Hosting wordt te duur: tips?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Bluesart »

Ik ben al jaren bij doteasy.com (Canada) Daar was in het begin de hosting gratis als je de domeinnaam bij hun had. Zo heb ik het heel lang gedaan. Kost geen drol. Later werd er een beperking gelegd bij de gratis hosting voor de data die wordt gegenereerd qua bezoek/downloaden. Toen ging ik de foto's elders onderbrengen, want die verbruiken veel meer als platte tekst. Later weer moest voor de hosting betaald worden en gebruik ik nu de privehosting van onze internetprovider en heb ik gekoppeld aan de domeinnaam heb bij doteasy. Ik heb dus hele goede ervaring met Doteasy. Niks opdringerigs voor duurdere abonnementen en geen probleem gehad om de hostings op te zeggen en onze domeinnaam te koppelen aan de hosting van onze eigen internetprovider.

Als je meer wilt weten laat maar horen.

Gras Ineke
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Bluesart »

Ik had een lange tijd mijn foto's bij mijnalbum.nl ,maar dat is ook heel commercieel geworden. Daarom, met ook de veranderingen bij Google map had ik er geen lol
meer in om onze website bij te houden.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Aloys »

Al heel veel tips, waarvoor dank! :D
Nu moet ik ze eens goed gaan vergelijken, ook nog een klus.

Maar ik ben al blij met de vele reacties!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Atoz »

Nu ben ik al eeuwenlang trouwe one.com klant, maar ik heb hetzelfde gevoel als ik hun rekening krijg.
Voor een hobby webstekje zijn ze gewoon duur geworden.

Anderzijds ben ik er zooooo tevreden van dat goedkoper misschien niet beter gaat worden en daar ben ik dus bang voor
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door rvpost »

versio.nl,
kan je ook kiezen om je eigen centos op te zetten met de nodige websitrs
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Aloys »

Ik heb wat domeinnamen bij Versio. Ze begonnen heel goedkoop maar na een paar jaar werden ze een stuk duurder.
Daar heb ik al wat namen opgezegd! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door stobbie »

Ik weet niet hoe ver je kennis rijkt, maar als je zonder support kan, en de server zelf kan inrichten is dit een prima oplossing:
https://contabo.com/en/vps/vps-m-ssd/?i ... 400-gb-ssd

Als een ssd schijf snel genoeg voor je is, en dat lijkt me wel voor foto's, dan heb je 400Gb voor 11 euro per maand.

Omdat je alles in eigen beheer hebt moet je dus helemaal zelf weten hoeveel websites je er op host. Maar er zal niemand zijn die je helpt met onderhoud, updates en dns beheer en dergelijke.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Aloys »

Nee, en dat is voor mij wel een nadeel...

Maar we gaan eerst met de camper weg, de komende weken.
Wanneer ik terug ben ga ik het op mijn gemak verder uitzoeken, voorlopig heb ik weer (vooruit)betaald voor een jaar. Ik kan elk moment opzeggen, maar krijg geen geld terug. Dus ik heb nog even de tijd!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door Atoz »

Ik heb het ooit zo zelf gedaan en wees gerust dat elk nadeel ook hier een voordeel is want loopt het fout dan....
Dus betaal ik nu wat meer en slaap zachter.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door TestCase »

Zelf doen was ook mijn ding totdat mijn Exchange Server thuis vast liep omdat de store bijna vol was en ik op vakantie was. Niet leuk, wat een gedoe dan.
Dus nu niet meer! Ben het hosten thuis allemaal langzaam aan het afbouwen. Ook zelf beheren stap ik helemaal vanaf.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door veetee »

Ach ja, uit de hand gelopen hobbies... zo had ik lang geleden 7 servers thuis op de hobbykamer draaien, toen bedacht ik me eens wat dat allemaal aan geld, electriciteit en tijd om te onderhouden kostte, toen heb ik de boel maar uitbesteed aan een hostingbedrijf... :lol:
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Hosting wordt te duur: tips?



Bericht door erichendri »

Kijk eens bij deheeg.nl.
Daar zit ik ook en weinig problemen.
Ze bieden diverse pakketten aan.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Plaats reactie