsdien al duizend keer ondertekend. De nieuwe plannen voor de zogenoemde recreatiezonering werden vorige week bekendgemaakt. Hierin werd duidelijk dat een deel van het Hulshorsterzand in het broedseizoen op slot gaat. Wijnand Kooijmans van Buurtvereniging Hulshorst vindt dit veel te ver gaan. Hij kondigde deze petitie dan ook al eerder aan.

De inwoners van Hulshorst zetten hun vraagtekens bij het nut van het afsluiten tijdens het broedseizoen, maar vooral ook bij de voorgestelde lengte daarvan: van 15 maart tot 1 september. “Dat lijkt vooraf ingegeven te zijn door de aanwezigheid van de nachtzwaluw. Maar dat is juist een soort waarvan de populatie toeneemt.” Bovendien vinden ze het beleid van Natuurmonumenten niet helder.
De link naar de petitie: https://petities.nl/petitions/de-veluwe ... ?locale=nl
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door Johan v V »

Als er een petitie was die de voorstellen ondersteunt zou ik die tekenen. Het wordt tijd dat mensen beseffen dat de crisis in biodiversiteit niet alleen van belang is voor de natuur op zich, maar ook voor de mensheid. Het voortdurend vechten voor eigen (korte termijn) belang is destructief!
roma
Berichten: 4488
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door roma »

Wees consequent en breng onmiddellijk je camper naar de sloop.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door Kroppie »

is die van jou al weg?, die van mij wel. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
DJSmiley
Berichten: 3970
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door DJSmiley »

Ik vind 'm lastig. Aan de ene kant prima, want je kan een bos niet met z'n allen platlopen

En helaas zijn er ook genoeg mensen die een eigen interpretatie hebben: Hond kan wel vrij, paden, ach er loopt toch niemand. En het op die manier voor de natuur een stuk moeilijker maken.

Aan de andere kant: Een compleet gebied afsluiten.. haalt dat ineens het doel? Er zijn ook genoeg vergelijkbare plekken op bv defensieterreinen waar veel minder intensief gerecreerd wordt.

Vanuit eigenbelang zeg ik in dit geval van het Hulshorsterzand: nee. Maar dat kwam omdat ik daar opgegroeid ben en het stuk tussen Nunspeet en het Hulshorsterzand mijn 'speeltuin' was. Ik denk dat er ook wel een tussenweg is. Maak 1 of 2 routes beschikbaar om dat terrein wel te zien, bv een doortocht richting het Beekhuizerzand bij Harderwijk. De rest dicht is an-sich prima, maar of zo'n lange periode weer nodig is?
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
roma
Berichten: 4488
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door roma »

Kroppie, Ik houd de mijne. Ik woon in het Groene Hart dat door de bestuurders en projectontwikkelaars van gemeente Zuidplas volledig naar de verdommenis wordt geholpen. Heb genoeg aktie gevoerd, maar nee, Het Vijfde Dorp gaat er komen. En oorspronkelijk polderland wordt volgebouwd met meer dan 8000 woningen, distributiecentra, zonneweides, ontsluitingswegen en noem maar op.
Nog even en ik woon in het lelijkste stuk van ZH.

Nee, ik houd mijn dieselslurper. In Zuidplas maakt dat, tussen A12 en A20 en onder de aanvliegroute van 16hoven en nooit nacht vanwege de assimilatieverlichting van de kassen, niets uit.

Wethouder Hordijk, de geestelijk vader van dit project, woont zelf niet in
Zuidplas, maar …. In Gelderland.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: De Veluwe op slot!



Bericht door Will »

De inwoners willen betrokken worden en inspraak hebben in het plan, want 'de mens moet ook een uitgangspunt zijn en niet alleen flora en fauna'.
Je ziet wat er van komt als de mens het uitgangs punt is die heeft genoeg kansen gehad en kijk wat er gebeurd met de flora en fauna.
Bij ons ook in het Groene Hart alle groene regels worden aan de kant geveegd voor woningbouw en van die grote magazijnen te bouwen waar overigens heel weinig werkgelegenheid uit komt.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie