Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door FrankdB »

Een Nederlandse minister gaat niet over wat andere landen accepteren als vaccinatiebewijs.

Zij/hij kan zich wel kunnen inzetten om GGDs te overtuigen of te verplichten vaccinaties in gele boekjes bij te schrijven. Uit eerdere bijdragen in deze draad lees ik dat dat niet zo eenvoudig ligt omdat GGDs zelfstandig zouden zijn. Ik weet daar het fijne niet van.

Me dunkt dat een minister dit via een wet zou kunnen afdwingen. Echter, ik kan verschillende redenen bedenken waarom een minister daar niet voor kiest (langdurig proces met onzekere uitkomst, de GGDs niet nog meer administratief willen belasten, het Europese initiatief niet willen ondergraven...).

Frank
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Hieruit blijkt maar weer de continue Europe’s verdeeldheid.
De Fransen hebben een eigen systeem wat voorbereid is om digitaal te gaan. De Duitsers gebruiken hun vaccinatiepaspoorten en accepteren die van ons blijkbaar ook.
Wij maken de keuze voor het digitale systeem waarbij vrijwel de gehele Nederlandse bevolking weet dat digitaal en NL overheid niet samengaan.
En ondertussen kwekt iedereen bilateraal met iedereen en accepteert vanalles van elkaar.

En het dan gek vinden dat dit frustreert :(

Maar goed,
Een PCR test en een beetje zondigen tegen Ruttes 1e gebod is gelukkig voorlopig ook nog een - duur - ticket naar de “vrijheid”.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Dafluc »

Volgens mij is het geen Nederlandse beslissing maar van de EU. Klik

Die Nederlandse minister kan blijkbaar wel aangeven dat het gele boekje in dit geval als dusdanig niet gebruikt kan worden. Want 'VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor álle Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld'. Bron.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Kroppie »

fraude bestendig :-B :-B :-B , laat me niet lachen , ALLES is te manipuleren tegenwoordig, computersystemen worden gehackt, personeel omgekocht, stempels vervalst, het nieuws staat er vol mee .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door FrankdB »

Ik lees in de media dat sommige landen, waaronder Duitsland IJsland en Oostenrijk, het gele boekje als coronavaccinatiebewijs accepteren (zie https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/238021 ... ele-boekje). Blijkbaar is er een mate van vrijheid in Europees verband in deze.


Frank
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Aloys »

Kroppie schreef:
zo 16 mei 2021, 17:14
fraude bestendig :-B :-B :-B , laat me niet lachen , ALLES is te manipuleren tegenwoordig
Om daar nou meteen de spot mee te gaan drijven...

Met fraudebestendig wordt natuurlijk een behoorlijke mate van fraudebestendigheid bedoeld. Vergelijkbaar met een paspoort, dat ook redelijk fraudebestendig is. Het Gele Boekje heeft waarschijnlijk een mate van fraudebestendigheid waar een beetje puber wel raad mee weet...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door PE1OPQ Theo »

Marco Polo schreef:
zo 16 mei 2021, 17:07
Hieruit blijkt maar weer de continue Europe’s verdeeldheid.
Bijna goed, laat gezondheidszorg nu juist 1 v/d zaken zijn waar alle lidstaten zelf over gaan?
Er is geen Europese bemoeienissen op dit vlak, dus zie je goed waarom de EU nodig is.
Om te voorkomen dat iedereen voor zich zelf bezig gaat.
Juist deze pandemie laat de lidstaten zien dat ze samen moeten werken, en dat is een grote prestatie van alle lidstaten dat ze dit doen.
En de snelheid waarmee dit gaat, is ongekend voor EU begrippen.
Maar de oude reflexen, grenzen dicht zelf alles willen doen zijn er natuurlijk nog steeds.

Theo
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door FrankdB »

Kroppie schreef:
zo 16 mei 2021, 17:14
ALLES is te manipuleren tegenwoordig,
Absoluut waar.

En sommige systemen zijn makkelijker te manipuleren dan andere. Ik durf de stelling wel aan dat het mogelijk is een digital systeem te maken dat moeilijker te manipuleren is dan een stempel in een geel boekje.

Frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Kroppie »

digitaal, dan krijg je dus een grenspost waar je je identificatie moet laten zien, en dan gaat de beambte in een computerbestand kijken welke vaccinaties je gehad hebt, gaat vast goed komen :-B .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Bob Diesel »

Dafluc schreef:
zo 16 mei 2021, 17:10
Volgens mij is het geen Nederlandse beslissing maar van de EU. Klik

Die Nederlandse minister kan blijkbaar wel aangeven dat het gele boekje in dit geval als dusdanig niet gebruikt kan worden. Want 'VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor álle Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld'. Bron.
Dit of deze artikelen schrijven precies wat ik tracht te zeggen
Het boekje is er, :!: , ze mochten ,,nu niet meer er een batch etiket in plakken
En aftekenen

Je mag er het A4 tje in leggen
Maar het is geen bewijs van

Daar wachten we nog op :crazy:

En waarom :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Dafluc »

Ja Bob, dat las ik al op elke pagina van dit topic. Het is zoals het is waren we toch op uitgekomen? Nou, zo is het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door FrankdB »

Bob Diesel schreef:
zo 16 mei 2021, 17:33

Dit of deze artikelen schrijven precies wat ik tracht te zeggen
Het boekje is er, :!: , ze mochten ,,nu niet meer er een batch etiket in plakken
En aftekenen
Het is niet helemaal duidelijk wie je bedoelt met 'ze'. Als het de GGDs zijn: dat mogen ze best en een aantal GGDs doen dat ook.

Ze kunnen er blijkbaar niet toe verplicht worden. Dit is al eerder aangehaald in de draad.

Frank
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Dafluc »

Nee, omdat het nooit de bedoeling is geweest om het gele boekje hiervoor te gaan gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door FrankdB »

Feit blijft dat sommige GGDs het doen en dat sommige landen het accepteren.

Frank
Plaats reactie