Petitie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie



Bericht door CaradoT135 »

dieseltje+ schreef:
zo 26 sep 2021, 11:51
Zelfs in de laatste verkiezingen in ons land, was het verdwijnen van pieren uit landbouwgronden
Staat een beetje haaks op het feit dat er problemen zijn met het grote aantal pieren.
Er wordt door veel "deskundigen" maar wat geroepen, artikelen schreven alsof het waarheid is, ik lees echter veel flauwekul.

Hier een voorbeeld uit één van de bovenstaande links:
Een landbouwperceel in de Achterhoek is behandeld met Roundup, een gewasverdelger van fabrikant Monsanto, en kleurt geel en oranje.


Het artikel gaat over bijensterfte door pesticiden het plaatje laat een doodgespoten weiland zien met bovenstaande tekst bij de geplaatste foto. Wat gaat hier fout? Glyfosaat, de werkzame stof van RoundUp is geen pesticide en zal in dit geval geen enkele bij doden. Bijen zitten niet op grasland, daar is geen nectar te halen.
Daarnaast hoe weet de schrijver dat RoundUp is gebruikt en geen product van een andere producent met dezelfde werkzame stof. Trouwens Monsanto de maker van het merk RoundUp is ten tijde dat het artikel werd geschreven al 5 jaar van Bayer. Als je als stukjesschrijver proza van dit niveau schrijft om aan te tonen dat gewasbescherming achterwege gelaten moet worden, krijgen ze mijn stem niet.
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

Sorry
Maar nu ga je collectief afstraffen.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Petitie



Bericht door Kroppie »

van wie de merkrechten zijn of de naam is van een bepaald gif, dat doet er helemaal niet toe, het gif opzich daar gaat het om.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie



Bericht door CaradoT135 »

En dat "gif" heeft niets met bijen te maken.

Om een voorbeeld te gebruiken. Een artikel schrijven over de uitstoot van tweetakt brommers en vervolgens er een foto van een camper bijzetten met de tekst dat Shell diesel erg vervuilend is.
Laatst gewijzigd door CaradoT135 op di 28 sep 2021, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Petitie



Bericht door DucatoDolf »

Het gaat om de schrijver en zijn schrijfsel. Die schrijft over een probleem en oorzaak die niets met elkaar te maken hebben en schuift de verantwoordelijkheid ook nog eens in de schoenen van iemand die er ook niet mee te maken heeft. Hebben jullie dan echt helemaal niets geleerd in de afgelopen 70 jaar?
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Petitie



Bericht door KTManiac »

Kroppie schreef:
di 28 sep 2021, 11:20
van wie de merkrechten zijn of de naam is van een bepaald gif, dat doet er helemaal niet toe, het gif opzich daar gaat het om.

jos
Klopt, maar het geeft mij niet bepaald vertrouwen dat de schrijver van deze petitie de kennis heeft om alle aspecten te overzien.
Omdat ik zelf die kennis ook niet heb ga ik niet blindelings uit van hetgeen diegene schrijft en teken dus niet.

Mooi he, vrije keuze. :thumbup:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Petitie



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

Wil er even nog heel even op reageren en dan laat ik het erbij.
En respect en een dankwoord voor allen die er even hebben over nagedacht.
Rest mij nog een laatste vraag .

Feilloze kennis is dat iets wat bestaat?

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Petitie



Bericht door Kroppie »

nee,!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Petitie



Bericht door Sun »

DucatoDolf schreef:
di 28 sep 2021, 11:33
Het gaat om de schrijver en zijn schrijfsel. Die schrijft over een probleem en oorzaak die niets met elkaar te maken hebben en schuift de verantwoordelijkheid ook nog eens in de schoenen van iemand die er ook niet mee te maken heeft. Hebben jullie dan echt helemaal niets geleerd in de afgelopen 70 jaar?
Je gaat toch niet DIE vergelijking maken, hoop ik toch?

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Petitie



Bericht door PE1OPQ Theo »

ps ik had wel de petitie getekend hoor, niet geschoten is altijd mis.

Theo
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

:thumbup:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie