Wielblokken voor singles (of dummies)
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Aloys. Dat achteruit oprijden heeft als voordeel dat de handrem dan beter houdt ivm op cq aflopende remschoenen. Op redelijk vlakke ondergrond doe ik het altijd, ook omdat hij voor standaard wat lager staat dan achter. Bij echt hellend terrein kun je inderdaad beter jou systeem toepassen.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Maar met de blokken achter de wielen kan je beter zien hoever je bent.
Groet, Ron Greven
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Ik rij altijd achteruit op de blokken, en het is niet altijd nodig bij ons om blokken te gebruiken.
Het waterpas op tafel en kijken of het nodig is, dan blokken achter de wielen voor of achter net waar we omhoog willen.
En ik heb er ook een stevige plaat onder gemaakt, dan zakken de blokken niet weg in het zachte veld.
Het voordeel van de dikke plaat is dat er weer een verhoging bij is gekomen.
Het Achteruit rijden is een kleine versnelling kleiner dan de eerste versnelling, dus gaat het op de blokken rijden eenvoudiger.
Het waterpas op tafel en kijken of het nodig is, dan blokken achter de wielen voor of achter net waar we omhoog willen.
En ik heb er ook een stevige plaat onder gemaakt, dan zakken de blokken niet weg in het zachte veld.
Het voordeel van de dikke plaat is dat er weer een verhoging bij is gekomen.
Het Achteruit rijden is een kleine versnelling kleiner dan de eerste versnelling, dus gaat het op de blokken rijden eenvoudiger.
Laatst gewijzigd door Zijspan op ma 06 sep 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Heb vaak gebruik gemaakt van de benoemde blokken.
Na verloop van tijd weet je best goed in te schatten tot hoever je gaat.
Gr.Toon .
Na verloop van tijd weet je best goed in te schatten tot hoever je gaat.
Gr.Toon .
Laatst gewijzigd door metatoon op ma 06 sep 2021, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Onder de milenco blokken heb ik een rubber (van transportband) gemaakt die aan de voorkant 10 cm uitsteekt. Ook op glad wegdek glijden ze dan nooit meer weg omdat het wiel al op het rubber staat.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
TEC.
Goed bekeken
Gr. Toon.
Goed bekeken
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
De instructie die mee kwam met onze Milenco's gaf aan de blokken aan de voorkant te plaatsen.
Die handleiding was superkort, twee plaatjes: wiel+blok ervoor -> groen vinkje, wiel+blok erachter -> rood kruis.
Eén reden die ik kan bedenken is dat bij te woest wegrijden de blokken achteruit gelanceerd kunnen worden?
Frank
Die handleiding was superkort, twee plaatjes: wiel+blok ervoor -> groen vinkje, wiel+blok erachter -> rood kruis.
Eén reden die ik kan bedenken is dat bij te woest wegrijden de blokken achteruit gelanceerd kunnen worden?
Frank
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Ik moet dat ook altijd alleen doen, en dat lukt prima.
De meeste suggesties zijn al gegeven.
Ik heb dezelfde blokken als Aloys aangeeft.
Daaronder een plaatje watervast multiplex geschroefd (onder zitten ronde kokertjes waar de schroeven prima in gaan, even uit mikken), die aan de lage kant 10cm uitsteekt, om te voorkomen dat ze wegschieten.
De multiplex plaatjes voorkomen dat het blok in wat slapper grond wegzakt. En ze worden minder smerig.
Ik rij er doorgaans vooruit op.
Ben je eenmaal op de blokken gereden, en was het niet ver genoeg, dan is corrigeren lastig.
Daarom rij ik altijd tot bovenop het blok, en laat de camper dan evt wat terug zakken.
Paul
De meeste suggesties zijn al gegeven.
Ik heb dezelfde blokken als Aloys aangeeft.
Daaronder een plaatje watervast multiplex geschroefd (onder zitten ronde kokertjes waar de schroeven prima in gaan, even uit mikken), die aan de lage kant 10cm uitsteekt, om te voorkomen dat ze wegschieten.
De multiplex plaatjes voorkomen dat het blok in wat slapper grond wegzakt. En ze worden minder smerig.
Ik rij er doorgaans vooruit op.
Ben je eenmaal op de blokken gereden, en was het niet ver genoeg, dan is corrigeren lastig.
Daarom rij ik altijd tot bovenop het blok, en laat de camper dan evt wat terug zakken.
Paul
- hurktoilet
- Berichten: 8258
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Ik heb mezelf het volgende aangewend: als ik vooruit weg moet rijden, gaan de keggen voor de wielen. Als ik achteruit weg moet, gaan ze achter de wielen. Kan ik ze tenminste niet vergeten
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Als je vooruit weg moet rijden, en de keggen liggen achter de voorwielen..
Knappe jongen als je die met de achterwielen mist...
Ik loop altijd een rondje buitenlangs en buitenlangs
Buiten gaat altijd goed.
Binnen niet. #bordenommijnoren
Paul
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
FrankdB schreef: ↑ma 06 sep 2021, 12:55De instructie die mee kwam met onze Milenco's gaf aan de blokken aan de voorkant te plaatsen.
Die handleiding was superkort, twee plaatjes: wiel+blok ervoor -> groen vinkje, wiel+blok erachter -> rood kruis.
Eén reden die ik kan bedenken is dat bij te woest wegrijden de blokken achteruit gelanceerd kunnen worden?
Frank
Meestal volstaat het om op de rem te trappen, de handrem los te laten en de koppeling in te de trappen en de rem iets los te laten.
Dan rolt hij van de blokken en heb ik de buren niet gestoord en geen druppel diesel verspilt.
Woest wegrijden? Wat voor lomperik ben je dan?
Ik zie al veel te vaak woest er op rijden, terwijl dat ook een subtiele actie moet zijn. Rustig en met beleid.
Maar nee, met 3000 toeren of meer en een schreeuwende partner er naast er op en aan de andere kant er weer af.
Nog maar een paar keer proberen, dus.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- hurktoilet
- Berichten: 8258
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
@Paulbng: die vlieger gaat alleen op als je rechtuit wegrijdt...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Of een hele korte wielbasis
https://autobahn.eu/artikel/7560/wtf-au ... gas-monkey
https://autobahn.eu/artikel/7560/wtf-au ... gas-monkey
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Wielblokken voor singles (of dummies)
Wel lekker korte draaicirkel.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.