Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Regelmatig wordt gemeld dat registratie van COVID 19 injecties in het internationale vaccinatie paspoort - het gele boekje - geweigerd wordt.

In Europees verband word er dan gesproken over een groen digitaal vaccinatiecertificaat wat nog even kan duren

Wat zijn de ervaringen met registratie in het gele boekje en heeft iemand dat al gebruikt om aan te tonen in 1 of meerdere buitenlanden dat hij volledig gevaccineerd is of vergelijkbaar?
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 10 mei 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Aloys »

Even kijken of ik die andere niet kan afsplitsen, momentje...

Mislukt :wtf:
Nou ben ik een stukje van het Luxemburg-topic over het Gele boekje kwijt... Excuses... :oops:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen.



Bericht door Jean Baret »

Bedoel je dat de ggd of huisarts weigert de prik in het gele boekje te zetten? Dat is heel vervelend want dat is (voor jezelf en eventuele behandelend arts) toch bedoeld om je vaccinaties bij te houden.
In Amsterdam weet ik dat het routine is op priklocaties om het in te vullen als de gevaccineerde erom vraagt. Toen ik zelf toezicht hield in de wachtruimte na het prikken, begreep ik dat van de collega’s, en toen ikzelf geprikt werd, ruim een week geleden, was het heel duidelijk dat er een procesje voor was. Ze deden het met plezier.
Wat het waard is… ik betwijfel dat het veel juridische waarde heeft, als ‘bewijs’. Ik heb zelf mijn eigen identiteitsgegevens ingevuld. Ze hebben niet eens gecheckt of ik mijn eigen boekje wel bij me had. Dat geeft wel aan dat het meer informatief is, denk ik. Maar in de praktijk kan het best anders uitpakken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

RIVM geeft aan dat COVID 19 injecties in het “gele boekje” opgenomen kunnen worden.

Gelijktijdig wordt er ook aangegeven dat het als “vaccinatie paspoort” geen waarde heeft.

In andere landen wordt als voorwaarde om onder test en quarantaine verplichtingen uit te komen gesteld dat je moet kunnen aantonen dat je volledig gevaccineerd bent of 1 vaccin hebt ontvangen binnen een half jaar nadat je COVID hebt gehad.

Nu lijkt er een enorme willekeur te zijn in het registeren van de prikken in de gele boekjes.

Mijn echtgenote heeft er expliciet om gevraagd en het werd haar geweigerd.

Kan tot consequentie hebben dat je ondanks een volledige vaccinatie toch moet gaan testen tegen commerciële prijzen en met beperkte houdbaarheid van het testresultaat.

De willekeur van de prikkers kan dus behoorlijk in de papieren lopen op de korte termijn.

Vandaar ook de vraag of iemand al bij een buitenlandse controle doorgang geeft gekregen met het gele boekje.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jan en Simonne »

Zojuist in het vaccinatiecentrum van de GGD werd bijschrijven geweigerd, ook geen stickertjes.
Maar ik zal even knippen en plakken wat ik schreef in een ander topic:

Ik heb er een telefoontje aan gewaagd met de RIVM.
Het heeft wel de aandacht, maar ze weten nog niet, hoe ze dat vorm moeten geven.
Het kan zijn, dat later de GGD het wel zou mogen gaan invullen, als men de vaccinatie bewijzen kan overleggen.
Of er komt een heel nieuw boekje.
Tot die tijd moeten de vaccinatie bewijzen maar gewoon bij/in het boekje gedaan worden.
Dat is wat mij verteld werd, meer dan dit weet ik niet.

@Marco: er staat dat andere prikinstanties (dus niet de GGD) kunnen bijschrijven in het gele boekje.
Mensen, die door de GGD worden geprikt, wordt aangeraden het registratiebewijs in het gele boekje te doen.
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op ma 10 mei 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jean Baret »

Dat het geweigerd wordt, vind ik heel triest. Ik wilde het gewoon hebben, voor mijn eigen overzicht, en ik heb het ook gekregen. Dat zouden ze juist moeten aanmoedigen, je hebt dat ding niet voor niks. Blijkbaar zijn ze bij sommige ggd’s bang voor oneigenlijk gebruik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door marchugo »

Bij de GGD in Koog keken ze verbaasd op dat wij ons gele boekje op tafel legden voor een inschrijving van de Pfizer-prik. Ze hadden nog precies twee stickers om er in te plakken. Dit boekje hadden ze de afgelopen weken eigenlijk nog niet meegemaakt, zeiden ze.

Terwijl op de website van het RIVM duidelijk staat dat je de prik in het gele boekje kunt laten bijschrijven.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, dat staat er niet.
Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Bob Diesel »

Er zullen er te veel rond lopen die ,,het,, gewoon niet weten
En er dus ook niet de verantwoordelijkheid voor willen nemem

Dus zo lang er ,, alweer,, geen duidelijk richtlijn is
Gaat elke locatie er schijnbaar naar eigen goed of fout denkend mee om

Registratie vaccinatie in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan mag u deze meenemen naar de afspraak voor vaccinatie. U krijgt na elke prik een bevestiging van de inenting op papier. Dat kan ook in het gele boekje als u dat wilt. Deze bevestiging is voor persoonlijk gebruik en geldt niet als vaccinatiebewijs. Op het moment bestaat er in Nederland namelijk geen officieel vaccinatiebewijs tegen corona.

Dubbel :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Zwerfsteen »

We gaan het zien, de eerste is er 29 april door de GGD in gezet, of het straks begin juni ook lukt laat ik hier weten.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

En dan graag melden of je er een tripje naar bijvoorbeeld Duitsland - of een ander land wat volledige vaccinaties eist - mee kan maken.
En je geen gezeur krijgt bij controles.
Mocht je - of iemand anders - op korte termijn reisplannen hebben en volledig gevaccineerd zijn ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 10 mei 2021, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door marchugo »

Jan en Simonne schreef:
ma 10 mei 2021, 13:36
Nee, dat staat er niet.
Afbeelding
Ja, dat staat er wel, in de laatste zin van artikel 10.6. Bij ons werden de kleine stickers er netjes ingeplakt. We kregen ook een geprinte versie mee.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door thole »

Zo lees ik het ook.
Morgen voor de 2e prik, de 1ste vaccinatie staat netjes in het gele boekje.
Ik laat het morgen wel weten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Zwerfsteen »

Marco Polo schreef:
ma 10 mei 2021, 13:46
En dan graag melden of je er een tripje naar bijvoorbeeld Duitsland - of een ander land wat volledige vaccinaties eist - mee kan maken.
En je geen gezeur krijgt bij controles.
Mocht je - of iemand anders - op korte termijn reisplannen hebben en volledig gevaccineerd zijn ;-)
Dat zal ik zeker doen, maar niet eerder dan dat onze overheid de negatieve reisadviezen heeft opgeheven.
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie