Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Marco Polo schreef:
wo 15 sep 2021, 23:29
Maar volgens mij is het doel toch duidelijk?
Gaat niet om de andere cultuur maar om de lagere belastingdruk in combinatie met een vaak aangenamer klimaat.
De belastingdruk kwam niet van TS.
Die willen alleen lekker weer. :mrgreen:
En een advies waar ze moeten gaan wonen.

En ik weet wel dat ik het volgende niet moet schrijven, maar ik ben iemand die lekker alles schrijft.
Maar MIJN indruk is, dat TS geen last hebben van belastingdruk.
MIJN indruk is eerder dat ze eigenlijk bar weinig geld hebben.
een piep klein huisje te gaan huren
ons T5-campertje het is eenvoudig omgebouwd tot camper.
Kunnen jullie ook een taal cursus online advies geven het liefs gratis
We gebruiken hoofdzakelijk een wat jaren oude eenvoudige laptop.
Het lijken mij mensen die heel der leven in een huurhuis hebben gewoont.
En nu ook iets willen wat mensen die zoals ik eerder schreef, een huis kochten van 100.000GLD, en die nu verkocht hebben voor 350.000€

Het lijken mij mensen die het in: Ik vertrek, goed zouden doen. Voor de kijkcijfers dan.

Ik wil verder niks afdoen aan TS, maar die hebben 20- 30- 40 jaar geleden keuze's gemaakt in hun leven, en die werken nu niet helemaal mee.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Atoz »

Zelf zou ik adviseren om de taal toch te leren begrijpen, praten is soms lastiger.

Verder zijn er dingen die moeder natuur je meegegeven heeft en die je dus niet kunt kopen.
Je hebt ze of je hebt ze niet, gewoonweg door geboorte.
Heeft ook niets met slim of dom of heel verstandig te maken.

Niet het IQ, maar het EQ is soms belangrijker dan datgene wat er op je rekening staat
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Beroepsreiziger

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

De taal is natuurlijk 1 ding.

Waarom vinden mensen NL soms niks meer? Omdat ze alles wat ze lezen ook begrijpen.
Stel je vind NL geen leuk land meer, maar daar waar je woont, wel een leuke plaats.
Stop met het lezen/kijken van nieuws!!!!

Het gaat nu over Spanje. Maar ga de Spaanse kranten en tv maar kijken, en lees de lokale krant maar, en dat kan je allemaal in NL al doen, dan zal je zien, het is daar ook allemaal ellende. :mrgreen:

Wat op je rekening staat is niet belangrijk...... Klopt, dat zeggen alle mensen die genoeg op hun reking hebben staan. :mrgreen:
Geld maak niet gelukkig. Maar mooi weer ook niet.

Met minder mooi weer, en weinig geld op de bank, blijf je lekker in het mindere weer zitten.
Met geld op de bank, kan je het mooie weer opzoeken.

Geld maak niet gelukkig. Nee, maar geen/weinig geld ook niet!

Atoz, en daarmee vind ik heel je posting geen aanvulling, maar alleen wat zeggen om wat te zeggen. :hug:

Tenzij iemand TS persoonlijk ken, blijf het natuurlijk een vreemde vraag. Waar zullen hun willen gaan wonen?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door appellover »

Gaat natuurlijk hoofdzakelijk om het weer,in januari in je korte broek en t-shirt,dus weinig stookkosten.
Je moet er rekening mee houden dat je alles in Nederland achterlaat ,wij hadden bewust geen vrienden in Nederland en in Spanje ook slechts enkele die we tegenkomen bij honden uitlaten ,maar kom niet bij ze thuis ,beetje ouwehoeren in het Engels of Nederlands.
Als je er pas woont komt familie 1 x kijken waar je woont daarna eigenlijk nooit meer ,mijn kinderen vieren hun vakantie niet bij pa en ma,te saai.
Als je veel vrienden,verenigingsleven,familiebezoek hebt ,lekker in Nederland blijven .
Als je daar allemaal niet om geeft ,zodra je niet meer hoeft te werken direkt vertrekken naar zonnige ,minder dure plek.
Het leven vliegt voorbij ,je wordt niet jonger en hoe ouder hoe meer makke en dan komt er nooit wat van,dus doen als je het ( allebei) wilt niet gaan zitten wachten.
Velen willen het wel maar durven niet ,als dit en als dat wat doe je dan ?
Mijn collega’s verklaarde met voor gek,je bent pas 55 ,pensioenbreuk,misschien word je wel ziek,alleen maar denken in problemen.
Met enkele heb ik nog wel kontakt praten nu anders,verdomd dat heb je goed gedaan man moet nu tot 67 werken,zat jij al 12 jaar aan het strand.
Maar ieder mag doen wat hij/zij wil gelukkig.
Geen zorgen om de taal ,nou ja het is wel prettig als je redelijk Engels spreekt,Spaans is echt overbodig,iedereen spreekt Engels en er zijn Nederlandse supermarkten,kappers,dokters,tandarts,garages,restaurants,snackbar,camperdealer.
Naast het mooie weer kun je veel meer met je geld doen en dat is ook fijne bijkomstigheid.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Het is alweer laat, lees steeds jullie berichtjes, heel fijn bedankt. :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door AadenAnke »

Ron als ik lees wat je schrijft “bewust geen vrienden” of “genoeg aan 1x per jaar de kinderen zien” dan krijg ik een onaangenaam gevoel. Inderdaad verhuizen naar de zon is niets voor mij. Ik wist het wel maar deze discussie heeft het mij nog eens bevestigd gewoon lekker in ons veel te grote huis met behoorlijk wat overwaarde blijven wonen en volgende week of de week daarop maar weer voor een week of 4/5 naar het zuiden op vakantie. Zo heeft ieder zijn eigen ideaal beeld en ben ik blij het mijne gevonden te hebben.

Gr Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door appellover »

Aad,ieder zijn meug,als je het naar je zin hebt niet veranderen,kun je ook geen spijt krijgen.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Marco Polo »

isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door isoplus »

Jelle wil op vakantie en gelijktijdig zoeken naar een mooi en goedkoop plekje om te wonen.
Wij kunnen hem daar slecht bij helpen, immers wat voor de één goedkoop is dat is voor de ander peperduur.
Op de meeste mooie en winterwarme plekken in Europa zijn de huizen niet goedkoop dus ook de huren niet laag.
In de deels verlaten dorpen in Spanje en Portugal wordt je druk met overleven zodra je minder mobiel wordt.
Bergje op bergje af op wegen zonder fietspaden om bij de dichtbij zijnde supermarkt te komen?
In de Zuid-Wedt kust van Portugal heb je nog wel een kans op een mooie plek in een redelijk bewoonde nederzetting.
De huizen zijn daar slecht gebouwd en in de winter kan het er dagenlang goed koud zijn met harde wind.
Mooi in Groningen blijven, in dit land waar ondanks alle gedoe de burgers nog aardig in de watten gelegd worden.
In de winter zoek je dan met je kleine campertje de zon op en kijkt op je gemak eens waar je zou willen blijven.
Zelf denk ik dat het tegenvalt omdat juist in dit land je alles bij de hand hebt.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Zijspan »

Wij zochten een huis en vonden dat in Portugal tegen de grens Spanje, hier geen industrie of snelwegen dus heerlijk rustig, wij kunnen goed met de Portugese buren op het dorp, en sinds kort nieuwe landgenoten hier in de straat.
Maar je moet dat willen doen, wij stopten 5 jaar vroeger met werken gewoon ontslag nemen en weg rijden, ons huis hier was toen al eindje op weg en we konden er leven.
Nu appen de collega’s dat ik gemist word? Wij gingen en we komen niet meer terug naar Nl.
Hier is het geen paradijs er is werk aan het huis en tuin, er is altijd wel wat.
Dus aan Jelle weet wat je wilt en maak keuze voor jullie en laat onze verhalen voor info langs komen, jullie moeten het zelf doen waar je heen gaat.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Wij betalen nu aan huur €418,- per maand, ook al zouden we €500,- per maand betalen dat is dat nog best te doen, gezien we met minder geld in Spanje kunnen rond komen.
Ha nee we zitten niet te wachten op gure dagen met harde koude wind in een slecht huis.
We hebben genoeg koude geleden, ik heb er niet zoveel problemen mee maar mijn maatje word tries van donkere koude dagen.
Heel heet kan ze ook niet zo goed tegen, dus mochten we in het zuiden van Spanje komen te wonen hebben we gelukkig nog een campertje waar mee we dan weer wat verkoeling kunnen opzoeken, en dat zal steeds wat beter worden, gezien je ook aan warmte gaat wennen, dan is waarschijnlijk 30 graden in een droog gebied al lekker aangenaam voor haar, ik kan me aardig vinden in verschillende temperaturen.

Er is ook aangehaald dat we misschien niet zo kapitaal krachtig zijn haha dat klopt, door heel goed op te letten waar we het geld aan uitgeven kunnen we er aardig mee rond komen.
We zijn al wat jaren aan het ontspullen om weg te gaan, hebben net genoeg over om goed te leven, alles is brandschoon, netjes opgeruimd in de paar kastjes en laden die we nog hebben.

Koude ha daar kan je je tegen kleden dus dat doen we ook al veel jaren in huis, aan energie verbruik zitten we nog niet op €25,- per maand we laten wel €75,- per maand over maken dan krijgen we mooi jaarlijks een aardig bedrag terug, we hebben ook haast geen stroom gebruikers, een platte Tv, stereo, laptop, stofzuiger, wasmachine een keer in de week aan, fijn goed was mijn vrouw op de hand en droog het met de centrifuge, strijken hoef niet want we kopen al jaren kleding die niet kreukt en was goed halen we niet te droog uit de toestellen, dus redelijk kreuk vrij, hoeft niet gestreken te worden.

En vriezer en koelkast ben je ook niet echt nodig.
We hebben de winkels om de hoek, die koelen wel wat nodig is, en nog geen vijf minuten dan hebben we het in huis.
We mogen ons wel graag wassen en zijn dat vroegen al gewend dat bij de kraan te doen, dat scheelt ook heel wat doeswater wat maar door blijft stromen, niet nodig.

Vlees en zuivel hoeft ook niet echt dus dat eten we niet vaak, vers fruit en groenten, ook lekker en kan gezond zijn.

Dus we kunnen met wat we nu hebben aan AOW kunnen we ons heel goed redden, en zoals jullie schrijven kan je in Spanje nog meer met je centjes doen.
Hoe goed is de medische zorg, artsen, ziekenhuizen, of als het nodig is zorg voor ouderen, ik heb wel eens gelezen dat het zelf in Spanje beter is dan in NL waar ook nog eens op ouderen word gezuinigd dat merken we behoorlijk dus daar hoeven we niet over de discussiëren. :wink: daar gaan we trouwens ook niet op in we houden het graag fijn en gezellig waar in het forum ook voorbeeldig in is.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust, als het wat meer privé is ook onze PB staat open voor opbouwende meningen.

Nogmaals heel fijn dat jullie mee denken, en deze topic mooi en leerzaam houden voor bezoekers en leden, top van jullie.
Wat is schrijf is altijd opbouwend en goed bedoeld.

Wij komen uit gezinnen die prijzenswaardig zijn hoe ze de eindjes altijd maar weer aan elkaar wisten te knopen, daar hebben we veel respect voor, overlevers, ha ja, zeker we kunnen er wat van.
Ervaringsdeskundigen ja op een heel breed gebied, wat van het leven maken is onze speciality.
Geneeskunde ja we redden ons aardig, veel dingen komen we zelf wel uit, zelf waar de zorg in gebreken is, daar komen we vaak zelf wel met een oplossing, handig reken maar.
Vroeger wisten onze voorouders zich ook heel goed te redden om nog gezonder en sterker te worden, kruiden en wilde groenten daar wisten ze veel mee te doen en voorkomen van ziekten, de voeding was ook veel beter als nu, veredeling van gewassen heeft er niet toe bij gedragen dat we gezonder en sterk zijn geworden, en de landbouwgrond is verarmd en uitgeput bovendien, en leiden we allemaal aan gebrekziekten, virussen hebben steeds meer een makkie aan ons niet als andere ziekten een aandoeningen, de farmacie en andere bedrijven varen er wel bij, zieke mensen leveren veel geld op, wij doen ons best gezond en sterk te blijven, daarom vind ik het ook mooi ergens te wonen waar nog kruiden en dergelijk in de omgeving groeit, bovendien is het mooi en waardevol voor de mens.

Ik ben op een dorp op gegroeid buren zorgen nog voor elkaar brachten eten om elkaar te verwennen, hielpen waar nodig was, gezellig en fijn dat is iets wat we graag weer willen mee maken, ook al zouden we een hele grote stap moeten maken naar de andere kant van de wereld, eerst maar even in Europe proberen.

Velen op het forum weten zich goed te redden in hun camper wat zelfs hun woning is, of geweest, ze kunnen over veel dingen mee praten, alle respect hoe ze zich weten te redden, wat een levens ervaring, prachtig het zou net wat voor ons zijn, een grotere camper met alle benodigdheden gereedschappen, om op plekken mensen te helpen met reparaties en dergelijk, wat ik in mijn leven al heb gemaakt en gerepareerd, met veel dingen

Zo dat was wat achtergrond info, dan hoeft er ook niet meer gegist te worden. 8-) :wink: dat geeft duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door Jelle op do 16 sep 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Lambiek »

Ben jij met het zelfde ;
bijzondere verhalen.
jaren geleden ook actief geweest op het
Weetjewel.nl forum
Volkswagen bussen

????

Het komt me allemaal wel heel bekend voor.
.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Atoz »

Beroepsreiziger schreef:
do 16 sep 2021, 0:43
Atoz, en daarmee vind ik heel je posting geen aanvulling, maar alleen wat zeggen om wat te zeggen. :hug:
Nou sta mij dan toe om het gewoon te schrijven wat ik van JOUW opmerking hierboven vind en vond en zal blijven vinden:
Zelden zie ik hier iemand zulke degoutante opmerkingen maken op iemands levensstijl of wijze.
Misschien is dat voor jou duidelijker.
Hopelijk heb jij alles beter in orde en heb je nog het geluk dat het in orde zal blijven.
Want ik, ja ik kan jou vertellen dat het plots anders kan wezen. Tegen beter weten in!

Verder was ik vroeger wie ik was en ben ik vandaag wie ik wil zijn.
Laatst gewijzigd door Atoz op do 16 sep 2021, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

Lambiek schreef:
do 16 sep 2021, 14:52
Ben jij met het zelfde ;
bijzondere verhalen.
jaren geleden ook actief geweest op het
Weetjewel.nl forum
Volkswagen bussen

????

Het komt me allemaal wel heel bekend voor.
Wij zijn vast niet zo uniek, veel mensen kunnen met de zelfde verhalen komen.
Heb jij ook ook ervaren wat betreft de vraag over Spanje of Portugal, tips zijn welkom. :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie