Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
MichelKesin
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 jun 2021, 12:04

Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning



Bericht door MichelKesin »

Hallo allemaal. Aan de Sunshine Coast, QLD en een nieuw huis bouwen. Mogelijkheden voor zonne-energie bekijken. Ik ben op zoek naar een 6,6 kW/5 kW omvormersysteem.

Ik heb een paar vragen:

Is er een groot verschil in kwaliteit en efficiëntie tussen een premium omvormer (Fronius) versus een instapmodel omvormer (Solis)?
10.0.0.0.1 192.168.1.254

Is er een groot verschil in kwaliteit en efficiëntie tussen een premium zonnepaneel (LG) versus een instapmodel zonnepaneel (astronergie)?

Mijn bouwer biedt momenteel een deal aan waarbij we het zonnestelsel gratis krijgen, maar het zonnebedrijf krijgt alle credits voor 5 jaar. Na 5 jaar is het systeem van mij - wat is het addertje?

Dank u!
Laatst gewijzigd door MichelKesin op ma 12 jul 2021, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning



Bericht door Bob Diesel »

Lijkt een vraag voor vereniging eigen huis :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning



Bericht door Aloys »

En het heeft niets met campers te maken, dus ik verplaats het naar Diversen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning



Bericht door TestCase »

M.b.t. tot gratis na 5 jaar overdragen dat kan niet zo simpel zijn. Na 5 jaar heeft de leverancier zijn kosten er niet uit, dat duurt minstens 7 à 8 jaar. Daarna nog iets verdienen? Dus hier zit een luchtje aan?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Advies gevraagd over zonne-energie voor nieuwbouw woning



Bericht door DucatoDolf »

Het zonnestelsel is voor iedereen gratis toch? :wink:

Geen verstand van verder, maar goed dat je alert bent. Als je iets gratis krijgt dan betaal je ergens anders teveel. Misschien is de opbrengst die het bedrijf de eerste 5 jaar maakt groter dan de winst op de materialen.

Stel ik ben de bouwer en koop die hele zooi in voor bijvoorbeeld €5000. Ik zet dit op de factuur aan jou voor €6000. Winst €1000. Maar als ik als bouwer 5jaar de winst uit electra overschot mag hebben en dat is €7000 dan is mijn winst €2000. Jou voordeel is alleen dat je investering dan €6000 lager is. Geld dat je misschien niet hebt liggen. En daarom nu wel de deal kan maken die je anders niet had kunnen maken. Ik zou gewoon ronduit aan de bouwer vragen hoeveel winst hij er op maakt.

Juist als je iets gratis lijkt te krijgen ben je vaak duur uit. Want voor niks gaat de zon op. Heb je de centen liggen zou ik goed uitzoeken hoe en wat want op de bank levert het niets op
Plaats reactie