Privé laadpaal?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Privé laadpaal?



Bericht door iSonic »

https://radar.avrotros.nl/amp/zonnepane ... omnetwerk/

Op veel plekken kun je regelmatig overigens helemaal niet terug leveren en gebruik je zelf je eigen opgewekte energie niet eens.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Privé laadpaal?



Bericht door TestCase »


Premiumliner schreef:
TestCase schreef:
za 09 okt 2021, 8:33
Omdat er dan niet gezien kan worden hoeveel energie je teruglevert, het wordt direct verrekend met, afgetrokken van, wat je gebruikt. Straks in 2023 mag dat niet meer en krijg je minder € voor wat je in het net stopt dan je moet betalen voor wat je gebruikt.
Salderen, 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen, is dan over. De ferraris meter heeft geen teruglever telwerk en trekt het direct af van wat je opgenomen hebt.
De ferraris wordt mede daarom verplicht vervangen voor 2023. De meter die je krijgt is dan niet slim in dat hij op afstand uitgelezen kan worden maar heeft wel meerdere telwerken.
Heb je geweigerd bij eerdere omruil acties dan mag de netbeheerder later kosten berekenen.

//Kees
De datum weet ik niet zeker, maar volgens mij benje per 2023 verplicht een slimme meter te accepteren. Is door de Overheid dan verplicht!
Je hoeft alleen geen SLIMME meter te accepteren een domme, die niet uitgelezen KAN worden, mag ook maar die heeft dan wel teruglever telwerken. De ferraris wordt verplicht vervangen door of een slimme of een domme maar altijd met 4 telwerken. Ik heb een slimme maar wel het uitlezen uitgezet. En ja dat is wat anders dan een domme.
Maar goed wel offtopic, dus....

Aad, inderdaad dan wordt het tijd om te kijken of je de energie zelf kunt opslaan, bijv. in je auto batterij, en dan 's avonds weer gedeeltelijk gebruiken.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hermanusb »

Ik heb ook een oude ferraris meter en een klassieke gas meter en met beide ben ik nu blij.
Dubbel blij zeg maar.

Waarom?
Ik heb zonnepanelen en mijn meter draaide gisteren nog mooi terug,

En mbt gas meter.

Ik moet opnieuw gas afsluiten en dan ga ik van 74 cent naar minimaal 184 cent per kuub.
Oftewel.

Mijn meter is op onverklaarbare wijze 1200 kuub hoger dan de werkelijkheid.
1200 kuub a 74 cent is een hele winter stoken voor 74 cent ipv 184 cent of nog veel meer.

Komende zomer hoop ik lagere tarieven opnieuw vast te kunnen stellen.

Ik adviseer iedereen met oude meters en die opnieuw moeten afsluiten de meterstand te hoog op te geven.
Dan stook je komende winter voor weinig geld.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Premiumliner »

En u denkt dat energiebedijven zo dom zijn om grote afwijkingen tov de vorige jaren niet te herkennen? Die weten heus ook wel dat dat gebeurt en sturen gewoon hun meteropnemers/controleurs op pad. Is natuurlijk wel frauduleus handelen!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door metatoon »

Te hoog opgeven mag.
Te laag niet.

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hermanusb »

Premiumliner schreef:
ma 11 okt 2021, 10:15
En u denkt dat energiebedijven zo dom zijn om grote afwijkingen tov de vorige jaren niet te herkennen? Die weten heus ook wel dat dat gebeurt en sturen gewoon hun meteropnemers/controleurs op pad. Is natuurlijk wel frauduleus handelen!
Ik ben gestopt met hout stoken dus ja dan gaat de gas rekening nu eenmaal omhoog.
En iedereen heeft een strenge winter gehad dus bij bijna iedereen is het verbruik hoger.

De werkelijkheid is dat ik juist hout ben gaan stoken en om die reden veel lager zit dan normaal.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Premiumliner »

Wat een raar verhaal!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hermanusb »

Niks raar.
Ik zit lager dan normaal.
Ondanks koudere wintermaanden.

Oftewel,

Als ik het zelfde verbruik invul bij de jaaropgave dan kan ik komende winter grofweg 1000 kuub gas verstoken zOnder er voor te hoeven betalen.
Dat heb ik nl al gedaan.

Het enige verschil is dat ik die 1000 kuub betaald heb a 70 cent per kuub.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Privé laadpaal?



Bericht door WimZ »

Als je dan volgend jaar maar niet erg laag uitkomt want dan zeggen ze dat de meter stuk is en moet je bijbetalen naar normaal verbruik over de afgelopen jaren. Ga het maar uitleggen dan. Veel te veel gedoe toch? ;-)
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hermanusb »

Nooit geen last van gehad.

Heb ook wel jaren gehad met 550 kuub.
Het is maar net hoevaak de houtkachel brand,
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Privé laadpaal?



Bericht door rongreven »

Is dat niet redelijk veel hout stoken, 550 kuub? :angel:
Groet, Ron Greven
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hermanusb »

Grapjas

Over naar de prive laadpaal lijkt me wel wenselijk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Kroppie »

ik ben electrisch [zonneenergie!!] gaan verwarmen en gebruik nu nog +-25m3 gas enkel voor koken, volgend jaar ook dat naar inductie.
ik geef gewoon de juiste standen op die op de meter staan, moet geen gezeur, en voor dat beetje wat ik gebruik zeker niet

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Jan en Simonne »

De provincie Utrecht kan de teruglevering niet meer aan:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... capaciteit
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie