Petitie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Petitie



Bericht door metatoon »

Voor degene die zich geroepen voelen!!!
Het volgende:

https://secure.avaaz.org/campaign/nl/sa ... g/?cahxyrb

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Petitie



Bericht door c.westerman »

Al getekend
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

Hr . Westerman . :thumbup:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Petitie



Bericht door dieseltje+ »

Nobel streven!
Dat er wat dient te veranderen.... :thumbup:
Mis echter info tegen welke prijs, wat de keerzijde is en welke oplossing. Zonder die info word het een " vertrouw op de blauwe ogen " verhaal!!
De huidige ingeslagen weg valt in de categorie " het middel is erger dan de kwaal "
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 26 sep 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Petitie



Bericht door Frits U »

De meeste insekten sterven op de vooruit van de auto's dat wordt grof onderschat ! Maar neemt niet weg dat de boeren moeten stoppen met die chemie over ons eten
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Petitie



Bericht door PE1OPQ Theo »

De gewone burger wil dit, de gewone burger wil dat zijn leef wereld naar de kloten gaat.
We zeggen het ene en kopen in de supermarkt gewoon weer producten welke slecht geproduceerd zijn.
Wij met ons allen hebben tonnen boter op ons hoofd en geven de boeren de schuld dat wij zo goedkoop willen.
Zelfs het nieuws dat meer als 75 % van de insecten verdwenen is, maakt totaal geen indruk.

Theo
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Petitie



Bericht door dieseltje+ »

Zelfs het nieuws dat meer als 75 % van de insecten verdwenen is, maakt totaal geen indruk
Dat is (groten) deels het gevolg van de keus van de burger. Het blauwe ogen verhaal!!
De meeste insekten sterven op de vooruit van de auto's dat wordt grof onderschat ! Maar neemt niet weg dat de boeren moeten stoppen met die chemie over ons eten
Ook nobel. :wink:
Benieuwd hoe men reageert wanneer het voedsel pakket 5 x duurder word.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Petitie



Bericht door Jan en Simonne »

PE1OPQ Theo schreef:
zo 26 sep 2021, 11:04
We zeggen het ene en kopen in de supermarkt gewoon weer producten welke slecht geproduceerd zijn.
Ik denk dat dat zo zal blijven, zolang de biologische producten veel duurder zijn.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie



Bericht door metatoon »

reageerders .
Voorlopig in iedergeval dank voor aandacht.
:thumbup:

Gr. Toon.
Laatst gewijzigd door metatoon op zo 26 sep 2021, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Petitie



Bericht door thole »

Jan en Simonne schreef:
zo 26 sep 2021, 11:29
PE1OPQ Theo schreef:
zo 26 sep 2021, 11:04
We zeggen het ene en kopen in de supermarkt gewoon weer producten welke slecht geproduceerd zijn.
Ik denk dat dat zo zal blijven, zolang de biologische producten veel duurder zijn.
Is het niet zo dat hoe meer vraag er is naar bio producten er meer biologisch geproduceerd gaat worden waardoor uiteindelijk de prijsverschillen zullen verdwijnen. Ik heb het dan over een wel heel lange weg, dat maak ik niet meer mee.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Petitie



Bericht door PE1OPQ Theo »

Het gaat om een totaal andere kijk en aanpak op landbouw, maar dat is een klein stukje uit het geheel.
Wij zullen onze kijk op de maatschappij moeten herdefiniëren, willen we ten koste van alles groei?
Of willen we de prijs van produceren niet neerleggen bij een wat wij noemen natuur?
Ik weiger om alleen de boer aan te pakken, die is ook slachtoffer van de banken en zit klem in het systeem.
Ik sta voor een samenleving waar het niet zo kan zijn dat geld bepaald of de wereld naar de kloten gaat.
Zelfs in de laatste verkiezingen in ons land, was het verdwijnen van pieren uit landbouwgronden en het sterven van bijen geen onderwerp om voor of om uit te kiezen.

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Petitie



Bericht door Jan en Simonne »

@ Thole: Misschien wel.
Ik denk dat ik zelf maar wat groente in de tuin ga zetten...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Petitie



Bericht door Kroppie »

en sinds ik geen camper meer heb, heb ik ook veel meer tijd voor de plantjes en de bloemetjes. :crazy:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Petitie



Bericht door dieseltje+ »

Ik denk dat dat zo zal blijven, zolang de biologische producten veel duurder zijn.
En dat zal zo blijven!
Stel dat....alles biologisch geteeld word, dan is de productie te laag om alle monden te voeden. Productie zal in de jaren verder dalen omdat plagen en ziektes verder toenemen waardoor productie nog verder daalt. Reken je voedselpakket alvast uit :wink:
Even een puntje van aandacht, er zijn " biologische " gewassen die resistent zijn tegen bepaalde ziektes/plagen.
Echter die zijn van nature niet resistent!! Dan even de vraag hoe biologisch dat dan nog is?!
Voor de helderheid, ik ben miss wat gekleurd, heb gangbare landbouw. Zie wel dat er wat dient te veranderen en wil dat zelfs :-B
Er worden momenteel ongelukkige keuzes gemaakt en de burger word incorrect geinformeerd met als gevolg ongefundeerd kudde gedrag.

Ohoh...krijg het nog druk lees ik :wink: 3 nieuwe berichten tijdens het typen van een bericht.
Zelfs in de laatste verkiezingen in ons land, was het verdwijnen van pieren uit landbouwgronden
Staat een beetje haaks op het feit dat er problemen zijn met het grote aantal pieren.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 26 sep 2021, 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Plaats reactie