Camperplaats etiquette

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Wat zou in jouw ogen een camperaar kunnen doen als hij naast jou op de camperplek komt staan?

Niets.
23
13%
Groeten.
129
72%
Zich voorstellen en vertellen waar hij/zij vandaan komt.
9
5%
Gesprek beginnen.
13
7%
Je uitnodigen voor een drankje.
3
2%
Zijn/haar levensverhaal vertellen.
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 180

MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Camperplaats etiquette



Bericht door MarcoG »

Ik zie hier veel topics over kleine ergernissen op camperplaatsen.
Spreek je je buurman wel of niet aan, waar praat je dan over.

Ik ben dit jaar voor het eerst met mijn camper weg geweest en ik vond dat ook wel lastig.
Je gaat toch ook op vakantie om andere mensen te ontmoeten en waar kan dat beter dan de plek waar je geruime tijd stil staat.
Toch gun je die mensen ook hun privacy en ruimte.
Het onderwerp zal al snel een standaard praatje worden omdat je met een wildvreemde niet direct een heel verhaal begint over je werk of je leven ?
Taal zou natuurlijk een barrière kunnen zijn maar goed we gaan er even vanuit dat je met de ander kunt communiceren.

Er zijn verschillende topics met hele verhalen waarvan ik er al een aantal gelezen heb maar ik wil het eens anders doen en een poll aanmaken om te kijken wat jullie voorkeuren zijn.

Zie de poll dus vanuit het oogpunt dat je al op een camperplaats staat en er iemand naast je komt staan.
Je mag meerdere antwoorden invullen.
Laatst gewijzigd door MarcoG op zo 29 aug 2021, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door seth_space »

Nadat ze zich voorgesteld hebben bij het beginnen van een gesprek een drankje erbij en dan het levensverhaal.
Die keuze kan ik niet maken.. :mrgreen:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Stieneke en Donald »

Ik mis een vink mogelijkheid voor vriendelijk begroeten. Daar begint toch alles mee op een CP/camping?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door jheeck »

Inderdaad, ja. Niets is wel heel weinig dus die heb ik maar geïnterpreteerd als 'alleen groeten'. ;-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Peter+Annie »

IK heb "niets"aangevinkt ,daar kun je alle kanten mee op;
Gewoon goeiendag zeggen ,das alles
Als er van beide zijden behoeft is aan een diepgaander gesprek ,waarover dan ook ,komt dat vanzelf wel.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door FrankdB »

Het gebruik van het woord ‘moeten’ in de vraagstelling maakt de keuze makkelijk.

Het lijkt mij de hel op aarde als op iedere camping/camperplaats, bij iedere aankomst, iedere buur bij elke andere buur zich moet voorstellen, een drankje moet aanbieden, een gesprek moet beginnen, of een levensverhaal moet vertellen.

Frank
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Sandor Gora »

Heb "niets" gekozen, voor ons is een begroeting voldoende. Meer hangt er erg vanaf of de mensen ons aanstaan.
En eventueel probleempjes helpen oplossen vind ik vanzelfsprekend.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door dieseltje+ »

Je gaat toch ook op vakantie om andere mensen te ontmoeten
Die staat hier helemaal onderaan het rijtje.
Heb sowieso altijd moeite met het woord "moeten" Daarvoor gaan wij dus wel "ook" op vakantie. We "moeten" niks.
Verwachten dat ook niet van een ander. Groeten altijd wel (als we buren hebben) vloeit daar een gesprekje uit, helemaal prima. Zo niet, ook prima.
Dus antwoord: Niets.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 29 aug 2021, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door ekruijsse »

Zucht...... :crazy: vermoeiend volkje die camperaars
Eugene
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door PaulBng »

"moeten" vervangen door "kunnen"?

Paul

MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door MarcoG »

Dank jullie voor de feedback.
Ik heb moeten veranderd in kunnen en de optie groeten toegevoegd.
Je kunt je stem aanpassen als je dat zou willen.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Aagje »

Groeten is toch het minste wat je kunt doen lijkt mij. Soms zie je mensen zo hun uiterste best doen om langs je te lopen en je vooral niet aan te kijken. Stel je voor zeg, dat je even moet groeten. ( is overigens niet alleen op camperplaatsen en campings)
Voor mij/ons is vakantie ook "even weg" zijn van allerlei sociale verplichtingen en daarom niet echt behoefte aan gezelschap. Zal het zelf niet opzoeken in ieder geval.
En dan soms raak je ineens wel in een leuk gesprek verzeild met een stikvreemde. Ook goed!
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door AadenAnke »

Zit ik hier in mijn T shirt met de tekst “Niks moet. Niksen mag” en lees ik dit en vraag me daarbij af hoe doe ik/wij dat eigenlijk? Bij aankomst zodra we uitstappen iets van goeiedag bon jour hallo of in welke taal dan ook met een vriendelijk knikje en de rest ja bij de een blijft het daarbij en bij de ander wordt het gewoon een praatje soms ff vragen waar is er een bakker/winkel of hoe gaat de betaling hier en soms is er een klik en zit je na 2 uur met elkaar aan de wijn of bier :cheers: gewoon net als overal eigenlijk een beleefd welkom en verder zien we wel waar er een klik is. Natuurlijk als je ziet dat iemand een probleempje heeft en je denkt daarbij te kunnen helpen doe je dat natuurlijk. Als er genoeg ruimte is gaan wij niet te dichtbij of te ver weg staan. Eigenlijk gewoon net als thuis vriendelijk en zeker niet opdringerig en als de ander meer zin heeft in het praatje dan wij geven we wat kortere antwoorden

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats etiquette



Bericht door Dafluc »

Ik krijg de kriebels van mensen die vinden uit te kunnen maken wat en hoe en waar een ander zich aan zou moeten houden. Die denken dat hun manier de enige manier is. En die manier op willen leggen aan de rest. Leven en laten leven. De ene keer met een knik, de andere keer met een praatje en soms met een wijntje. Kan allemaal, tot niets verplicht. Beetje rekening houden met elkaar en iedereen blij. Ik vul hem dus niet in.
Afbeelding
Plaats reactie