Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Update noodzakelijk of automatische updates aan staan?
De laatste updates waren vooral cosmetisch dacht ik.
Nederlandse en internationale code in aparte tabbladen.

Als de code gewoon blijft werken als je niet update is het wel handig om auto update uit te zetten.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

Autoupdate uitzetten maakt niet uit, app checkt zelf bij opstarten of update beschikbaar is wanneer internet verbinding aanwezig en start dan niet door! Geen QR code dan totdat je de update verwerkt hebt. Mogelijk helpt het om tijdelijk de vliegtuigstand in te schakelen voordat je de app start?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Cee Pee »

Gewoon zorgen dat je een papieren versie bij je hebt, voorkomt een hoop ergernis.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door TestCase »

Heb ik!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door tomdejong »

Ik heb altijd de auto update uit staan als ik zuinig moet zijn met de data. Bij het opstarten kwam direct een melding van de app zelf. Dus was even flink balen. Vaccinatieboekjes heb ik ook bij me maar natuurlijk niet aan gedacht stom!
Morgen kan ik de qr code weer gebruiken voor een museum en hopelijk een lekker drankje op een terras!
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik zie en krijg nooit melding van de app.
Wel zie ik dat hij veranderd is nadat ik hier lees over een update.
Zelf weet ik van niets :D
Gebruik de app alleen maar om te kijken of het klopt wat hierover geschreven wordt.
En zo ben ik dan mooi klaar mocht er ooit een om gaan vragen, ik ben goed uitgerust dankzij het forum :thumbup:

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Bijna 40 jaar oude gele boekje van de ene op de andere dag een bestseller
https://www.nu.nl/economie/6151990/bijn ... eller.html
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door henk en lila »

tomdejong schreef:
wo 18 aug 2021, 21:58
Vandaag wilden we in Frankrijk wat eten op het terras, coronacheck app opgestart voor de qr.code. blijkt er een update noodzakelijk. In Frankrijk is de 3g dekking met raoming niet overal even goed. Dus na een half uur eindelijk op beide telefoons de nieuwe app.....is het 14.00 uur geweest. Keuken dicht!!!!! Mooi balen!
Ja, da's best wel slecht geregeld door de app bouwers. Ik ken dit alleen van bank apps en dan zal het om een dringend veiligheids risico gaan ofzo. En dat printje ligt dan natuurlijk ver weg in de camper. :-B
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Ben wel blij dat ze op de Balkan zich drukker maken over illegale migranten dan om gele boekjes en dergelijke.

Ik kan op de RIVM site inzien dat ik in december positief getest ben maar hiervan geen hersteld bewijs maken die ik uit kan printen en internationaal kan gebruiken.

In het gele boekje staat dus maar 1 stickertje en er is niemand die daar nog een officieel stempel van hersteld van covid bij kan of zou willen zetten.
(Voor echtgenote navraag bij huisarts gedaan maar die heeft de testen niet uitgevoerd en brand er zijn vingers niet aan).

Als je het gele boekje wilt gebruiken buiten de EU grenzen en je hebt een combi van hersteld + 1 prik kom je dus ook op een 2e onnodige prik uit.

De info bij de QR code geeft een 1 uit 1 prik aan - ondanks dat Pfizer normaal 2 prikken is - dus die gebruikt de positieve test wel bij het bepalen van de uiteindelijke groene code .
(Die in principe door de te bezoeken landen bepaald word en waar ik dus met maar 1 prik ook nog geweigerd zou kunnen worden).
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Jan en Simonne »

Ach, je moet maar zo denken, over een paar jaar is het wel voor elkaar. :thumbup:
Geef ze gewoon even de tijd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Yvonne57 »

Mijn man stond vandaag bij de receptie van een camping met zwembad(je) in Frankrijk. QR code deed het niet, meldde fout op de server. (iPhone) Stonden geen updates beschikbaar, raadsel dus. Mijn Android gaf wel de QR code. Maar gelukkig bezitten wij gele boekjes. Camping eigenaar nam de gegevens over op papier. Moet het dus kunnen verantwoorden als hij gecontroleerd wordt. Maar lang leve het gele boekje dus!
Yvonne
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8656
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door seth_space »

Je kunt in de corona app ook het papierenbewijs toevoegen dat dan wel beschikbaar is.
Heb je het toch ook altijd bij je..
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door marchugo »

Werkt hier niet. Probeerde zojuist onze geprinte registratiekaart van de prik, die wij meekregen bij de vaccinatie, in te voeren. De beide lettercombinaties die op de kaart staan, worden niet geaccepteerd door de centrale server. "Lettercombinatie is niet geldig. Geen lettercombinatie? Dan is het niet mogelijk jouw bewijs aan de app toe te voegen".

Er staan bij ons twee lettercombinaties afgedrukt, maar dat zijn de batch-nummers van het vaccinflesje, logisch dat die niet werkten, die zijn niet uniek.

Verder hebben we geen lettercode meegekregen van de GGD.

Ik ga er maar van uit dat ze het zo tegen de zevende golf allemaal wel op orde zullen hebben...

Marc.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 19 aug 2021, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Onder andere Oekraïne gaat vanaf morgen ook de DCC code accepteren.
Laten we nu net 21km van de eerste de beste grensovergang staan …… ;-)
Plaats reactie