F1 Max

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: F1 Max



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:
Mee eens.
Zoals hij Hamilton van zich af hield, klasse.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: F1 Max



Bericht door dieseltje+ »

Een knots gekke race is goed voor genoeg gesprekstof aan de koffie tafel :wink:
Drop maar eens wat meningen over de race van gister al dan wel of niet met oranje bril.
Persoonlijk....niet alle actie's van Max verdienen de schoonheidsprijs :-B Staat tegenover....de strijd is heet, hoort er ook een beetje bij. De wedstrijd is op de baan, jammer dat dit deels buiten de baan word uitgevochten o.a. d.m.v van data. Aan de hand van remdruk 10 sec straf krijgen :crazy: Ookal is het zonder gevolgen voor de stand. Ben geen fan van Hamilton, wel respect. Max had een gelukje met de eerste rode vlag en zo de banden te wisselen. Jammer van de herstart, maakte het bij de 2de herstart weer goed :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: F1 Max



Bericht door KTManiac »

Inderdaad, een knettergekke race. Eentje de de boeken in gaat, en bepaald niet alleen door alles op de baan.
Niet alles wat Max deed was helemaal netjes (hij slingerde wel degelijk wat) maar ik denk niet dat Lewis er veel nettere spelletjes op na hield of het in dezelfde situaties anders zou doen. Zou me nog niet eens verbazen als die aanrijding niet helemaal per ongeluk was. Je bent met een kapotte voorvleugel eerder terug in de pits dan met een lekke linker achterband.... :angel:
Het hele circus en de chaos van 'protesten' over en weer geven me achteraf toch een wat bittere nasmaak.
Was ik net na de race nog enthousiaster over wat er op de baan gebeurde, na alles effe te laten bezinken vrees ik dat de F1 langzamerhand weer wat de verkeerde kant op gaat door het soms teveel afstraffen van 'hard racen'. (Vergelijk het met MotoGP, daar wordt het vrijwel geheel op de baan uitgevochten tenzij het echt te gek wordt)
Dat laatste, 'hard racen', is wel hetgene waardoor ik een aantal jaar geleden de F1 weer ben gaan volgen. (Ow ja, Max speelde hierin behoorlijk mee, maar die was dan ook degene die dat weer terug bracht.)

Was gisteren de druk al enorm, die zal volgende week nog minimaal dubbel zo groot zijn.
Ik hoop van harte dat het niet in al te vuile spelletjes gaat resulteren en dat de FIA die 2 gewoon keihard laat racen.
Laat ze het maar voor 100% op de baan uitvechten, en als 't nodig is een paar meter er naast.

Met m'n oranje bril op zeg ik "Max wereldkampioen" maar ik zou er m'n geld niet op durven zetten...... en eerlijk gezegd nog niet eens een beetje.
Maar goed, de ingredienten voor vuurwerk komend weekend zijn er. :D
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: F1 Max



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: F1 Max



Bericht door KTManiac »

Een dingetje nog:
Als Max volgende week wereldkampioen wordt door een crash te forceren waarbij beiden uitgeschakeld worden ga ik hier geen feestje vieren....
Ik gok (en hoop) eigenlijk dat 'ie dat zelf ook niet wil en zich daar ook niet tot gaat verlagen.

Hoop op een keiharde, maar faire race. :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: F1 Max



Bericht door AadenAnke »

Zou mij niet verbazen als een teamgenoot van Max of Lewis een duwtje uitdeelt hier of daar :oops:

Gr Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: F1 Max



Bericht door Jan en Simonne »

Het zou nog gekker kunnen: volgens de reglementen kan een race alleen doorgang vinden als er minstens 18 auto's aan de start staan.
Als RBR alle 4 auto's wegens problemen uit de strijd zou halen, gaat de race niet door en heeft Max de wereldtitel.
Dit hoorde ik van een bevriend forumlid...
Ik zie RBR er gelukkig niet voor aan, maar dit geeft toch wel weer, hoe vreemd de regels in elkaar zitten.

We hopen op een goede race volgende week, wat zal dat spannend worden!
Geen idee, wie er gaat winnen...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: F1 Max



Bericht door dieseltje+ »

AadenAnke schreef:
ma 06 dec 2021, 12:42
Zou mij niet verbazen als een teamgenoot van Max of Lewis een duwtje uitdeelt hier of daar :oops:

Gr Aad
Zou alleen lukken als ze in de buurt van Max en Lewis zijn. Dat is nog maar de vraag :wink:
Bottas is wel klaar bij en met Mercedes :-B Perez heeft meer dan zijn handen vol aan zichzelf de laatste wedstrijden. Dan zet ik mijn geld op Alonso :wink:
Het is te hopen wie het ook word op eigen kracht en kwaliteit doet.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: F1 Max



Bericht door Lambiek »

Jammer dat Max het altijd alleen moet doen , geen perez teammaat in de buurt die hem steunt.

Lewis, heeft meestal die natte krant in de buurt , Bottas.
Die als een gekochte slaaf .....zelfs poepgaatje van Hamilton zou afvegen met een nat doekje.

En, mercedes motor is te snel.
+
Lewis, altijd extreem veel geluk .

Deze combinatie is voor Max niet te doen ,helaas

Wel mooie sensatie
.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: F1 Max



Bericht door Will »

Het hele circus heeft toch niets meer met racen te maken het heeft toch alles te maken met geld en vriendjespolitiek.
Als ze elkaar toucheren krijg je strafpunten als je inhaalt in het heets van de strijd krijg je strafpunten.
Max wordt geen kampioen gewoon omdat het niet mag van Mercedes slecht voor het imago en halen alles uit de kast omdat tegen te houden.
Dat hele protesten gedoe verpest de F1 en stinkt aan alle kanten.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: F1 Max



Bericht door metatoon »

Geef het volk brood en spelen ,daar heeft het meer van.
Doden daarbij zijn geoorloofd.
IMG_1177.JPG
IMG_1177.JPG (44.8 KiB) 212 keer bekeken
Gr. Toon.
Laatst gewijzigd door metatoon op ma 06 dec 2021, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: F1 Max



Bericht door iSonic »

Pfffjj al die oranje brillen. Verstappen maakte gewoon fouten. Buiten de baan Inhalen mag gewoon niet en hij doet het tot twee keer toe. Zeuren dat Hamilton hem naar buiten dreef kan niet want dat deed ie de vorige race zelf ook en toen was het prima. En die uitrem actie... Tsja 2.5g vertraging krijg je niet door van het gas te gaan.

Mijn conclusie is dat Verstappen het gewoon niet goed doet onder druk. Heeft hij ook nog nooit mee gemaakt. Altijd was er wel een excuus. De redbull was niet snel genoeg, de Mercedes was te snel. En nu heeft hij de auto en komt het erop aan en maakt hij fouten. Daarnaast kan hij alleen nog maar in de spiegel kijken voor excuses. En dat is moeilijk.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: F1 Max



Bericht door Will »

Dat Red Bull niet snel genoeg is dat klopt maar hoe komt het dat Mercedes nu in eens stukken sneller is.?
Temparement heeft Max meekregen van zijn vader en daar is niets mis mee het zijn toch geen watjes.
Het is wel autorace in al zijn facetten en daar hoort inhalen bij als het even kan nu is het zo dat de snelste auto (geld) wint en niet de sluwste.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: F1 Max



Bericht door iSonic »

Ik zeg helemaal niet dat de redbull niet snel genoeg is. Die is juist wel snel genoeg. Dit was een hoge snelheids circuit. Normaal gesproken terrein voor Mercedes. De snelheid was het probleem niet.
Plaats reactie