Wateroverlast in Limburg

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door zwaailicht »

+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door MonRoe »

in de noodverordening van de meeste gemeenten staat dat je als bewoner er mag zijn.

wij zijn gisteravond ook nog even gaan kijken bij ons in het dorp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door Jan en Simonne »

janmetdoka schreef:
za 17 jul 2021, 6:46
Ik vind het toch wel apart:

Wanneer ik, als inwoner van de streek, bij de Maas, "de situatie met eigen ogen wil zien", dan ben ik een ramptoerist en riskeer een boete.
Komt er een verwend nest uit Den Haag precies datzelfde doen, dan vindt men het geweldig, toont dat betrokkenheid en komt het in de krant.

Groot verschil: Ik sta daar alleen, op afstand te kijken en hou niemand van zijn werk. Om dat Haagse gajes zwermen de lokale dikkoppen en moeten er ook mensen met werkelijk verstand van zake er uitleg bij geven. En nou net die laatsten hebben nu echt wel iets beters te doen... :bang:
+1

Hoe zag het er uit Monique?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door MonRoe »

indrukwekkend. ze hebben waterkeringen geplaatst van ong een meter hoog. daar stond het water al tegenaan. vrachtwagens met bigbags met zand stonden klaar om tegen die schotten aan te zetten ter versteviging. verwachting is dat het waarschijnlijk toch over de schotten heen gaat komen.
Het sterren restaurant Brienen was al onder gelopen, de pompen stonden het water weer terug de maas in te pompen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door hurktoilet »

janmetdoka schreef:
za 17 jul 2021, 6:46
Ik vind het toch wel apart:

Wanneer ik, als inwoner van de streek, bij de Maas, "de situatie met eigen ogen wil zien", dan ben ik een ramptoerist en riskeer een boete.
Komt er een verwend nest uit Den Haag precies datzelfde doen, dan vindt men het geweldig, toont dat betrokkenheid en komt het in de krant.

Groot verschil: Ik sta daar alleen, op afstand te kijken en hou niemand van zijn werk. Om dat Haagse gajes zwermen de lokale dikkoppen en moeten er ook mensen met werkelijk verstand van zake er uitleg bij geven. En nou net die laatsten hebben nu echt wel iets beters te doen... :bang:
Om precies die reden weigerde wijlen minister Ien Dales in 1995 naar het ondergelopen Limburg te komen. Het werd haar hoogst kwalijk genomen. Arrogant wijf, gebrek aan betrokkenheid, Den Haag neemt de regio niet serieus...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door iSonic »

janmetdoka schreef:
za 17 jul 2021, 6:46
Ik vind het toch wel apart:

Wanneer ik, als inwoner van de streek, bij de Maas, "de situatie met eigen ogen wil zien", dan ben ik een ramptoerist en riskeer een boete.
Komt er een verwend nest uit Den Haag precies datzelfde doen, dan vindt men het geweldig, toont dat betrokkenheid en komt het in de krant.

Groot verschil: Ik sta daar alleen, op afstand te kijken en hou niemand van zijn werk. Om dat Haagse gajes zwermen de lokale dikkoppen en moeten er ook mensen met werkelijk verstand van zake er uitleg bij geven. En nou net die laatsten hebben nu echt wel iets beters te doen... :bang:

Dat bobo's zo'n plek bezoeken snap ik ook niet. Ik zou daar persoonlijk niet op zitten te wachten. Er zijn denk ik wel mensen die het fijn vinden.

En ramp toerisme is niet zwart/wit. Als je in de streek woont en een kijkje gaat nemen vind ik wat anders dan uit Friesland naar Limburg rijden een hotel boeken om er te gaan kijken....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door Bob Diesel »

Net corona
Blijf thuis

Voor beide catastrofe,s het beste :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door Marco Polo »

In kreis Heinsberg is vannacht een dam in de Roer doorgebroken waardoor een paar honderd mensen snel hun huis uit moesten.
Volgens de lokale burgemeester ligt de vermoedelijke oorzaak in het dichtzetten van stuwen in de Roer in NL waardoor het water niet meer weg kon.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door Jan en Simonne »

Waar waterschap Limburg dan weer niets van begrijpt:
Waterschap Limburg: dichtzetten sluizen heeft geen invloed op dam Duitsland

Het Waterschap Limburg is verbaasd over de uitspraken van de burgemeester van het Duitse Wassenberg. Die zei gisteravond dat een damdoorbraak in de Roer ter hoogte van zijn stad te wijten is aan het dichtzetten van sluizen aan de Nederlandse kant van de grens. Zo'n 700 inwoners in de buurt zijn in veiligheid gebracht.

Volgens bestuurder Arnold Jansen kan het sluiten van de sluizen geen invloed hebben gehad op wat er bij Wassenberg is gebeurd. "De sluisdeuren in de binnenstad van Roermond zetten we bij hoogwater dicht om Maaswater te weren uit de binnenstad. Het water van de Roer wordt dan via de Hambeek naar de Maas geleid. Het is dus niet mogelijk dat er een verband is tussen het sluiten van de sluisdeuren en de breuk in de hoogwatermaatregel 15 kilometer verderop."
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wateroverlast in Limburg



Bericht door Marco Polo »

Gelukkig maar
Je zou er nog een internationale rel door krijgen ;-)
Maar in de hectiek en spanning van het moment is het waarschijnlijk niet altijd even genuanceerd en gefundeerd wat er wordt getwittert.
Heel begrijpelijk.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wateroverlast in Limburg



Bericht door Jan en Simonne »

Het lijkt me toch wel ingewikkeld internationaal.
Als ergens de sluizen of stuwen worden opengezet, krijgen wij hier al dat water.
Stroomopwaarts kunnen ze die hoeveelheden water niet aan, maar wij stroomafwaarts ook niet.
Lijkt me niet makkelijk te coördineren.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wateroverlast in Limburg



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij is daar in het verleden ook wel strijd over geweest met de Duitsers.
Dat wij van half Nederland een waterberging moeten maken en de Duitsers een stuk minder initiatieven namen - of nemen? - om tijdelijk water kwijt te raken.
Maat goed, nu regelt de natuur het zelf, als je de schrikbarende beelden ziet en verhalen uit Duitsland hoort.
Plaats reactie