Mercedes Sprinter importeren vanuit US

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jaap en Clarissa
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 11:22

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door Jaap en Clarissa »

Om jullie te informeren; dit is het antwoord van Mercedes Nederland:

"...
Ik verwijs naar uw bericht via e-mail aangaande de code Z44 op de offerte voor de aankoop van een voor de Amerikaanse markt geproduceerde Mercedes-Benz camper.

De code betekent helaas dat een dergelijk voertuig niet gehomologeerd kan worden voor inschrijving in Europa. Dit heeft te maken met verschil tussen wetgevingen op allerlei gebieden in Europa en de USA.

Bovendien zijn bijvoorbeeld ook de ingebouwde navigatie- en telefoonsystemen niet te gebruiken in Europa.
..."
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door Lambiek »

Geloof nou de eerdere berichten.

Het kan wel.

En auto wordt "gewoon" omgebouwd & aangepast voor de goedkeuring.

Zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden.

Maar met verhuis goed, ben je zeer voordelig uit.

Bij verkoop , flinke winst
.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door gjvonk »

Informeer eens bij een handelaar die gebruikte US auto's importeert hoe dat nou zit; er zijn er zat die Amerikaanse pick-ups importeren en er is een zeer levendige import vanuit de US van klassieke Amerikaanse auto's als Corvette, Mustang, Cobra , etc. Die komen toch echt op enig moment op NL kenteken. Een klassieke Mustang b.v. zelfs met behoud van het gecombineerde rode achterlicht systeem met geïntegreerde rem- en richtingaanwijzer.

Ik denk dat het voorbehoud van de MB importeur betrekking heeft op het niet verantwoordelijk willen zijn voor garantieclaims.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door Peter LMC »

Jaap en Clarissa schreef:
do 20 mei 2021, 20:15

Bovendien zijn bijvoorbeeld ook de ingebouwde navigatie- en telefoonsystemen niet te gebruiken in Europa.
..."
De navigatie werkt niet omdat er geen Europa kaart in zit en de telefoon werkt niet
omdat men daar met een andere band werkt.
En de teller is niet in Km maar in Mijl en zo nog wel meer dingetjes.
Maar minder belangrijk.
Destijds hiervoor zelf een Dualband telefoon aangeschaft en voor de Navi had ik er Openstreet Maps op geknutseld.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door tonic »

Zucht.................. wat worden er weer een hoop antwoorden gegeven door mensen die helemaal geen verstand hebben van verhuisgoed.
We praten hiet NIET over een normale import. Bij normale import uit de VS moet je OF een europeesetypegoedkeuring overleggen OF je krijgt een individuele typekeuring. Dan moet het voertuig voldoen aan de europese eisen en dan zou het dus kunnen voorkomen dat het voertuig omgebouwd moet worden of dat het voertuig niet toegelaten wordt.

MAAR
We praten hier over verhuisgoed! Die worden altijd toegelaten dus niks europesetypegoedkeuring of individuele typekeuring. Gewoon zo een kenteken!
Als er dingen niet zouden voldoen aan het voertuig dan komt er een uitzondering op het kentekenbewijs.
Dus ombouwen/aanpassen is niet nodig (behalve wat verlichting) dus doorsturen naar importbedrijven is in dit geval grote onzin.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door Lambiek »

Jaap en Clarissa schreef:Het us dan inderdaad verhuisgoed omdat we al een paar jaar in de US wonen. Voor onze andere (gewone) auto is er ook geen probleem maar bij de offerte van de bus lijkt Mercedes zelf bezwaar te maken om op termijn de bus mee te nemen.

Beetje tricky om een bus te kopen om hem vervolgens niet mee te mogen nemen naar Nederland.

Dank voor alle info tot nu toe. Ik ben benieuwd of de reden met financien (paralelle import) of met mileu eisen te maken heeft
Heb je de inmiddels moeite genomen om dit filmpje geheel te bekijken ????

Even eerst paar seconden reclame dan begint het.

Dan zijn jou twijfels weg.

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... its-bezit/
.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8601
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mercedes Sprinter importeren vanuit US



Bericht door seth_space »

Interessant ( volgens mij zit iedereen hier gewoon mee te denken, dus die wat arrogante opmerkingen kan men beter weg laten)

Als ik de RDW lees zijn de enige eisen waaraan een verhuisobject moet voldoen weergegeven in deze eisen:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... _Afdeling2

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... g-meenemen

Vooral APK achtige zaken rondom roest , geluid en veiligheid.
Soepel eigenlijk.

De nafta auto zal dus inderdaad waarschijnlijk door Mercedes EU niet in garantie genomen worden als die nog van toepassing zou zijn.
Weer wat geleerd, leuk zon forum.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie