Privé laadpaal?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Privé laadpaal?



Bericht door PaulBng »

Experiment begonnen...

Veronderstel dat ik de middelen had om een elektrische auto te kopen... Die moet je ergens opladen..

Ik woon in een appartementencomplex op de eerste verdieping. Daar is dus ook de meterkast.
Ik heb een privé parkeerplaats ( eigendom, apart kadastraal geregistreerd). Die is gelegen aan de andere kant van de binnenplaats. Hemelsbreed zo'n 80 meter weg. Met diverse parkeerplaatsen er tussen.

Er kwam op feestboek een advertentie voorbij, waar je een offerte aan kunt vragen voor het plaatsen van een privé laadpaal.
Dat was de aanleiding voor het experiment.
Dus ik heb maar eens een offerte aangevraagd, om te kijken wat daar uit komt.

Zou ik aan een openbare laadpaal opladen, dan zou ik een parkeervergunning aan moeten vragen, ondanks dat ik een privé pp heb.

Ben benieuwd wat er uit komt....


Paul
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Privé laadpaal?



Bericht door AadenAnke »

:lol3: Zo ken ik je weer Paul lekker porren voor het porren. Daarna ga je vast naar de gemeente met de vraag of met hun kunt ruilen voor een beter gelegen parkeerplaats :lol: jij hebt van de winter wat te doen als lang genoeg door ga zelfs vragen in de raad :clap: hou ons op de hoogte wordt lachen

Gr Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8654
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Privé laadpaal?



Bericht door seth_space »

Je kunt daarnaast toch ook dit pad bewandelen?
https://gemeente.leiden.nl/inwoners-en- ... 20laadpaal.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Lambiek »

AadenAnke schreef:Afbeelding3: Zo ken ik je weer Paul lekker porren voor het porren. Daarna ga je vast naar de gemeente met de vraag of met hun kunt ruilen voor een beter gelegen parkeerplaats Afbeelding jij hebt van de winter wat te doen als lang genoeg door ga zelfs vragen in de raad :clap: hou ons op de hoogte wordt lachen

Gr Aad
Ze zouden gewoon elke keer de kosten inrekening moeten brengen, bij de aanvrager van experiment. ....fictieve onzin offertes....,
Zeg. €500.- ,


Dan worden
de echte hulp aanvragen ! , van invalide , gezinnetje met ernstige problemen , enz
Eerder opgepakt

Nou nou, lachen hoor
.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Privé laadpaal?



Bericht door hurktoilet »

Ik weet niet hoe de regels in Leiden zijn, maar hier staat de gemeente alleen een publieke laadpaal toe als je geen eigen parkeerplaats hebt. dus moet je dokken voor de kabel van jouw huis naar je parkeerplaats, of er op gokken dat iemand anders een publieke laadpaal in de buurt toegewezen krijgt die jij ook af en toe kunt gebruiken.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Privé laadpaal?



Bericht door EasyBee »

Snoer wel onder de grond aanleggen. https://www.ad.nl/auto/edward-betaalt-d ... ~a9b24a24/
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
CaradoT135
Berichten: 2346
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Privé laadpaal?



Bericht door CaradoT135 »

Als je maar wil betalen zijn er wel oplossingen.
https://www.elspec.nl/openbare-infrastr ... itenruimte
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51259
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Kroppie »

jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Privé laadpaal?



Bericht door doov »

Ik hen zo’ n laadpaal laten aanleggen de prijs is, je verwacht het niet, afhankelijk van de lengte tussen de meterkast en de paal.
Tussen 5 meter en 10 meter zat al een behoorlijk verschil. 80 meter? Dat gaat duiten kosten.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Privé laadpaal?



Bericht door PaulBng »

Ik ben vanmorgen gebeld door het bedrijf (geen overheid!) en er even over gebabbeld.

Als het al technisch zou kunnen, ga je gauw tegen de €10.000 aan.

Maar het kan organisatorisch niet. Aangezien ook de buitenruimte (de binnenplaats en de parkeerplaatsen) onder de VVE valt, zou het daar opgebracht moeten worden. Dan zou je gezamenlijk iets kunnen ondernemen.

Parkeerplaats ruilen gaat niet zomaar. Is kadastraal vastgelegd, en het eigendom zou via de notaris geregeld moeten worden.

De gemeente heeft hier niets mee van doen.


Paul
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door metatoon »

Wat ik me afvraag .
Openbaar of niet openbaar er gaan natuurlijk grapjassen opstaan ,die een manier gaan vinden om daar vernielingen aan te richten .
Word het iets minder of veel minder rendabel.
Of zou dit het eerste object zijn in deze respectloze tijd waar ze wonderbaarlijk met de handjes af blijven .

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Camper_01

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Camper_01 »

Heb ik geluk dat ik een eigen " prive" aansluiting heb op eigen terrein, gewoon een 230 volt stopcontact dat geschikt is voor buiten. Auto is een PHEV
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Vopper »

Een dieselaggregaat erbij zetten :lol3: , heb je maar een kort snoertje nodig. :lol:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door metatoon »

Schijnt langs snelwegen ook op die manier te gaan.

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie