Uitslag op luifel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Jetje51
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 10:37
Locatie: Heksenberg

Uitslag op luifel



Bericht door Jetje51 »

Wij hebben n uitslag op de luifel sinds mei 2021 we hebben al van alles geprobeerd om het er van af te poetsen met eerst alles reiniger en toen dasty en zelfs verdund gloor het is dan wel Wat minder maar als we de luifel weer opruimen om dat we naar huis gaan en bij de volgende keer zit t er weer erger op en nu zelfs op meer plaatsen

Wij hebben de camper van 2012 hij was toen 4 jaar oud en de luifel zat er al op toen we de camper kochten

Heb er foto van maar krijg m niet geplaats
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Sandor Gora »

Waarschijnlijk, zoals dat heet: "het weer zit erin". Een schimmel van vocht, net als bij was die niet droog de kast in gaat.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Camper-T
Berichten: 1170
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Camper-T »

Dit is een vaker voorkomend iets met luifels aan de camper maar ook zonneschermen aan de woning. Vooral als de luifel langere tijd uit staat en daardoor langer vochtig blijft, of juist altijd het voorste deel wat als laatste om de rol in de cassette gaat en daardoor meer onderhevig is aan de buitenlucht.

Ik heb voor ons zonnescherm thuis bij toeval ontdekt dat HG Schimmel-, Vocht- en Weerplekkenreiniger erg goed werkt zonder het scherm aan te tasten in kleur. Want er zit bleekmiddel in. Eens in het jaar spuit ik het scherm iets nat en spuit dan de verweerde plekken goed in. Wat er overblijft in de spray verdeel ik over de rest van het scherm. Afspoelen met de hogedrukreiniger en milde spuitlans en het scherm ziet er weer goed uit.

Bij twijfel of het bleekmiddel in de spray kwaad kan kun je een klein hoekje uit het zich behandelen, even in laten trekken, uitspoelen en kijken of er verkleuringen zijn. De meeste schermen zijn kleurvast dus geen problemen.
Laatst gewijzigd door Camper-T op za 17 jul 2021, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Jetje51
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 10:37
Locatie: Heksenberg

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Jetje51 »

Dank voor jullie recatie ik zal i gaan kopen hg schimmel

Maar ik vraag me af waarom is t nu pas nooit last gehad dat t hu na 9 jaar vind wel raar
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Uitslag op luifel



Bericht door EasyBee »

Waarschijnlijk een keer opgerold toen die niet (helemaal) droog was. Of dat nou de ochtendcondensatie was na een mistige/regenachtige nacht of in de loop van de dag na een regenbui, maakt niet uit. Opgerold en een tijd (paar weken/maanden) niet uitgerold doet het hem al. Dat vocht kan nergens heen en zorgt voor de schimmelbasis.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Camper-T
Berichten: 1170
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Camper-T »

Jetje51 schreef:
za 17 jul 2021, 12:13
Dank voor jullie recatie ik zal i gaan kopen hg schimmel

Maar ik vraag me af waarom is t nu pas nooit last gehad dat t hu na 9 jaar vind wel raar
Let op, HG Schimmel spray bestaat ook, je moet echt HG Schimmel-, Vocht- en Weerplekkenreiniger hebben.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Adfur »

Zowel HG schimmel spray als HG Schimmel-, Vocht- en Weerplekkenreiniger is gewoon bleekwater (Natriumhypovhloriet oplossing), maar dan stukken duurder dan de bleekwater van de supermarkt.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Jetje51
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 10:37
Locatie: Heksenberg

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Jetje51 »

oke dan hoef ik dat niet te kopen ik heb al met bleek water gedaan en t is er nog
Zal nu met meer bleekwater proberen bedankt allemaal voor de uitleg
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 18 jul 2021, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Camper-T
Berichten: 1170
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Camper-T »

Adfur schreef:
za 17 jul 2021, 18:41
Zowel HG schimmel spray als HG Schimmel-, Vocht- en Weerplekkenreiniger is gewoon bleekwater (Natriumhypovhloriet oplossing), maar dan stukken duurder dan de bleekwater van de supermarkt.
Natriumhypochloriet in 50g/L wordt ook wel chloorbleekwater genoemd. In bleekwater zit inderdaad ook de chemische stof natriumhypochloriet. Deze stof zorgt voor de blekende en reinigende werking van bleek.
Gek genoeg heb ik ons scherm ook wel eens met bleekwater behandeld maar dit werkte toch minder dan HG Schimmel-, vocht-, en weerplekkenreiniger. Misschien is het de dunnere substantie van HG wat beter vloeit, of mogelijk een hogere concentratie Natriumhypochloriet.
@Jetje51: je kunt overwegen om toch de fles HG te kopen en na insprayen langer te wachten voor het intrekken, voor je spoelt met de Kärcher.
Anders het zelfde proberen met bleek van de Action en kijken of je voor een paar centen misschien net zo’n resultaat behaald. Best mogelijk…
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Uitslag op luifel



Bericht door EasyBee »

Nou weet ik dat luifel doek best sterk is, maar : "voor je spoelt met de Kärcher." moet je toch echt met beleid en de nodig afstand doen.
Anders is je vlekkenprobleem spontaan en definitief verdwenen.
Een aantal keren mijn camper bij zo'n camperwash laten doen en daar maken ze op een gegeven moment ook gebruik van dat soort hoge druk spul.
Liet dan ook de luifel doen. Maar die mensen houden ook de nodige afstand tussen spuitmond en oppervlak.
Als je de algen van je betontegels en houten vlonders kunt spuiten (niet doen trouwens, komt 2 x zo erg terug omdat het spul poreus wordt) blaas je ook luifeldoek wel kapot.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6296
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Bas vd laar »

Doek is van PVC
Dit krijg je schoon met Dasty ( zwarte fles ) en melaminesponzen.
Die melaminesponzen zijn echt nodig, anders lukt het niet. Hiermee is het een makkie.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Aloys »

@Bas: Jetje51 heeft jouw bericht gemeld als spam, met de mededeling:
Dank voor de tip na echt alles geprobeerd te hebben

de luifel is schoon we hebben t vorige week dinsdag thuis gedaan en we zijn vorige week donderdag met camper vertrokken naar camping den diesdonk we waren best benieuwd of ie nog schoon was
Ja hij is schoon we zijn van gister weer thuis en nu wachten tot we weer gaan of ie schoon blijft
Jetje51, wil je antwoorden op een bericht klik dan op de knop "Plaats reactie" (linksonder) en niet op het uitroepteken. Het uitroepteken is bedoeld om de moderator(s) te waarschuwen!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jetje51
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 10:37
Locatie: Heksenberg

Re: Uitslag op luifel



Bericht door Jetje51 »

Sorry verkeerd gedaan per ongeluk
Plaats reactie