Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk heb je de QR code dus niet nodig ;-)
Vraagteken vertelt je alles.
Behalve het digitale watermerk wat in de code verwerkt zit blijkbaar.

Er gaat veel op goed vertrouwen op dit moment.
Maar goed.
88% van wat er in het ziekenhuis beland is niet gevaccineerd.
Mensen hebben zichzelf ermee met een valse QR of andere papieren fakezooi.

Eigenlijk zou je het ook gewoon af kunnen schaffen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5995
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

Die QR code heb je wel degelijk nodig want toegang krijg je echt niet door dat vraagteken scherm met tekst te laten zien, dat is eenvoudig na te maken. Dat vraagteken zit er alleen maar opdat jezelf kan zien welke info je weggeeft tijdens het scannen.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door hathi »

Dat is natuurlijk onzin Kees,die gegevens zijn exact hetzelfde,als het inentingsbewijs welke je van de GGD krijgt,en welke ook in het eventuele gele boekje staan,……zo’n opmerking zaait weer twijfel,……,en Ja die QR code word gekopieerd,omdat het toch niet gescand word,…maar achter het vraagteken,staat je naam en adres,wat weer met je rijbewijs of identificatie bewijs vergeleken kan worden, en lijkt me voldoende bewijs dat je ook echt,als persoon gevaccineerd bent,en ook nog gratis :-B
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 28 aug 2021, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Hans
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jan en Simonne »

Hoezo "ook nog gratis"?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

De QR is gemaakt om vervalsingen tegen te gaan omdat er blijkbaar een digitaal watermerk in zit.

Als de bijbehorende scansoftware - die de meeste Europese landen ontwikkeld hebben - niet gebruikt wordt is elk vodje papier goed genoeg natuurlijk.

En dat zie je dus nu ook gebeuren.

Vorige week als ik een stukje op Franse media waarin experts aangaven dat ruim de helft van de Franse COVID certificaten vals zijn.
En ook in NL hadden ze natuurlijk binnen de kortste keren al een truc bedacht om deze controle te omzeilen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk hebben de vaccinatiepaspoorten ook een afnemende waarde.
De Britten melden van de week al dat AZ na een paar maanden nog 67% effectief is tegen besmetting.
Dus mensen die in april vol gevaccineerd zijn leveren nu al meer dan 30% risico op verspreiding van besmettingen op. Ondanks dat ze hele mooie officiële vaccinatie paspoorten of andere creatief gefreubel kunnen tonen.

Samen met de mensen die creatief zijn met bewijzen van vaccinaties die ze niet gekregen hebben levert dit een een leuke mix op voor komende herfst en winter ;-)

Maar goed, ik stuur mijn eigen topic de verkeerde kant op.

Welke vaccinatiebewijzen worden waar geaccepteerd was de vraag geloof ik ;-)

En als het vraagtekentje blijkbaar ook als bewijs geaccepteerd wordt dan is dat maar zo :-)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5995
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

hathi schreef:Dat is natuurlijk onzin Kees,die gegevens zijn exact hetzelfde,als het inentingsbewijs welke je van de GGD krijgt,en welke ook in het eventuele gele boekje staan,……zo’n opmerking zaait weer twijfel,……,en Ja die QR code word gekopieerd,omdat het toch niet gescand word,…maar achter het vraagteken,staat je naam en adres,wat weer met je rijbewijs of identificatie bewijs vergeleken kan worden, en lijkt me voldoende bewijs dat je ook echt,als persoon gevaccineerd bent,en ook nog gratis :-B
Sorry maar dit is geen onzin, in de qrcode zit een controle/validatie dat het echt is, dat vraagteken laat een stukje tekst zien dat je evt. zo over kunt typen, die tekst is niks noppes bewijs met je id ernaast. De qrcode scannen en dan wat op je scherm staat naast je id, dat is pas bewijs. Probeer maar ergens binnen te komen met alleen de tekst, succes.Afbeelding
Dat de validatie misschien gekraakt is is weer een ander verhaal.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door hathi »

Dat is nu juist de praktijk,en de reden dat ik het schrijf,code lezer heeft niet iedereen bij de hand,lezen kan iedereen,maar zelfs dat doet men niet….tot nu toe 3 x laten zien,en geen probleem,en ik gebruik het dus ook
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5995
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

Nou hier in Frankrijk wordt de qrcode overal met telefoon uitgelezen, terras, museum, restaurant. De tekst vinden ze maar raar!
In Duitsland is evt. een ander verhaal daar was ieder 'verhaaltje' goed want hadden ze in juli nog geen qrcode lezers op telefoon heb ik ervaren dus ze moesten wat.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door henk en lila »

Gisteravond in Italië werd eindelijk weer eens mijn QR code gescand bij een evenement en ook bij deze tweede keer in mijn leven werd er niet gevraagd om een ID te tonen. Ze hadden ook nog een hitech temperatuur/gezichtsscanner staan en hoewel het buiten 30 graden was, was toch mijn temperatuur goed (zei het apparaat).
Laatst gewijzigd door henk en lila op ma 06 sep 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5995
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

Klopt, ID heb ik ook nog nooit hoeven laten zien dus of die echte qrcode nu van mij was of mijn zus weten ze niet. Tja, ik doe mee met de daar geldende regels en verbaas me hoogstens.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door PE1OPQ Theo »

We gaan zo naar Noord Holland naar de camping, benieuwd of we iets moeten laten zien als we door de provincies rijden en op de camping aan komen.
:-B

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jan en Simonne »

Gokje wagen?
Ik denk het niet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Dafluc »

Ik weet wel zeker van niet.
Afbeelding
Plaats reactie